PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Vi är också inbokade på Level2 i maj hos Tubbe!
Vet dock ännu inte riktigt om jag har råd.. :( Kanske kommer vi bara upp utan att gå kurs...

Det är underbart där, har varit där flera gånger och lilla Baldur har varit där två veckor på träning.
Du kommer ÄLSKA det :love:

Hej

Ja för det första situationen det första som kommer till tänkade är att göra Approach and retreat genom detta gången. Din häst säkert vissa dig signaler innan det böjar blir "för trångt" stanna där och retreat. sen bygga up hennes självförtroende med att leka yo-yo eller nåt bara att det gå att får henne squeeze genom "gången" utan att känna sig trängd.

Andra sitsen låter också som en självförtroende problem. Läsa din häst mer och du kan lära ser saker innan saker händer. Öronen och huvud är bra täcken när du rider.

urkella: Han låter underbar!:love: Tur att att han hittade dig som ägaren som ta så mycket solthet i han!:banana:

Allihopa: NU är dvdarna på väg! Jag tog bort Shaka och lagt in Sätterstina nu på dennna listan. Igen om det är en av er som kunna snälla kopiera de så skulla jag vara tacksamt. Jag betalla kostnaden på det.

Hema här vänta vi för att skrisskor banan ska tina så for jag börjar rida och nu är vi up till 12 st små söta lamm. så är bara så handtama som bara den. Saffe är fortfarande lite för skraj p de så fort det är bättre underlag åt han så skulle vi träna med det. Jag verkligen undrar hur han ser de som smål ninja killers!:eek::rofl:

Jag har 15 st sovplatser här med en konferens lokal så man kan sover mer med hide-a-beds.

En stor träff skulle vara rolig!:banana::banana:

Vi kan ta emot samma antal ungefär. Ska kolla med Dalarna hur många hon kan ta.......

Ja, ja nu får vi se till att ordna en jätte-parelli-träff :bump:
(Säger jag som är så pass ny inom detta att jag inte varit på någon liten lokal träff ens :o :angel:)

Så du ska också dit, va skoj, då får vi ju träffas.
Hoppas du får pengar så att du kan vara med på kursen *håller tummarna*
Själv hoppas jag på en frisk häst så att vi kan vara med.

Agneta på Lasslos.......kunde typ ta 9 + tältning sa hon. Jag trodde det var som hos dig typ.

Har kollat in din sida tror du har bäst. Vi har problem att komma iväg bara. Hoppas få hit hästvakt så vi kan åka till Birmingham först och främst........

Vi får väl kolla upp hur intresset ser ut runt omkring. Går bra att vara här med:angel:

Ser jättehärligt ut hos dig med CS :banana: Snacka om att jag bara ville dit och LEKA :love: i din lekpark med min häst!!!!!

Här har vi bara lera lera och mer lera nu, det är så tråkigt! Men tur att det finns ett litet ridhus på gården där jag hyr in min häst. Jag hade nog inte klarat att hålla igång min häst annars.

Kul det låter med Parelli träff vore kul att träffa er alla i verkligheten liksom!

Måste bara skicka en videosnutt med min duktiga busa från idag.
http://s63.photobucket.com/albums/h124/diananystrom/Video/?action=view&current=P1040409.flv

CS: Ja självförtroendet är inte alltid på topp men dagar som idag när man kan markjobba i grimma och tömmar i alla gångarter utan att tömmarna ens behöver sträckas förutom vid några få halvhalter så går det upp rejält. Gör mkt jobb mellan hingsthagarna och de andra tycker man är lite galen som inte skyndar sig förbi dom kanske 300m. Jobbar en del med hjärngympa och back och sidestep mm dvs det man kan göra på ca 3m bredd minus den biten som hingstarna kan nå över.

Där jag är uppstallad finns 2 paddockar och en corall men inga leksaker tyvärr. Så skönt när det är is och lera här nu att ha paddockarna som är tinade och lagomt mjuka

Senast ändrad av en moderator:

Bli oxå sugen att upp och leka lite och verkar vara en mysigt miljö och rida ut.

Tack CS!!! Fick DVD:erna idag och jag säger bara WAOW :love::love::love: Jag satt och rös när jag tittade på dem, har inte tagit mig igenom allt, men imorgon har jag lagt alla planer på is för här ska tittas Parelli :angel:! Ska skynda mig att titta så nästa person kan få dem snabbt, för det här är bara för härligt att se :bump:!

Jag är så glad du tyckte om de!:banana:

I den 2:a (av 3) delen av NEC så när Pat rider magic bridleless och pratar hur han skulle vilja ha en häst så säger han, "I want to be able to stop my horse with just my seat" (eller liknande) så precis när han gör en sliding stop så ser du min man och mig (i en gula top som visas precis bakom Pats rygg) som ser ut som en fågel hålk med handen up på ansikt som:eek::love:. :angel: Lite pinsamt, men man var så rörd att sitta där lyssna till vad han säger och ser den kontakt han har med Magic. :love::love::love: Jag vill har! Jag vill har! JAG VILL HAR!!!

Har en Magic Mysig ;)dag med DVD och Parelli!

Vad är det för filmer?

Min gubbe tog level 2 igår :)

:banana::banana:Grattis till din gubbe!!!! Jag ska gör min offcial L1 nu i maj...6 år försent:angel:

Dvd är dvd'erna från den tv show som spelade i england om Nec förre året. Och en bioagraphy om Pat. Om du är intresserad så kan du PM Marks din adress så kan hon ställa dit namn på listan.

Jag har inte hunnit kolla på den delen än men jag ska kolla in om jag ser dig när jag kommer dit!
Jag förstår inte :confused:, tiden kan inte bara stanna av när man har viktiga saker för sig som att titta på Parelli tex, utan då behöver staketet fixas osv osv. Men det är ju för hästarna och då är det ju en bra sak iaf. Vi hade stängt av hagen så hästarna inte skulle gå ut där vi var och grejade med staketet (eftersom det låg trådar på marken och överallt). Och min häst stog där i grindhålet som dom brukar kunna gå igenom, men nu var stängt och tittade hela tiden när jag var där :love: och dom andra hästarna var i andra delen av hagen! Ha såg så gullig ut!

Tubbe: Kul att din gubbe tagit Level 2!
Jag skulle också vilja filma för Level 2, vem skickade ni till? Du kan gärna Pm:a om du inte vill skriva ut det. Använde ni er av den "Assesment" som man laddar ner från internet?

Carol Coppinger US
Ja vi ladde ner från Parelli sidan.

Grattis Tubbes Gubbe!! :bump::bump::rofl: Jäääklar, vi måste fixa våra L1... känner mig hemsk efter nu... ska iaf börja kolla på L2-dvderna nu, hög tid :angel:

Äh, sorry.. kommer inte upp den helgen, eller bara kanske en sväng på torsdagen... föräldrarna kommer PLUSS att jag inte har nå pengar.. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 684
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare