Sv: PNH Tjatter...
Jag och min häst hade en helt magisk ridtur igår. Först red jag en bit på grusvägen (själv) och skrittade, travade och dolade på lite med lite sneaky, igångsättningar/avsaktningar, sideways - öppna sluta skänkelvikning osv, han var sådär trevligt
med mig! Bara frågade hela tiden och den mentala samlingen var super - vilket ger fysisk samling med.
Sen på vägen hem när jag nästan var vid stallet så spände han till lite, inte stressade upp sig men något var det, så jag red in på en skogsväg som går precis där och vi travade på lite där sen saktade jag av till skritt och tänkte att vi går väl på vägen då. Men han ville gå in i
skogen... så det fick han väl, blev lite give and take där liksom... vi moosade uppsuttet där bland träden för det fanns nytt fint gräs där. Solenstrålarna trängde ner sådär fint som det kan bli i skogen ibland. Han var helt otroligt lyhörd, även fast han betade, vilket han inte har varit tidigare eftersom han är ganska foodoriented (stavning? "matorienterad"). Sen moosade vi oss hemmåt och han stannade och drack i en bäck så det var ett sånt moment som får tiden att stå stilla
, även om det vi gjorde inte var så avancerat utan det var kontakten mellan mig och min älskling som infann sig
Jag är nog fortfarande lite "hög" på detta om ni förstår vad jag menar, troligen därför jag behövde skriva av mig.