PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

Nu medlem i Savvy Club!, och 2 Dvder beställda!.
*hoppar av lycka*

konstigt att han bockar om han är inriden och riden...

Har han ont i ryggen?

Hej och välkommen. Så gått med nya...fast de gamla här är rätt så bra med.;)
Som Filo sa vilka fina trollar du har.:d:love: Hoppas du stanna kvar med.

Toria- Fina bilder.

Jeanine - Usch fy. vilken tur du hade att det inte var värre en det du fick.
Btw, jag prövade chicken flaps och han slutade nästan med en gång
Så kul att höra.:banana: Grattis till SC!!!

Det där med bockning gör Red med. Så att man ska leka med han till han bockar det nästan ALLTID kommer så det är trixa med han tills det gör det. Ibland 5 min. Ibland 20 min. men du kan ser att det ligger under ytan. Så fort han gör det så ändra han totalt. Det var nåt Linda sa om Casper att han är exakt samma så att Pat måste leka tills Casper visa det så är det bra efter åt då provade jag det med Red och det har fungerat klock rent. Nu bockar han inte när jag rider. Bara nåt att tänka på kanske.

Lundborg - Kul med nya tokis som ger dig en utmaning. Lastning är min mest favorite ämne.:d Lucka till och håller oss updaterat.

Ahhhh nu har vi haft våra stora dag igår och det är nu nästan klart för denna säsongen. Hade 100 pers till lunch som naturligtvis vill äta på ute på isen:crazy:, min medhjälpare kom sent:cry:. Och en spis som gjorde sönder säkringar hela tiden:grin:. Så när lunchen var klart var Monica döds trött och somnade 20:30. Det var några rally kändis som var här så folk kom från överallt att får ser. (jag är så sport icke intreserad som det bara kan vara) Men allt gick bra och nu när allt är över så har jag en liten glippa innan kalvning och lammning börjar så kan jag börjar lägga lite tid mot hästarna igen.

Så jag tycker vi i området ska gör vad Alyssa sa och åker oss Pnh:er, och andra som är intresserad, åker till ridhuset och tröna tillsammans för att uppmuntra varan. Nu ska jag ute med hundarna och har lite frisk luft.

Toria Fråga sambon!!!! Letar med ljus och lykta men ingen träff än... Jättefina bilder!!!

Friesian Dream Team Välkommen till vårat glada gäng!!!!:D

CaliforniaSwed Visst ska vi åka allihop, det tycker jag oxå!!

Oj, vad det händer mkt när man inte har tillgång till dator!:D
Vi är precis hemkommna och städmanin e i full gång.. Måste slå ner baken en stund och pusta ut..
Alla mina barn sover, Isa i sin säng och Simon sover i soffan med pappa.. Bara Stina vaken, knappt..

Vi här uppe måste snart ta en fika vettja, skulle vi göra en verkningsfilm???:rofl: Obe får ha sina papiljotter kvällen innan så han blir Hollywoodvänlig! Just nu e han nog den lortigaste hästen i Dalgången! Inte mkt stjärnglans här inte..
Har börjat med ST Hippolyt nu så få se vad som händer.. Det lilla de fick igår så blev de helt galna! Det var så smarrigt! Mmmmmums tyckte dem! Det luktar såååå gott!:D Jag skulle kunna tänka mig att ta en smakbit..

Nu kallar dammsugaren igen! Ha det gott!:bump:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Lundborg: det med att han har ont i ryggen har jag också tänkt på, men eftersom att det typ är 2 bocksprång och sen är allt lungt så känns det inte som om att han har ont., jag har även känt igenom hans rygg på alla möjliga vis och han visar inga tecken på att ha ont.

Det var nåt Linda sa om Casper att han är exakt samma så att Pat måste leka tills Casper visa det så är det bra efter åt då provade jag det med Red och det har fungerat klock rent.
Det där fattade jag inte riktigt, visa vaddå?. skulle du kunna förklara vad du menar?

Har kollat på Videos från Savvy sen kl 9 i morse nu, non-stop :angel: Ska ta en paus :rofl:

såååå tråkigt att bara ligga här inne nu när det är helg igen och allt . bläähh... Dumma knä/lår....
Hoppas att det känns bättre, för nu får Freark snart skor, så då kan jag börja träna honom igen, han är underbar och jätte duktig, Han är RB Introvert. och har visar inga försök till dominans whatsoever även fast han är hingst.
MEN han är JÄTTE tjock hahah, han har stått alldeles för länge..., men vi har försökt att ha honom barfota men det går verkligen inte, han sliter på sina hovar något extremt även när han inte rids.

Färdig babblat för idag :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Jo, att de vissa det man väntar för, att de bucka ur så säga. Red ser lugnt ut (to the naked eye:p) men jag ser att det är på gång så fort han ta en halv varv eller vad vi göra (mest bucka han ut så fort jag fråga efter en högre fart i circling game) så är det klart du kan ser det är klart i han. sen gör han aldrig det på ryggen men om jag inte får ut det på marken så brukar kommer det ut när jag sitter på han bara ett par språng så är han klart. Men om jag får välja så "heller på backen än en brutten nacken" hmmm, just came up with that..he he:D

Jaha, då har jag gjort ett impulsköp!! Medans jag kikade på sadlar hos Savvy så dök det upp ett klipp (hoppas jag) på en Frank Baines balance saddle*8 i vidd! Så den ska vara jättebred.. Kanske för vid..
Jag vet inte om jag törs visa den för er men jag gör ett försök, var snälla nu..:o

Jag lär nog prova en theraflex oxå då?? CS du e hemskt välkommen på en fika snart!!:angel:

Fullsize_5564392_22sadel1.jpg
[/IMG]

Fullsize_5564392_36sadel2.jpg
[/IMG]

Fullsize_5564392_46sadel4.jpg
[/IMG]

Fullsize_5564392_48sadel3.jpg
[/IMG]

Det låter som om att du och jag har på pricken lika hästar :angel:

Jo samma type min vad de har lärt på vägen är olika. Att har 6 st så ser jag många sidor av hosrenalitys.:cool: Läro rik men det är anledning jag köpte Red, för han var oförstörd och väldigt balanserad i hjärnan. Saffe is a good time waiting to happen:devil:. Resten av gänget (utan Chopper han är som Red) kom med bagage i skuffen så säga.

Hej PNH-kompisar, jag letar nytt hem till min LBE-LBI-RBI Haflinger. Snälla om ni vet någon så hojta :crazy: det är definitivt bra hem som är viktigast och någon som vill utbilda och har tid och energi till det. Vi passar inte alls ihop han och jag och nu till slut har jag bestämt mig för att skiljas från honom för bägges vår skull. Vill ni veta mer kan ni väl PMa mig.

Den ser jättefin ut! Är du nöjd med hur den ligger på hästarna?

Jag har inte fått hem den ännu så.... Med hjärtat i halsgropen så hoppas jag att det funkar..:crazy:

Jo verkligen, det verkar som om att jag har 1 av varje sort här hemma haha. ingen har vart en så stor utmaning som Gandalf., han är riktigt krävande . man blir ju trött haha.

Ok! Det tog evigheter att läsa igenom allt ni skrivit,;)!!

Friesian Dream Team: Alltid kul med nya PNH are! Ju fler vi är desto bättre blir det i världen!!! :love:

Det där med bockandet är ju lite speciellt...men jag tar det oxå på marken innan hellre...
Var ett tag sedan jag blev avkastad nu, senast var clinicen med Erika!! ;)

Säg till när vi kan åka till Älvdalen då så kan jag boka!
Eller om jag bokar o bestämmer när vi ska dit?

Hej, hej, här är jag!
Har haft jobb upp över öronen och arbetat en massa övertid :crazy:
Är jätte trött nu och ännu har inte arbetsbördan minskat...

Oj, vad det har hänt saker i tråden.
Själv förutom att arbeta så har jag tittat på Patterns och "In a whisper".
Å vad bra det är!!!!!!!!!!!!! :love: Är otroligt tacksam till någon nu ;)

Givetvis har jag och Nokke hunnit leka lite också :D Fick så många nya idéer efter allt filmtittande :angel: Har gått hur bra som helst.

Satterstina: sadeln ser ju jätte fin ut! Fick du med paddar också?

Nej, tillbaka till arbetet...

Halloo jaa den blir väl bra, ser jättefin ut, vad skulle du få ge för den? Och vad heter den? Du får gärna pma mig om det om du inte vill hänga utét här. Jag får lägga ner, våran ekonomi har kraschat totalt ett par månader framåt. Måste nog gå upp på heltid, skit oxå. Hur kul är det å få mindre pengar när man börjar jobba igen efter flera år av sjukskrivning, hade mer pengar då. Hur sjukt som helst...Får sälja mer grejer på tradera. Rida barbacka ett par år, kan Lotus så kan jag. Krams

;) hehehehe Puss på dig me´! Visst e d bra!!

Ser fram emot allt kul som kommer att hända nu framöver! :banana:

Hade ut Trigger igår. Tog fram koner och ställde upp så jag skulle kunna träna olika mönster. Men när jag skulle göra "slalom" så låste sig allt för mig. Det stod helt still....:confused:Hur fas...n gör man nu då???
Trigger var jätteduktig med åttan iallafall, sen körde vi lite "nosejob", det tycker han är kul. Särskilt om man har lagt ut lite godis i förväg oxå!!!

Han frågade mig hela tiden vad han skulle göra!:love:
Sen var jag slut, hade feber när jag kom in...:cry:

Satterstina: Jättekul med nya sadeln! Nu kommer du ju inte undan vet du!
Tur att det är rätt mjukt i ridhuset.:angel:

Filosofen:Jättetråkigt att det inte funkade med nya hästen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 127
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Senast: Tofs
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 091
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka