PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

:d Så tjusigt! Du har ingen filmkamera :angel: :bump:
Och dina bilder med Tibicia, du kan inte klä på o fota oxå? (Ni får ursäkta mig men jag gillar o se..:o)

Lundborg: Kan du inte uppdatera lite hur det går för dig o Natesa här? o bilder? Har du några före o efter bilder på hans fötter??? :eek: Jag blir så superglad över Natesas nya ägarförhållande...förhållande till människor över huvudtaget...*shhhh*

Apropå Treshholds så har jag börjat släppa ut mina kusar lite mer, ja Parodi går i yttepytteliten hage bredvid Majsa. Och man ser Majsa går i cirklar längre o längre ifrån Parodi o springer tillbaka, ja bockandes hehe...Kul å se.

Senast ändrad av en moderator:

Jag sitter och funderar på hur ma ska lägga upp träning till att ställa Obe på Kåring.
De ska vara i topptrim! Välmusklade och tränade.. Hur stor är chansen att vi blir det innan september???
Har ni sett en kåring i Holland? Där snackar vi att folk älskar hästar i RB mode!
De kan knappt hantera dem..
Jag ska få lite material om hur man tränar till kåringen men hur ska man göra det på Parellivis? Det är många sätt som absolut inte är hästvänliga när de tränas i Holland för att få höga knälyft och huvudena rätt upp som på en giraff! Usch.. Vi snackar om väldig inspänning och otrevliga saker mot benen..:mad:
Någon här som tränat sin häst till något liknande? :confused:

Dom ska vara lite RB för att visa sin tjusigaste sida...Så är det visst(me dont like...)

Men för att få igång o bygga muskler ..gå ut o gå m han, ta på´n nya sadeln o om nån månad eller så kommer du hoppa upp för du e så trött på å gå..hehe. Men det har jag visst skrivit nånannanstans oxå. Man kan ta små rundor till o börja med. Gör hill therapy o 7 games o Patterns, lite jumps så ska du se, din svarta kille blir en muskulös blänkande lovemaskin :love:

Neehej, jag har bara varit på en utställning med min gamla totta o det var ingen direkt träning innan =)

Toria. tyvärr har jag inga bilder på hovarna. Men nu går han bättre in och ut från stallet. Han börjar väl känna sig säkrare på underlaget eftersom jag har haft lite halm på där det var lite halt.

små små steg till tillit ;)

Jaaag!, vi tränade ute i skogen varje dag och inga inspänningar eller tortyrmetoder här inte =) han bygde muskler och blev ju tom Ster på premieringen , men han blev ju riktigt upspelt när han var dä rmed =)

Har du några bilder från premieringen? Eller kanske en film så man får en glimt i hur det går till?!:o

Yes !, du kanske har sett dessa förr :P Video : http://www.youtube.com/watch?v=QGWKA0FsnpQ Den är vääääldigt seeeg så jag hade spolat fram till iaf 1.35 :P det är då det börjar hända grejer :P
IMG_1362copy.jpg

IMG_1353.jpg

tänka sig hur längesen det var nu, tiden går fort.

Han är så vacker min freark, vi ska visa dom andra 2 hingstarna i år, var ska du visa din?

Senast ändrad av en moderator:

Toria: Jo tanken var nog att jag skulle sadla Tara och ta bilder, men vi måste jobba lite med kameran, den är faaaaarlig... :eek:

Alla bilder jag tagit av henne är zoomade från långt avstånd, ändå är hon närmast hysterisk efter varje "knäppning".
Så jag måste ta en eftermiddag med mej och kameran och Tara för att "despook" henne.

Ibland är det jobbigt att ha en RB-häst, man kan inte ta något för givet och allt måste "presenteras" för henne med omsorg.

Mmmmmm...Fiiin så oooooj....:D:d:love:
Verkar snabbt över! Kolla pållen och SPRING!!! Tack för att du ville visa!:D

Kan hon inte sälja hästen istället! Hon kan ju inte avliva den bara för att den stegrar sig! Det går ju att lösa med rätt träning dvs. parelli! Det måste ju finnas någon som kan ta hästen! Vad är det för häst?

inga problem, visar mer en gärna min älskling :angel: , ska försöka få in en film där jag faktiskt tränar parelli någon dag, får bara vänta tills Freark har fått skor, fast ni får inte mobba honom för att han är sååå fett haha... han blir förnärmad :angel:

Jag är inte helt säker... men antagligen blir visningen av i september men det är inte bestämt.. Närmast möjliga...:o
Du då? Vore väl kul om vi kunde träffas!:D

vi åker till skåne som är närmast för oss =)
och ja det vore ju kul, fast du kanske blir chockad isf, jag är vääääldigt liten haha.

Jag har en videokamera som jag filmar mig och hästen med ofta, men jag är så självkritisk :devil: att lägga ut här eller på internet över huvud taget är ett stort steg för mig, men litet för mänskligheten kanske....:D

Spännande för er med Frieser att ställa ut, och kunna göra det på ett mer hästvänligt sätt är väl jätte kul.
Själv har jag tänkt att ställa ut min (valack) på Welsh tävling bara för att få honom exteriör bedömd, dom har ju även ridklasser, verkar kul men jag tror att jag jobbar lite ifrån rasstandarden i ridningen och all övrig hantering så det kanske inte vore så populärt bland Welsh folk??? Jag vet inte :confused: riktigt men det vore kul att göra det någon dag.

Ja så har det varit med både Fatima o Mandy, inte Parodi så mycket dock. (RB hästar) Man får aldrig några "bra" bilder på såna hästar, oftast bara rumpan. ;)

KOmmer ihåg när Fatima skulle fotas för tavlan jag har o jag sa till fotografen att hon var svårfotad...Han hade aldrig stött på en häst som hon sa han, han fick ta tusen bilder o ett par blev bra...*hahaha :grin:* Jag har ett huvudfoto som är jättefint på henne som han tog, kul o ha när hon nu inte finns längre. Hans kamera var ju skitaläbbig med ett STOORT öga. :eek:

Hey Maarks då e vi fler :D

Jag höll på å få en hov i huvet av Majsa igår *haha* man ska inte gå in till henne i paddocken när hon stått ett tag. Yiiihaaa ja ni har ju sett lillfilmen...Jag hoppade o flappade med armarna men det blev bara roligare tyckte hon :rofl::bump:

Ous shit, nu kommer kråkorna...Vi hade en nödslakt här i går, bäst att gå ut.
Kram på er !!

KL

Är det någon som kan förklara approach and retreat för mig?

Jag kom på i går när jag hade lagt in spån till min fångis i boxen att jag kunde passa på att träna honom lite på plasten från spånen när han ändå står därinne och inte får göra någonting. Han är inte överdrivet rädd, men tänkte bara att det kunde vara någon sorts sysselsättning och stimulans när han står och har tråkigt för sig själv i boxen.

Jag testate först att bara skaka lite på plasten när jag stod ett par meter i från honom, han reagerade genom att lyfta lite på huvudet, vända huvudet lite bort från plasten och det syntes lite i ansiktsuttrycket att han tyckte att det var lite obekvemt. Jag stoppade skakandet och slappnade av själv så fort jag så antydan av obekvämhet, men när kan jag sätta i gång igen?

Ska jag vänta tills han tuggar och slickar innan jag testar att skaka på plasten igen?

Jag har tränat och ridit in häst för 3-årstest och visat och ridit den där sedan.
Kanske inte riktigt samma sak, men nästan :D

:rofl:
Tar jag fram kameran framför min häst så börjar han att possera :angel:
Helt omöjligt för mig att fota någon annan häst i hagen om han är där i samtidigt.
Han jagar undan de andra och ställer sig sedan själv framför linsen :rofl:

Jag har en riktig liten linslus-diva...

På alla bilder som min sambo tagit på mig när jag rider så ser man dessutom hur Nokke tittar in i kameran, på ALLA bilderna! Han är fullt medveten om vart kameran är hela tiden och är mycket noga med att den är riktad mot honom ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 571
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 115
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
21
· Visningar
2 745
Senast: Tofs
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 091
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka