PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

Här är jag *vinkar*
Har haft fullt upp med en produktionssättning på jobbet, mycket övertid har det blivit *gäsp*
Nästa vecka lär också bli tung sedan hoppas jag på utförbacke.

Vad söta ni var på bilden!!!! Har du ingen när ni rider? :D ;) :d

Här uppe har vi massor med snö :love: den som vill ha kan komma och hämta.
I helgen ska jag titta på Patterns för hela slanten *längtar*
Sedan kommer jag nog bli tvungen att filma lite ;) :angel:

vad tyst det blivit i dena underbara trååd! hallåå, någon hemma? :D

*djupt andetag* okej då vågar jag mig in här & hoppas vi kan få vara med på ett litet litet hörn....har funderat & vart intresserad av PNH hur länge som helst men fick present av en underbar vän & nu e jag fast :bump:

Ja vilka e vi då...ja jag e en svammlig blondin med en kropp som inte funkar Vilka är då trollen .... det ena är mitt frieser sto som hamnat på sne i livet & efter att ha gjort Horseanality så ja hon e en Tripolar....DET gav svar vill jag lova varför hon ibland har hjul & ibalnd dominat mm mm :D
Mitt andra troll är min frieser pojke som är ett stort bus monster, med många rävar bakom öronen med mkt hingst i sig än ....

Ridningen ja den har folk alltid undrat vad jag pysslar med som har fötterna rakt ut, noll kraft söder om rumpan & utan nån kontroll där & far omkring som ett popcorn men har aldrig haft en häst som velat ha av mig i alla fall pga det i alla fall :cool: Mitt sto vill helst ridas bettlöst i variant av bosal & vi har en ganska fin kommunikation men hoppas den nu blir bättre då jag föstår så mkt mer :laugh:

Jag har precis börjat men tycker det e jätte roligt & VÄLDIGT intressant & det gör mina 2 troll med fast de undrar nog vad jag pysslar med,mitt sto vart väldigt konfys då jag mena på MIN bubbla håll dig utanför TACK ( nu vet jag ju varför mm mm)....hennes min var obetalbar .....likaså min pojkes :D

Sätter in bild på oss
Min pojke
redi220505-21small.JPG

Min Tös
27maj1.jpg

Okey hoppas ni inte tröttnat på oss redan :crazy:

SÖTA??:eek: Hittade ett par bilder från samma dag som den bilden när Karin hängde med mig ut med min lilla svarta(14e Maj 2006). Det är svårt att ta bild på sig själv när man bara är ensam alltjämt. Kommer ut när det laddat färdigt...Jag har en filmfil på Utube som fortfarande inte bearbetats färdigt...HUr lång tid kan det ta???

Det som är lite kul nu när jag kikat på bildserien Karin tog. Jag har visst alltid kört "Parelli" *hihi* Jag sadlar som Parelli visar, tränsar, kollar av henne innan jag hoppar upp o det visste jag inte ens om? Det är ju bra, vicken bra röd tråd jag hittat!!

Så, vad tyckte du om filmerna nu då?

JessicaM: Jag antar om man inte får tag på bete får hästarna gnaga på det man har + ge hö. Annars får man väl leta runt på längre avstånd.

Hej!! Du e så Välkommen!! Tycker jag känner igen dig? Ökna Ranch? :)

Du har så fina hästar!!

Friesian Dream Team: Välkommen välkommen :D

Guuud så vackra hästar du har :love: Din pojkes man kan man ju bara dö för :bow:

Nu ska jag ut och rida på Gandalf... håll tummarna för att jag inte ligger på marken innan jag kommit upp :angel:

NU billdbombar jag er! :rofl: Från 2006....
26364533.jpg

Tränsar
26367500.jpg

Porcupine funkar inte sa Karin!!
26367494.jpg

Uppe!
26367496.jpg

Nu går vi!
26367501.jpg

Nu har vi gått en bit...
26367504.jpg

Någon som har en traktor eller sadel att sälja????

MM vi har överflödigt med traktorer...2st 35er, 1 grålle, 2 st 350, en Buster o en 650.... en för varje vertyg sas...:rofl: Du får gärna köpa en! :angel: Nääe, måste jag fråga sambon först, han märker väl inget?

Sadel, ja..En bomlös dressyr, en allround o shettissadel...Vad vill du ha? :D

Måste bara lägga ut en bild till o det är den bomlösa dressyren Parodi provar
:rofl::rofl::rofl:

26367503.jpg

nu hände det, jag väntat på sålänge jag hållt på med hästar, jag fick en spark i höften, och det gör jävligt ont,
Mitt fel, hade han på volten och han sökte sig nära och jag jagade iväg honom och han bockad så fick jag mig en jäva känga.

mjo jag lever, och jag kan stödja mig någorlunda på benet iaf.. men det gör frtf ont som f*n.

Btw, jag prövade chicken flaps :rofl: och han slutade nästan med en gång

fina bilder Toria.

Jag måste bara berätta om min lastning idag!

Jag har hämtat en svårlastad häst idag som från första stund var osäker på mig, men sakta men säkert byggde vi upp förtroendet genom 'approach and retreat" ut från boxen till en läskig stallgång (han har troligen halkat där)och var jätterädd för att stå på stallgången.

när han till slut förtstod att jag inte skulle leda honom ut på något otäckt så kom han sakta men säkert ut.

till slut kom han på transporten i lugn och ro med ett kliv i taget :D

ska bli kul att se hur han kommer förändras med tiden min nya "knäppis":p

Jaaaa :bow: Har du ingen fin bild att visa??? (spegelhästarna :-))

KRAAM

spegelspegel1.jpg

spegelspegel.jpg

Wambezi till höger och den nya hästen till vänster som heter Natesa

Tack ALLA för goa ord & komplimanger & varmt välkommande :bow:

JessicaM, dom e så goa & mannen ja den ger en delmer jobb men han e en kung i stallet *hihi*

JeanineHammer, ajajaj hoppas du mår bättre snart !!!

Toria, Okna det stämmer bra det ...har vi träffats :o skyller på lätt altzimers i så fall :o....du har underbara pållar :love:

Försöker själv sälja sadel & hitta ngt som kan passa oss, fluidity är ju för grund för mig :cry: måste finna ngt som är djupt med stora stöd så jag sitter kvar :D tills den jag håller på att utveckla är klar...

lundborg WHOOOO va kul :banana::bump: You GO girl !!!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 585
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 140
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 073
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 091
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka