Sv: PNH tjatter part III...
Du har Pm!
Ha ha vad det går fort när man inte är här och läser i "trådarna"
nu för tiden! Själv har jag varit lite nerkörd i sadel träsket men nu börjar jag hitta fast mark igen!!! Så skönt!
Jag läste tidigare i tråden när jag satt och läste igenom att ni diskuterade bett så jag tänkte att jag slänger in ett inlägg om det här och nu, bättre sent än aldrig hoppas jag på
. Jag har Cradle C3 till min häst och det fungerar verkligen
till min LB Extro/Intro
det är det som är så sjukt! Min häst älskar det här bettet sedan tidigare då jag red på det som vanligt Myler men jag fick det aldrig riktigt 150% att fungera... Men med kombinationen att det verkar nosen, nacken och munnen verkar vara ett bra koncept för min häst. Han vill ha fast "snöre" under hakan och så tight som det står på Parellis hemsida. Jag sätter tygeln i den stora ringen för det är där vi är nu, men jag tror att om jag ska rida mer finlir så är det den lilla ringen som gäller.
Det är lite av ett "How Intresting" moment med detta bett eftersom det är ju inte ett "Oh boy", för det är ju det som är det sjuka att Parellis grejjer bara fungerar
Lite Hallelulja över detta men jag tycker det är intressant.
Sen ska det tilläggas att ibland när jag tycker att det behövs så kan jag rida honom en enstaka gång på Parellis Confidence snaffle (tjocka Korsteel Tredelade bettet) för att få en riktigt genomstretchning för överlinjen.
Detta har jag bara som ett hjälpmedel "vid behov" för han har bra "sug" och balans i Cradle med för det mesta.