PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

Ahhaaaaaa nu trillar det nog ner en slant :laugh:

Är det många från sörmland här som håller på med PNH ??

ingen aning....

skulle vara kul med en PNH träff här i mitten av vårat avlånga land :D

Det vore JÄTTEKUL, på Okna finns det ju plats, både ridhus att hyra, stor paddock & även sovplatser :idea:
jag har ju iofs bara börjat med PNH :o men lär mig gärna av er som kan mer :bow:

spegelspegel1.jpg

spegelspegel.jpg

Wambezi till höger och den nya hästen till vänster som heter Natesa

Den första bilden är ju helt spegel lik, skithäftigt! Det slåt tom mina spegelhästar! Gu´va tjusigt det blir i grannhagen när de springer sen, sida vid sida :love::love::love:

1623292.jpg

Ja just det, Lundborg o jag var där o glodde :bump: och vi såg dina hästar en bit bort i en hage :love:

ja, när det är betes utsläpp ska jag INTE glömma videokameran den här gången.

nu hände det, jag väntat på sålänge jag hållt på med hästar, jag fick en spark i höften, och det gör jävligt ont,
Mitt fel, hade han på volten och han sökte sig nära och jag jagade iväg honom och han bockad så fick jag mig en jäva känga.

ajajaaaaaaaaaaaaaaj, vad sa du? Outch? Har du stick med dig när du har han på volten? Aaaj jag liiider...peppar peppar har det inte hänt mig än...

Nej det får du inte göra! Majsan kommer säga-HERREGUUUD 2 STYCKEN!!! :love: PIIIIIIIP

Ja visst var dom? Jag har nåt foto nånstans där dom springer i par efter lilla 2åriga Parodi *stackarn*

Ja just det, Lundborg o jag var där o glodde :bump: och vi såg dina hästar en bit bort i en hage :love:

men att ni inte hoppa på mig & hälsa :laugh:

Jag undrar verkligen hur många i sörmlan/mitten av landet som finns i tråden ...skulle va kul med en träff kanske....jag kan ju inte ngt men skulle vara oerhört skoj& intressant att träffas & prata & lära av varandra kanske se om hon som e PNH intruktör kan komma & s evad hon tar för nån dags kurs *funderar*

JO vicka mes skallar vi är...!
DET skulle vi ju faktiskt göra, det finns ju fler runt oss oxå vet jag.

Nej då inte är ni det .... men hälsa mer än gärna nästa gång skulle vara buskul :laugh::banana:

Vad roligt om det ev skulle kunna funka om det finns fler intresserade så man kan få ner pris & jag skulle ev kunna kolla med Okna där det finns utrymmen om det skulle funka om intresse finns ??..... man kan ju alltid kolla & s eom det är möjligt både prismässigt, utrymmesmässigt & intrsuktör mm mm :laugh:

men att ni inte hoppa på mig & hälsa :laugh:

Jag undrar verkligen hur många i sörmlan/mitten av landet som finns i tråden ...skulle va kul med en träff kanske....jag kan ju inte ngt men skulle vara oerhört skoj& intressant att träffas & prata & lära av varandra kanske se om hon som e PNH intruktör kan komma & s evad hon tar för nån dags kurs *funderar*

hehe, vågade inte :o

eller höra med Western klubben om de vill va med?

Jag bits bara ibland ;)

Viken westren klubb menar du ??

Det var bara en ide .... kanske inte var så bra jag vet inte :o vad jag babblat på förlåt hörrni :o

JO det var väl en jättebra ide!! Det finns väl grejer där man kan använda o ha playday o hjälpa varann med kanske? Det tycker jag absolut!!
Måste ju kollas upp!

På Erikas sida står det att hon tar: Max 6 pers m häst, 2 dagarskurser...1300/dag o 530/dag utan häst.

Senast ändrad av en moderator:

nej jag sa då inte ouch, jag skrek som en stucken gris. tur att Gandalf är döv annars hade han väll blivit livrädd :P Han träffade en muskel, så det är troligtvis ingen fara men det är inte roligt att gå.
Sticken brukar vaara med men jag skulle rida idag :P, så hade bara tänkt att låta honom springa av sig lite på volten medans mamma hämtade hjälmen som jag hade glömt :P
kan ju säga såhär.... Han är inte rädd för att ha någon på ryggen det r väldigt tydligt., för efter att man kommit upp och han hr typ bockat några få gånger så är han lugnet själv. jag tror att han dock förväntar sig att få smällar eftersom att han fått det hos föra ägaren. (när han kom hit var han helt okänslig för sticken, en dask på rumpan och han rörde inte en min) och vi hade hört rykten om att hon piskat honom mycket bla i ansiktet. nu kan man ju inte veta det säkert men eftersom att han reagerar som han gör så kan det ju ligga något i det.
och jag har tränat honom i månader att inte vara rädd för saddeln och ibland går det jättebra och ibland är man tillbaka på steg 0. så jag ser ingen annan utväg en att faktiskt bara rida och vissa att det inte är farligt helt enkelt.

okej då är han ju endå rädd för att ha ngn på ryggen, fast mest för vad som händer då.

Jag vill ut och träna :cry:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 585
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 140
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 073
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 091
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka