PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Uppdaterar lite från ett Sundsvall i spöregn...

Äntligen när sambon hade en helg ledig och kunde följda med till stallet och fota så spöregnade det *suck*
Men skam den som ger sig, vi lekte i alla fall och det blev några bilder :D

TN_081130_123_copy1024.JPG

TN_081130_152_copy1024.JPG

TN_081130_118_copy1024.JPG

TN_081130_047_copy1024.JPG

Inspirerad av senaste SC-DVD:n så håller jag på att lära Nokke att slänga upp mig på ryggen, vi har väl inte kommit så där jätte långt och matte är lite osmidig så hon får inte riktigt upp tyngdpunkten över halsen :angel: (läs: lite för tung i rumpen...)
TN_081130_022_copy1024m.JPG

Men Nokke är helt "confident" när matte hoppar upp och ner vid halsen, slänger sig över och hänger där och dinglar :rofl: Så det ser lovande ut, så snart så...
Kanske vi klarar det till sommaren när man har fått ta av sig alla tjocka kläder och jämnat ut tyngden lite.

Vad duktiga ni e!!!! Fina bilder!! Kul att liva upp tråden med bilder eftersom både CS och Alyssa fortfarande lyser med sin frånvaro när det gäller det...:angel:

Tack! :D

Alltid roligt att få se lite bilder från träning/lek och utveckling.
Så jag vill också se bilderna från CS och Alyssa! :mad: ;) :D

Kul att du håller på att lära din häst att slänga upp dig på halsen. Jag har grejat med det i flera år men i lite brist på savvy så har det inte riktigt blivit ett kanon bra resultat. Jag såg en gammal video med Linda när hon åkte upp på halsen på sin förra häst Siren :eek::idea:! Jag bestämde mig då att det ska min häst och jag också göra en dag.
Så i förra veckan hade jag tränat innan (prior proper preporation...) stavning??? men hjälp av Savvy Club DVD kom i rättan tid och vi hade lite folk som tittade på när vi grjjade med våra hästar och jag skulle sitta upp barbacka och tänkte "don´t make assumtions" (dvs negativt, att jag skulle kravla mig upp) men han gjorde det helt perfekt :love::banana::love: och vände på huvudet till mig och ville ha godisen för det hade jag uppenbarligen också trånat in :angel: men bra att han blev så motiverad att göra det så bra för en godis :D! Så det var väl detta och när jag sen stog på honom bareback brideless som dom tyckte var så coolt, medans jag och min häst bara latchade på lite! Jag höll på med Voltige när jag var barn och då stog jag ju på en galopperande häst så en häst som står still borde ju funka och det gjorde det. Loooove my horse :love:!

Å vad roligt att ni lyckades! :bump: Inga bilder? :D

Jag vill också kunna göra det, NU!!!
Jag har så lite tålamod ibland. När jag får en idé så vill jag att det ska funka på en gång :o Nu har vi ju bara tränat på detta 2ggr men det är påväg åt rätt håll i alla fall. Jag måste bara ha lite tålamod :crazy:
Min häst har ett väldigt bra Friendly Game, så jag kan göra det mest på honom och han står och är hur nöjd som helst :love: Ibland vänder han sig om och tittar på mig när jag gör något tokigt, som för att säga "vad konstig du är ibland matte, men jag gillar dig ändå..." :rofl:

Lotus7: Vilka fina bilder, så duktiga ni är! :) Skulle inte vara så dumt att få lite hjälp med att komma upp på ryggen, våra hästar är ganska höga och jag själv är ganska otränad just nu så här är det pall som gäller ;)

Å tack!
Ja, visst skulle det vara smidigt att bli uppkastad.
Nu är ju min bara 162cm och jag är 172cm, men tyvärr är jag smidig som ett kassaskåp inmurat i en tegelvägg :crazy: :o :rofl:
Så jag behöver all hjälp av honom som jag kan få.

Håller även på att lära pållen buga och det skulle ju också kunna vara en väg upp :idea: Att liksom hoppa upp på ryggen när han står på knä, men jag vet inte.

Detta kändes som det bästa alternativt just nu. Jag får väl uppdatera med fler bilder när vi kommit längre. :cool:

Re: Sv: PNH Tjatter - Part II

Vad duktiga ni e!!!! Fina bilder!! Kul att liva upp tråden med bilder eftersom både CS och Alyssa fortfarande lyser med sin frånvaro när det gäller det...

oooooTHAT hurt!:p:devil:

Det blir ingen bra bilder när jag håller kameran själv och försöker rida.:angel:

Marks - Om du pratar om "One day with PP" så såg vi det igår! Och jag la märke till exakt samma sak att hon kom barback bara på den DVD tror jag. Har jag fel? Minns du att hon kom up på Allur så? Och en annan fråga. Har någon av er sett Linda rider Allur utan träns? Sånt saker som håller mig vaken på natten.:angel:

Lotus7 - Super fina bilder. Kom ihåg att jag ville att du kommer och ta bilder här nåndag, du själv är inte dålig med att hålla kameran.

Tog Chopper för en spin igen igår. På the big boy arena:D han var väldigt lugn men är väldigt osäkert för att gå framåt utan att jag är framme vid huvud, han stanna och söker mig up på ryggen. vill har huvud intill mig.:crazy: Mamma's boy. Men min HK gick förre han så var det fullt fart framåt i en väldigt fint lång steget skritt. Mer lek i Zone 3,4,och 5. Han just nu har en totalt summa av 35 min på ryggen!:banana: Boy det flygger iväg när man har kul.:grin:

Hmmm.... Har du inte två praktikanter och en hemlig kompis att ge kameran till???:cool:
Blä vad mkt snö det blev! Man får nog kanske vara försiktig med vad man önskar sig:angel:
Men det verkar som tomten Har något stort i säcken oxå broende kanske hur pass snäll en Satter kan vara...:D

Nix, NO shame here!!! E inte tomten far till alla barnen...:D:rofl: så säg...

En fråga... Min Nordis tjej LB Intro (big time) e skitsur på min stackars make! Han släpper ut hästarna på morgonen innan han åker till jobbet. Hon har nu beslutat sig för att försöka skrämma livet ur honom! Han kommer med grimman och grimskaftet och hon vänder sig på tvären i boxen med hot om kommer du hit skyll dig själv.. Men han har bråttom och låtsas ha godis i fickan då kommer hon efter en stund utifall att han har något smaskens. Hon har blivit så negativt inställd mot honom fast han bara kommer med mat och positiva saker. Varför?? Bara för hon bestämt sig för det eller e hon som en haj som doftar till sig rädsla och blod:devil:

2 saker kan osaker dessa beteende...

1) Det är nåt om han som hon ser hotfullt.

2) Because she can. Och på nåt nivå veka han.

Jag skulle gärna ser de tillsammans. Det kunna var bara hur har presentera sig eller även håller armarna. man vet inte. Gör hon det mot dig?

Sen kanske han har inte så mycket savvy just nu heller så när hon gör såna beteende så kan han ite säger, skärp dig, såna tåla jag inte.

Också kan det vara att du är en del av flocken sen du har funnits hela tiden. Men han kommer i hennes komfort zone (boxen) oinbjuden när han kommer i stallet för att hämta henne. Godis gäller inte om de är erbjudet vid fel stunden. Han ska bara approach ner hon titta med öron upåt. Men det hjälper inte när han har bråttom.

Kanske det bara beror på att han har bråttom och "antar" att hon kommer att bråka och då gör hon det... eller så är han bara stressad (fast han försöker säkert dölja det för henne, men det vet vi ju att det är ingen idé att försöka dölja sånt när det gäller hästar)

Stress och hästar går ju lika illa ihop som stress och barn... försök få en två-treåring att stå still så man snabbt får på kläderna då man har bråttom och ska iväg nånstans... det går ju jättelätt... NOT! :D

Sv: Re: Sv: PNH Tjatter - Part II

Lotus7 - Super fina bilder. Kom ihåg att jag ville att du kommer och ta bilder här nåndag, du själv är inte dålig med att hålla kameran.

Å tack! :o
Du vet ju att jag jätte gärna skulle komma ner och hälsa på er!
Kanske skulle kunna ta det till våren :D och då kan jag ju fota er hur mycket som helst :idea: :d :D :bump:
Då kommer du få så mycket bilder att du kan hålla denna tråd vid liv helt själv i ett år :angel: *fniss*

Måste ta bilder så det blir tyst på denna där!!
Se om det är skapligt väder imorgon så ska jag ta lite bilder på mina vinter skrudade hästar o bäingar! Vita Sara hoppade över stängslet idag när jag kom med tackfodret. Enus (pointern) tyckte det var jättekul:) Visste inte att pointer är maskerade vallhundar....;)
Sara tryckte sig intill mig o blängde på honom. Men hon fick inget foder förrän inne i hagen!

Vilket jättefint hopp Lotus7! :D Väldigt avundsjuk måste jag säga!

:rofl:
Vad roliga de är, inte illa att hoppa över stängslet av lilla vita.
Finns det hopptävlingar för får? Fårhoppning :idea:

Roligt att du gillade hoppbilden!

Var försiktig med detta. när de lära att de kan komma ut så kommer de ut hela tiden.:devil: Är Sara nr.12 igen?:confused: Jag tränade med vallning med att om de kom till mig var de säkert. Kanske inte så genom tänkt om en björn eller varg är bakom de:eek:. Jag kan ser Enis framför mig..!!!!!!! Yeepiiieee! *stuts stuts stuts*:bump:

Lotus7 - du kanske kommer när vi har en kurs här och ta en mini semester med din häst till oss nästa år?:idea: Väntar för datum från Erika bara. Vill inte har så stor grupp på ett sätt är det bra billigare för deltagare men man för mycket gjort med mindre också. Alyssa och stina är med eller hur?

Det låter ju jätte roligt!!! :bump:
Det ska vi absolut försöka vara med på. Skulle vara roligt att träffa lite fler ur denna tråd också. Så jag tycker absolut att Alyssa och Stina också ska komma :D

Synd att vi alla bor så utspridda över landet, för en träff vore ju jätte roligt!

Åh, jag skulle vilja ha en minisemester nästa år. Får man ta med sig bägge hästarna? Vi skulle tycka detvore såå kul alla 3. Hrm om man får för gubben...

Tibicia! Har du fortfarande problem?
I så fall sluta lek de sju lekarna!
Gå över till patterns istället och gör som de säger, varje pattern max åtta träningstillfällen, du slutar när hästen har fattat vad det går ut på inte tils den gör allt perfekt.

Säger en som fick lära sig av sina hästar;-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar