PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
VA?:confused:Varför då? HAr nåt hänt? Skulle de inte har han för ca 2½ år eller nåt?:crazy:

Satterstina - Svarta la jag ut idag innan jag kom in hit.:p Varsågod!

Emuliiaa - Ska läsa din inlägg imorgon, jag är för sliten just nu så jag bara gör en snabbis med Hej och Välkomen hit!!!

Cornelius - Jag har haft detta problem förut men nu är jag slut med små barn och att jag jobba hemifrån så är det perfekt för tid med ridning. Bara att jag HATA rid ensam nu. Satterstina, one word...DAGIS!

Lollolover - Där finns olika barback pad på marknaden. Parelli (INTE bara för det är Parelli) har en av de bästa. Stadig och skonsamt och dig och hästen. Jag vet att det finns pirat padarna som är lika men vet inte kostnad på de. Som Toria sa kolla ebay det är den bästa stället att hitta en till rätt pris.

Har ridet Chopper igen idag. Han är så cool lugnt det är härligt. Sen jobbade med Saffe som jag har sagt han är mest Extream LB men har sina RB moments och idag var en av de nästan EXT RB. Vid en tillfället så kom grimskaftet av och han "sized up the fencing" för höjd hopp men jag fick tag på innan jag behövde dra ut hammaren och spik EN GÅNG TILL. :grin: Imorgon ska jag ut och skot träna hästar. Fick min licens igår :bump::banana: och åkt och köpt en gevär att bära på sadel så tänkte jag att börja träna hästarna nu om vi ska vara i skogen mycket i framtiden med alla statens härliga rovdjur.

Pm mig länken till den. eller skick bild till min email så kan jag säger dirikt.

Sv: PNH Tjatter - Part II

Tack, så snällt av dej! :) jag skickade länken som pm :)

Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

De tycker han är för grön och för busig, han passade inte hos dem. Jag blev väldigt förvånad eftersom jag inte hört ifrån dem tidigare. Förutsatte därför att allt var som det skulle. Var dessutom och hälsade på där för en dryg månad sedan och då sa de ingenting!

Men nu är han hemma. Så vi får se vad som händer :)

Inte just här! Bara att jag skulle tala om det här menar jag............

Halllllåååå!

Hej hej hej alla!
Ja jag sitter o tjuvläser som vanligt...:o

Stina: Filmen med OB var sååå fin. Vilken perfekt lastning! :D
Du får komma förbi o visa mig!
När CS eller Erika står bredvid mig o säger exakt vad jag gör för fel då går det bra, men sen när jag är ensam så går det åt pipsvängen...:crazy:

CS:Vilka dagar brukar hemliga vännen komma?
Nu börjar det närma sig till våldshandlingar mot Stina...vi får kidnappa henne, dra med henne upp på fjället för en myskväll med Parelli eller dag med lek!!!

Tubbe mfl: Är du säker på att han är LB ex? Ser LB in ut tycker jag...alla får gärna rätta mig!!

Toria: Jag har hört att när de skrapar med hoven så tänker de, försöker?
Visst CS?

Kramar Kramar till alla nya som har tittat in!:banana:

Grattis till vapenlicensen!!!
Jag kan rida bredvid med ett låtsasvapen...neeej, jag kommer säkert ivägen på nåt sätt o blir skjuten...hmmm...

Lundborg: Jag o Trigger tycker det är jättekul att jaga kor!!!

Eufemia o Iser: Har ni provat att med carrotsticken, 4 faser, tappa på rumpan. Så de vet att de ska gå framåt av det?? Funkar OK på Trigger, tränar fortfarande! ;)

Tjocka hästar ja...jag kan försöka få min sambo eller CS att filma mig o min stora pojke! Då behöver ingen känna att de inte vill visa sin tjockis längre :laugh:

Nej, nu är det dags att gå ut o fodra djuren, hör att fåren bäar. De vet att det är mat vid 10. :love:

Jag önskar er SAAAVYYY!

Na men!:laugh: Var har du gömt dig? Glad att du törs (ha ha) skriver då och då.;)

Ja min Hemlig kompis kommer nästan varje annan dag. Nästa gång är imorgon. Och sen säkert nåt Lördag eller Söndag. Vill du vara med? :bump:Visst ska vi misshandla Stina lite, oops jag mena Våldshandlingar med henne, vad än det betyder men det låter rolig...:angel: Ni bara säger när, så laga jag nåt som vi blir tjock av och damma av soffan. Eller att ni kommer när vi rider. Ni är ALLTID så välkommen!

När det gäller det med skrapande hov så ja, det kan det betyder att de bearbeta genom nåt i skallen när de är mer RB, men om en LB gör så det så är det mer en Dominans beteende.

Hur går det med mina små bebisar som jag saknar väldigt mycket och gamle manen? Jag ska skicka dig nu några bilder men jag lägge en av "Kola" (som var vid en gång PNH tränat)när hon var liten med sin vaktare Rex. JAg vet det är inte hästar men PNH var använt till att får henne bättre och tränat att vara inne. Plus de är så himla söta.:love:
April2008204.jpg

April2008212.jpg

April2008239.jpg

Vad är det för skillnad på en vanlig repgrimma och grimskaft och hackamore-grimskaft?? De ser ju likadana ut??:confused:

Själva repet är jo samma, hackamore repet är lite lättare i vikten tror jag. Hackamore har ingen hake på den som en vanlig grimskaft. Sen är grimman knutten lite större runt munen så att man kan knutte runt repet på den utan att den blir för små/trångt åt hästens under käke. Jag träna med en vanlig pga att jag bytte från 12 till 45 fot rep hela tiden sen bytta jag till hackamore när jag rider. De är väldigt praktisk.

Mitt problem är inte att hästen inte går in, för det gör hon, utan väl inne så står hon några sekunder och sedan går hon bestämt ut igen utan att det går att stoppa henne. (det är en stor häst, korsning tinker, ej min dock) Ska jag då göra de fyra faserna när hon är på väg ut?? Hinner jag nog inte.... Väl inne så står hon som ett ljus och äter hö. Men det kan ta timmar (1-6) innan hon bestämmer sig för att stanna så länge att man kan stänga lucken.

Senast ändrad av en moderator:

Ha ha.. Tomma hot!:D Ni bara lovar och lovar.. Vi kan väl ladda filmkameran för att filma CS och lägga ut här på Buke? Med ridning av Saffe???:devil:
Jag har inte sett någon video med CS in action, inte dig heller Alyssa.. Bara jag med hängbrasa?!:D
Så känn Er utmanade!:cool:

Förstår att du inte hinner om den kastar sig ut!
Men jag menade att det ska praktiseras utanför transporten, så att den förstår när man klappar på rumpan att den ska gå framåt inte backa!

Vilken Level är du på? Har du gjort driving i zon 3? När man går bredvid o har carrotsticken på hästen o går tillsammans?

Ni andra får gärna hjälpa mig att förklara om ni förstår vad jag menar med detta! ;)

:love:Tack för de underbara bilderna på Kola o Rex! :love:

Kanske söndag då! Filma lite kanske, så vi kan visa upp oss här i tråden! :rofl::rofl:

Har nu gjort Hill therapy med Trigger i tre dagar. Idag höll han samma varv båda hållen. Men... när det var nån minut kvar på sista 5 min, så blev han totalt RB ex o galopperade runt som en galning. Drog sig i ordentligt en gång, men upp igen o fortsatte...Jag försökte bryta mönstret, men ville samtidigt inte sluta när han bar sig åt som en tok! :eek:
Jag stod totalt avslappnad, ingen press, tittade tom ner. Fick passa på att "frikoppla" o ta in honom när han tog några skrittsteg!

Förslag på vad jag ska göra när han blir sådär?

Jag har gått igenom level 1 och börjat med level 2. Har dock en hel del förkunskaper inom NH även om Parelli numera är ett begrepp i vår familj. Det som jag tror är kruxet med denna häst är att den inte gått igenom seven games och inte alls har respekt för matte. När jag lastade henne så insåg hon att framåt är framåt och stanna är stanna. Med hennes matte är det lite si och så. Jag ska gå igenom de sju lekarna först tror jag, matte behöver det oxå. Bra med en inspirationstråd!!!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII