jag ta del 2 pga överskott på smilies...orkar inte söker och radera...
Marer - Därför jag tänkte att det ska vara en längre tid. Man vill inte köra långt när det är bara2-3 dagar. Som sagt lokalen stor där så man kan äntligen dyker up när man vill. Skulle vara bra om det fanns fler som en lastbil kunna gör en Route så säga och hämta folk på vägen.
Toria - Din paket är på väg.
Alyssa - Jo det måste vi göra kepsen. Men vi kanske ska berätta historian bakom det. Så kanske de andra här kan hitta sina egna kepsar. Vad tycker du?
lisen - Va bra att du inte tog det up illa.
jag har inte det lättaste heller att uttrycka mig ibland. Va är det för tävlings inrycktning? Men vilken berättelse. Jag förstår du ser ut så
. Kanske med lite
också. Man verkligen undra ibland, what the HELL are people thinking?
Som sagt att Chopper var min försöks kanin att göra han totalt PNH stilen, min egen var inte långt av, min jag tänkte inte på deras RB sidor(kanske pga av då visste jag inget om RB heller) men att kunna skapa/ändra (det jag kunna) Chopper hur jag vill har verkligen öppnat ögon till de möjligheter som vi visste inte fanns när det gäller detta. Min gubbe ville börjar med avel men jag sa nej till det, för att jag känna mig själv
då blir denna gård fullt med ung hästar som jag kan inte säljer...
Tränings pass när jag säger det så är kanske en undersöknings promenad, hitta godis, vart är den bästa kli stället,gå bort från tryck, mm dvs de första 4 games, inte långering och sånt det kom efter han fyllde 1. Han fick inte grimman på till han var ca 3½ månader. Men ner det kom var allt förbrett och han visst precis vad det betyder och aldrig försökt att komma undan den. upp till då så kunna man leda med armen runt manken eller rep över manken mellan fram ben eller runt rumpan. Allt var gjort då med mamman på sidan.
Jag förstår att man växer up i andra värld och har andra perspektiv om hästar det hade jag med också förut. Men jag har ändrat mig lite
. Tänk om vi kunna uppföda föl PNH sättet så att när de ska säljas är de redan på rätt väg så att folk behöver inte "break" de och börjar tjafsa direkt. Det var idén bakom min man min som sagt. Jag har en svag sidan för mina hästar. Jovisst även Chopper var tänkt att sälja när vi betäckt stoet men efter första ultra ljud så var det kört.
Jag vet om jag vann lotteriet så skulle jag vara en ensam kvinna med 100tals hästar som de katt kärringar.