PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Ja men det ska ju komma en massa till hemsidan? jag tror dom kommer ta upp masser sånt som ingick i levlarna där..? Ja L &H B är outstanding, jag håller med =)

Ska bli spännande att se vad de gör med hemsidan, om jag alls kommer att ha tillgång till det nya då jag inte kan vara Savvy-member... :confused:

Jag hade pånytt kontakt med dem angående Savvy-medlemskap för finländare och jag fick inget egentligt bra svar;
sitat:
"The reason that it takes a while for us to be able to is that we have
to make sure our computer system can do so and that we fully understand
each countries tax laws but we are working at it" sitat slut.

Hmmmm datorsystem och skatteregler....??? Vi är ju ett EU-land så det kan knappast skilja så mycket från de övriga nordiska länderna, och ett datorsystem kan väl knappast vara nåt hinder! Verkar lite konstigt tycker jag.

Men jag väntar tålmodigt i min kammare för Parelli är ju super!!! ;) :love:

Oj oj verkar ju inte klokt att du inte ska få bli Savvy Member!!!????:mad::confused: Men de verkkar strulat till det ordentligt för sig där på Parelli?! Synd för SC är bland det bästa som har hänt, förutom de exeptionella utbildningsmaterialen då förståss! Så mycket inspiration och roliga klipp från diverse Parelli grejjer!

En bild på min häst, när vi hade snö här senast... :(, vilket inte finns något kvar av nu. Han är så söt min lilla häst när han står där i hagen och kollar på mig med öronen spetsade. Har ingen bättre bild än denna för tillfället, så det blir en täckes bild :angel:
y1pIOb8xYxDJpXIjJdQnj0qr6icau0pCGEkQ_mh4dRM7TTt2rkus4JQRjDIX630fyvMsrBE4M9fIis

Verkar ju helt absurt...och så himla tråkigt. Hoppas de kollar upp det o fixar det.

Fint kort o jättegullig Kuse Marks =) Vi får snö idag men det blir välan inte så mycket...1 plus grad...blää. Skulle vilja ha mycket snö o kallt till lucia o jul ju.

Lärde min kuse ställa sig för mig igår när jag stod på pallen, det gick ju fort ju. Jag har hela tiden trott att det vara confident issue men hmm....how interesting! Det funka det funka :bump: Min stackars häst bara tittar på mig när jag blir så där glad :D med bekymmersrynkor.

Ja visst är det konstigt, de hade ungefär samma svar nu som för ca ett år sedan så speciellt snabbt går det ju inte för dem att få ordning på sitt datasystem ;)

Måste pröva lägga in en bild på min tjockis Tara

Foton02

Nähä, det gick inge vidare, jag får fortsätta testa mej fram...

Du, jag gick in på egenskaper o du har inga allmänna album. Om du ändrar inställninngar till allmänna album så kan du få fram foton =)

Klart vi vill se din Tara ju!

söker...söker... exakt var kan man lägga in album... i "kontrollpanelen" ? Jag hittar inget...

Jag försökte också söka på Bukefalos-hjälp om hur man visar bilder och där hänvisar de till Photobucket, men skärm-dumparna de har är gamla så jag vet ändå inte hur man gör... (men jag fick iaf uppladdat en bild till Photobucket...jihooo :bump: ) men sen är det stopp, vet inte hur man får visat den här på tråden...
Borde ha en "bild-uppladdning för dummies" :rofl:

Jag använder mig av www.pixbox.se där kan man bli medlem o lägga in sina bilder. Kanske man kan göra från photobucket oxå men....Om du högerklickar på din bild på photbucket o trycker på egenskaper så kommer namnet fram på bilden, markera alltihopa o klistra in här på buke under infoga bild. Funkar?

Jaen titta va fiin! Är det en finskt häst? Dom e så fina o mångbara tycker jag.

Nu måste du ju sätta in fler bilder!

Senast ändrad av en moderator:

Jag såg en dokumentär från finland om dom o jag blev lite kär i den rasen....=) Vad gör du med henne, både kör o rider?

Sen en fråga till er Savvy club tittare...Jag försöker kolla på videoclips, men får inte fram nåt?? Har dom problem med det eller? Jag har bredband å de e inte så trångt så jag borde ju få fram det..?

:love:
:d VILL HA!!!!
Vilken snygging *suckar längtansfullt*

Här snöar det just nu, har fått massor de sista dagarna och ca 10 grader kallt :D
Så vackert att rida längs landsvägen med stora polgdrivor och snöklädda granar :love:
När det ser ut så här, älskar jag vintern!

Hon funkar bra både att köra och att rida, ridningen är det väl sisådär med så då jag för ett år sedan började med Parelli så slutade jag rida henne för jag ville göra allt "från början" med Level 1 (sen blev jag gravid och ridningen fick vänta av den orsaken)

Nu ska jag börja rida henne igen (Level 1 ridningen) vi har nästan allt klart, lateral flexion från marken, påsadlingen, att svänga repet över huvudet gillar hon fortfarande inte till 100% men det blir bättre för varje gång. Och så väntar jag på Theraflexen jag beställt :)

Här är bilder på mannens halvblodsvalack "Stig" och hans shettiskompis.

DSC01988.jpg

Och ännu en bild på "lille" Stig ;) Han är LB-extrovert, en häst med väldigt mycke karisma

DSC_0145.jpg

Åh va kul, det är samma här. Hittade Parelli av en slump i April när min lilla kille var 1 år. Då hade kusarna stått ett tag ja ochska man börja om kan man göra det ordentligt. Jag hade kollrat bort våran "relationship" ordentligt, jag var så himla rädd om mig själv efter jag fått barn så jag visste inte hur jag skulle få tillbaka min röda tråd. Började på med Majsan men så började hon säga ifrån o den stackarn hade ju ont i hela kroppen efter att ha stått så länge o så fick hon börja göra en massa kostiga gymnastiska övningar *haha* Men nu är hon så gott som återställd o börjar bli fit så snart så *jag ska bara bli lite mer fit oxå* =) Jag håller på å tränar på å hoppa upp barbacka, jag blir galen....så himla oatletisk...klumpedump. Hon är 153 cm....

Theraflexen är jättebra, den kommer du nog gilla skarpt o din totta med =)

:) känner igen mej!!!, min lillflicka är nu fyra månader och det finns inte skuggan av en chans att jag skulle kunna ta mej upp på Tara utan hjälp (hon är ca 163 cm) så jag fick komplettera min "ridutrustning" med en trappstegspall från Ikea ;) Hoppeligen blir man lite mer atletisk med tiden (får ligga i och hårdträna... och avstå från jul-godiset... hmmm tror inte det ;) )

Min och Taras relation har definitivt blivit bättre sen jag började med Parelli, men det går lite i vågor eftersom hon är så svår att läsa. Hon är RB-introvert för det mesta men ibland blir hon LB-introvert och struntar totalt i vad jag har för mej med min löjliga orangefärgade pinne ;) (hon ser ut att tänka så iaf)

Jag får lov att testa mej fram lite och ibland funkar det bra och ibland har vi många Oh-boy-moments :D

Jag har inte vart här så mycket för, men jag tränar en pålle Pnh =), som har blivit dåligt behandlad på förra hemmet.. massa problem fanns det men det kan jag ta ngn annan gång, iaf han har blivit mycket, bättre sen han kom hit, han har dock lite problem med uppmärksamhet, men jag tror det är mycket eftersom han är döv.
Sen tror jag att jag håller på med en lite äldre version av PNH en vad dom flesta här gör verkar det som :P
Men det är kul att det finns såpass mycket PNH folk !

kanske kan lägga in en video ngn dag ! :D och ngra bilder kanske...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar