PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Va duktiga ni är! :bump:

Jag undrar om det är många här som belönar med godbitar?
Min häst skulle bli helt odräglig om jag gjorde det. En gång har han fått en morotsbit när han var duktig och gick upp i tranporten, men sen nästa gången han skulle lastas kom han i håg den lilla morotsbiten och blev helt tokig när han inte fick någonting. Började sparka på rampen mm.

Han är väldigt matfixerat och ska alltid försöka sno en lite gräs om man går med honom eller rider. Han vet att han inte får, men ska ändå försöka lura sig till lite gräs, både för gräsets skull, men också för att "retas" lite och testa gränserna.

Ibland när han har varit duktig har jag valt ut lite gräs och visat honom att "här får du äta" och sen har vi gått vidare, men sen efteråt så blir han så där odräglig och vill äta jämt, även om jag tycker att jag är tydlig med att det är jag som bestämmer var och när han ska äta.

Gör jag helt fel eller ska man bara vara stenhård och inte ge en sån häst mat som belöning alls?

Åh vad kul när det dyker upp fler pnhare.

Ja min Majsa är oxå lite svår att läsa emellanåt, verkar skifta hitan å ditan (RB intr-LB extr) men som du sa, man får testa sig fram o det är så himla kul när det funkar o även när det inte gör det(så får man grubbla på något)

Jag har kommit på att jag faktiskt kan filma med kameran *haha, redan* o det är ju enklare att lägga in här än med vanliga filmkameran så vi får se när det dyker upp någe. Skulle vilja lastträna jag med ju, får väl köpa mig en trailer....Har inte kört Majsa sen 2004 o då gick hon bara efter mig in så men jag skulle vilja testa a´la Satterstina o Lotus förståss :D

Är alla ute o julhandlar nu eller blivit totalt insnöade? Hur går det för CS o Chopper? :d

Det snöar här ÅÅH hoppas det ligger kvar en stund nu!

Jag vet inte vart alla är, men jag är här i alla fall :D
Har handlat alla julklappar redan så jag försvinner ingen stans ;)
Men jag håller med om att tråden varit lite död ett par dagar :crazy:

Men du, nu måste du ju se till att filma! Jag vill se!
Du kan filma vad som helst det spelar ingen roll. Själv har jag filmnoja nu när jag kommit på hur jag ska göra för att få in dem i datorn på ett smidigt sätt. Så ni måste säga till mig om jag börjar bomba denna tråd med filmer :o

Tack!

Det där med godis kan vara så olika från häst till häst.
Min är matmotiverad och det funkar utmärkt att ge godis som belöning eller motivation, men jag måste ge dem vid rätt ögonblick och i rätt läge, annars blir han tiggig och dominant.

Har väl inga direkta råd att ge till dig och din häst men om han blir som det låter så skulle jag nog inte ge han godis.
Är han motiverad att utföra uppgifter ändå? Jag kan använda godis som motivation till min LB Intro. Vart ligger din häst på "kartan"?

Haha, jaaa! Jag skulle ha filmat nu! Jag var ute o skulle ge hästarna hö o fick för mig att köra lite "liberty" med Parodi (shettisen) haha va rolig hon är den lilla filuren. dominant, lekfull, dominant, lekfull, vicken räka va kul det var, jag är helt slut. Det snöar som f*n o dyngsur är jag.

Häromdagen höll jag på å sätta maten i halsen, har hästarna i paddocken nu när jag är ensam mycket med lilleman. Jag har en stor Parelli green ball ni vet o den har jag satt fast i paddocken så den inte är lös o dom kan göra sig illa på den. Ja, så hade den lilla räkan fått loss den o bolla med den. Det skulle jag ju oxå ha filmat, varför GÖÖR man inte det? Hjärnsläpp? Majsa sprang runt -Den är löös den är löös, snoork! Värsta arabsvansen! *haha*

Alla grejer jag har i paddocken som alltid är uppställda där, koner o tunnor är alltid omkullvälta o rullade på, hinder nervräkta o vilket highlife dom måste ha.

Ja mina får oxå godis o får äta gräs på vissa ställen som belöning. Man får akta sig med shettisen för hon kan bli riktig tiggig o BITIG, är det nån som vill ge henne extra godis så får dom ge i krubban eller på backen.

Ha, ha det skulle du ha filmat!
:rofl: vilka knasbollar du har.

Nu får du se till att pulsa ut i snön och filma lite *hytter med fingret* :D ;)

:o Hallå där! Nu har jag filmat...men jag har det i MOV format...hur sjutton gör jag nu?? Har lagt in det på Youtube men det är inte tillgängligt för att det är MOV format då..?? Hur sjutton ändrar jag det dåå...va jobbigt...

HJÄÄÄLP MIIG!

Men Youtube tar ju alla format, kan det inte vara det att den behöver ladda klart först?
När jag laggt mina filmer där laddas de upp först och sedan behövs det ytterliggare tid till att publicera. Under den tiden är filmen inte tillgänglig.

AHA; säger du det? Och jag som letar efter nåt program...

Åh va skönt höra att man inte är den enda som inte har fullständig koll på det här med filmer etc på nätet :)

Jag har också filmat men då jag skulle ha in filmerna på datorn (busenkelt trodde jag) så visade det sej att vår dator inte hade något uttag för den typ av sladd (firewire) som hör till vår videokamera. Får väl så småningom lov att investera i en ny kamera med hårddisk el. nåt istället för de små kasetterna som den nuvarande har.

Här snöar det också jättemycke (slaskar) jag satt 20 minuter (undemanding time) med Tara i hagen i morse och det blåste som 17 och snön vräkte ner! Tara kom en sväng och hälsade på mej och sen gick hon tillbaka till sitt hö. Kan inte klandra henne för hon får begränsad kraftfodergiva nu då vi försöker banta henne så höet smakar väl extra bra :d

Men det är ju jätte enkelt, köp en usb-kabel :idea:
kostar inte alls mycket ju. Då kan du också lägga ut film :bump:

Här snöar det också, massor! :d
Igår var det värsta snöstormen när jag och Nokke var ut en sväng. 1h 40min barbacka blev det. En massa trav och galopp. När vi kom hem sedan så vi ut som en snögubbe på en Lipizzaner :rofl:

*asg* :rofl:

-Men matte, kan inte du leka med bollen istället?
-Jag vill hellre mysa, det är så snöigt och blött...

Skrattar så jag dööööör, älskar uttrycket på den lilla svarta, så SÖT!
Underbart!
Tack för filmen :bow: MER!

P.S. Var har du fått tag i den där bollen? Beställt den från Parelli?
*vill ha*

Nu kommer det bli filmat här framöver, det kommer regna in på allt möjligt här...hehe. Är det bara jag som garvar åt den snutten? Inge lek idag där inte, vad vill du jag ska göra med den? Parodiii....

Ja jag såg att de hade rea på den så jag beställde en från deras sida. Jag ska lägga in en till film, men det är en rejäl aproach(no retreat) så Majsa blir lite jädd dära...

Jag e oxå här!!!! Gött att få se pållarna LIVE!! Vad kul, man såg nästan precis vad de tänkte! Här har vi snart en meter med snö... Obe blev totalt RB extro när vi skulle gå in för kvällen! Han till och med försökte göra en RB bakutspark åt mig..Jag vet inte riktigt vad jag gjorde för att förtjäna den men han var skraj för mig helt plötsligt och bråttom in!
Nåja, få se vad som händer idag...:angel:

Hey you! Har du sett mit pm eller vad? Jag packar i helgen då? KUL å se dig!

Shit, du såg väl ut som en snögubbe kanske??

Senast ändrad av en moderator:

ooops, ska kolla nu!:o Packa på du så fixar jag resten! Sorry, vi har haft ett total kaos av jobb traktorer hit och dit så jag har knappt hunnit med någonting!:eek:
Ska försöka få lite hjälp att fixa till så vi oxå kan bidra med filmer... Nu ska jag kika på din!:D

Ha ha det är är ju roligt! :rofl:
Mer! :bump:

Nu fick du ju lite lek i alla fall.
Skrattar åt Majsans små ljud :angel: Hon ser ut att tro att bollen ska äta upp henne :cool:

HA HA! Vilka snorklingar!! Jättefarligt! Tur lilla pållen avvärjde faran!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 469
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024