Sv: PNH- Någon?
Hej
Ja det har inte gott bra för oss här, på onsdag fick vi ser att en av våran ko var sjuk. Så var vi tvungen att kämpa under kvällen att hålla henne vid liv. Men till slut igår var vi tvungen att avliva henne. Det kändes att jag är i fel branchen (har haft mycket otur med kalvningen, förlurade 2 kvigor och 3 kalvar innom 4 månader). Även att dem är kor så är dem fortfarande våra småttingar.
Så gick jag inne i huset och vet du vad satt på brodet? Ett paket från Parelli! Level 2 har kommit + jul paket (3 dvd)! Det omedelbart kändes lite bättre. Vi har tittat på "my horse won't go" och "the catching game", man för alltid nåt nytt.
Så då tänkte jag på dig...
Jag vet precis hur du känner. Jag har också känt det själv med vissa hästar. Men det är vad PP säger och jag till min studiegrupp. Var inte rädd att går lite bakåt. Om det inte fungera, har nåt i eras kommunication pajat. Om ni är i level 2 ta dig och hästen tillbaks till level 1 och börja om. Du stanna inte kvar lika länge men då kanske ni hitta vad som saknas. Även Linda har gjort det med sin level 3 häst. Och som sagt. Du är den rätta matte för du bryr dig. Du bryr dig så pass mycket att du har hittat ett sätt att ändra dig själv. Fortsätt och kämpa på.
Och föresten om det är bara att har honom komma till dig, har du sett "the catching game"? Det var väldigt intressant saker om allt du har förklarat. I början av video så Patt prata med en kille och säger o.k. "can you go catch your horse?" och killen bara vistlade och hästen
på en gång började att springa till honom (från en flock och bete) och kom stog bredvid honom, lungt och fint. Bryde inte ett dugg att det fanns andra hästar och bete där. Min man sa att jag skulle stanga munen innan flugarna skulle komma. ha ha. Jag sa att "det vill jag har!". Ja, mina komma när jag visla men inte på detta fart. Mina är mer på "farfars takt".
I annat ord. Jag vet jag är i rätt branchen, som du är rätt matte. Det är synd om korsarnär det går snett men när dem är frisk är dem lyckliga djur. Och jag med. (hmm that didn't sound right). Och jag ska kämpa på båda med arbetet (gården) och mina hästar. Jag tycker inte om bakslaget men det ska inte "slow me down". Och inte du heller!
Ps... Jag fick Level 2 som en jul klapp från min man. "on one condition!" Att jag gör min level 1 assesment video och skicka in det,
innan jag får titta på level 2. SÅ...nu är jag tvungen att göra det på mellan dagarna. Wish me luck! Har ni gört det än?