Pinsamma föräldrar på facebook?

Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Ja, min mamma fick en dator i jobbet för massa år sen, när folk liksom inte hade laptops hur som helst. Men det hjälps ändå inte, hon har fortfarande noll koll.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag är 67,och har inga som helst problem med facebook eller annat heller.
Ålder behöver inte vara en nackdel,utan snarare en erfarenhetsfördel.

Jag tror inte heller det handlar om åldern, jag har som sagt mammas kusin på FB och hon är äldre än min mamma men har ändå full koll, men min mamma som sagt... Sen har jag även en kompis som är i 40 års åldern och har absolut inte fattat grejen med internet överhuvudtaget, hon är mäkta imponerad när jag lyckades boka biobiljetter på nätet, och frågar mig till råds när hennes dotter är ute och grejar på nätet om det är sidor som är okej... Jag har lagt in en barnspärr på dotterns dator för att underlätta lite för henne.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

*kl*

Min mamma är rätt så "neutral", skriver meddelanden då o då, kommenterar då o då, spelar lite samt gillar statusar då o då. Hon har väl inte det bästa språket alltid och man får själv kanske "översätta" det hon skriver till vad hon menar. Ex:

Min kusin fick en son och mamma grattade men det blev "Grattis, det blev en pojke" när hon fakiskt menade "Grattis till pojken". Och just det gjorde sig min ena kusins man sig lustig över och skrev något väldigt nedvärderande åt mamma för.

Egentligen ville mamma inte ha facebook men skapade ett konto åt henne där då jag tröttnade själv på att behöva logga in på min för att visa bilder på mina syskonbarn som hon med jämna mellanrum ville se :p

Än så länge är man inte totalt utskämd ;)
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min mamma gör samma sak.
Jag börjar misstänka att det är en generationsgrej. De som var unga och koola (tonåringar) under 1970-talets första hälft verkar ha en förkärlek till att använda larvigt många utrops- och frågetecken och blir helt lyriska när de upptäcker symboler och smileys.

Precis som att det för dem är väldigt logiskt att en smiley som ser ut såhär =))))))))) är jätteglad eftersom den har så många glada munnar... Man ba: : + D much?


Edit: Och ännu värre: "Vad ska vi äta idag??!??!!!??"
:banghead:
Det är samma med mamma. Hon skickar fortfarande mail till mig ibland och då är det mycket !!!!!!!!!!! och .........

På den tiden vi fortfarande hade kontakt och ibland chattade på MSN var det mycket smileysar.

Man blir ju alldeles matt.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

På den tiden vi fortfarande hade kontakt och ibland chattade på MSN var det mycket smileysar.

Man blir ju alldeles matt.[/QUOTE]

Precis ;):p:p:p:p:p:d:sneaky:
Blev också vuxen 1974 !!!
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

kl

Hahahaha vilka roliga foraldrar ni har :)

Min mamma har hort talas om facebook, men har ingen aning om vad det egentligen ar for nagot. Ibland ringer hon over viber eller skype (nar pappa hjalpt henne) och da sager hon att 'ohh vad facebook ar bra, vi kan prata nar som helst och utan kostnad nar vi ar sa langt ifran varandra'. Typ pa den nivan ar hon :D :love:

Pappa ar superteknisk och skulle klara facebook galant, men han ar inte intresserad. Det ligger nog lite i slakten, jag har ett konto men tycker facebook ar ganska trist och anvander det sjalv valdigt sallan.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

*kl*

Många verkar inte ens känna till att det trots allt var de som idag är 50 - 60+ är den generation när datorerna började komma på bred front och har varit med hela vägen sas ... Jag var intresserad av data när jag började gymnasiet i början av 80-talet och mina lärare var ju de som höll utbildningarna för oss "glin". :p
Jo'rå, det märks på min far. Han har varit med "från början" och jobbat en hel del "med datorer" och är mycket teknikintresserad. Han var enormt skeptisk till internet (!) men sådan är han med allt innan han inser potentialen. Han har visserligen inte Facebook, men har inga som helst problem att använda datorn på olika sätt och kommunicera genom den (främst mail).

Morsans mantra är dock "Vad ska det vara bra för?" och hennes samlade datortimmar före 2005 kan nog räknas i tiotal. Hon är i sammanhanget en udda fågel - mina svärföräldrar + respektive har alla någon grad av teknikintresse och använder gärna datorn.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Lite pinsam mamma kan jag ta .. har förklarat och förklarat för min egen och det ramlar ner en polett då och då :D

Däremot tycker jag fruktansvärt synd om de som har en mamma som inte tar det minsta hänsyn till sina barn och lägger ut fyllebilder .. inte alltid ens påklätt :meh:
... och skriver de mest konstiga statusinlägg ..
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Mina föräldrar är nog ganska hyfsade, mamma har inte Facebook alls, medan pappa har ett konto som han i princip aldrig använder. Ingen i vår familj skriver speciellt mycket eller lägger upp mängder med bilder, men pappa har många kusiner i spridda åldrar, och en del av dem bor inte i Sverige, så han tycker nog det är rätt kul att ändå kunna ta del av deras liv via Facebook. Det pinsammaste han gör är väl i så fall att han skriver under precis allting han skriver på Facebook (om han så skickar ett PM, kommenterar en status/bild eller skriver en hälsning på födelsedagen) med sitt namn. Vi har försökt förklara att de ändå ser att det är från honom, i och med att det är skickat från hans profil, men han verkar inte riktigt förstå den grejen. :p

Då är mina yngre syskon (16 och 18 år gamla, alltså i betydligt mer Facebook-användar-vänlig-ålder) värre. Jag har ett album med hästbilder på Facebook, det enda album jag har där förutom profilbilder, som uppdateras någon gång/år. Alltså inte speciellt ofta. Men jag kan nästan aldrig lägga ut en bild där utan att någon av dem kommenterar att Facebook struntar i mina hästbilder. Jag har ganska mycket "hästvänner" på Facebook, och tycker själv att det är roligt när någon av dessa lägger upp liknande bilder, men mina syskon måste så klart störa sig. :banghead:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Hahaha! Det gjorde mamma också förut :D En kompis farsa skrev alltid under med fullständigt namn och ort :rofl:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Och min mamma funderade ganska länge på om jag kunde se när sms kom från henne, så de började alltid med: "Från mamma:" och sen följde det hon ville säga :D

(och ännu längre tillbaka, när hon var ny på sms'andet också, brukade hon skriva ut de tecken hon inte hittade, med bokstäver:
"Hej hur är det kommer du hem något i helgen frågetecken" :D Ganska gulligt tycker jag. )

Och javisst ja, smileys tror jag aldrig hon förstått vad det är, så ibland har hon blivit sur för olika skämt jag skrivit, med efterföljande smiley, för att hon trott att jag varit allvarlig..
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min syster är värre än min förälder, hon tog och la till alla mina vänner på sin profil:banghead:
Jag höll seriöst på att dö av skam
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Och javisst ja, smileys tror jag aldrig hon förstått vad det är, så ibland har hon blivit sur för olika skämt jag skrivit, med efterföljande smiley, för att hon trott att jag varit allvarlig..

Det förstår inte min mamma heller.

Till den grad att hon häromhelgen tittade mig och pappa allvarligt i ögonen och frågade om vi egentligen visste att :) står för LSD.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Haha :D
När mamma började sms:a för ett par år sedan visste hon inte hur man gjorde mellanslag så hon satte en punkt istället, utropstecken och frågetecken fanns inte i hennes värld, så det kunde tex se ut så här:
När.kommer.du.hem.i.eftermiddag.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Mest KL

Jag som höll på med datorer redan på Hedenhös tid tycker det är jättekonstigt att föräldrar som borde vara i min ålder är så otroligt frånvända den digitala världen. Visst är det lite ovanligt att ha jobbat med sunet och arpanet men då tyckte vi det var hur coolt som helst att kunna kommunicera med andra på universitet både inom och utom Sverige digitalt. Jag hängde på typ det allra, första forumet som fanns. Det hette KOM och fanns på universitetet i samarbete med QZ. Det var minst sagt i tidernas begynnelse. Och vi hade smileys ! jag tyckte det var jättepraktiskt att på riktigt flirta med : - ; smileyn.

Troligtvis är jag en hyffsat opinsam förälder på fejjan
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp