Pinsamma föräldrar på facebook?

Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Känner igen mig. Min moder är ganska haj på hur man gör och så, men hon kommenterar allt och har dille på iphonesymboler, så hon gör gärna 5-10 olika hjärtan och blommor efter allt hon skriver. Och hon är lite sådär på att stava ibland :p När hon har tagit ett glas eller två skriver hon gärna långa statusuppdateringar och med hennes stavning så blir det lite pinsamt ibland..

En gång hade jag varit inloggad på hennes dator och hon hade gått in efter och inte märkt att det var mig hon var inloggad som så hon skrev både meddelanden till folk och kommenterade statusar och bilder. Haha klantigt av mig att inte logga ut dock.

Nej, mammor kan hålla sig utanför ansiktsboken tycker jag ;)..
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

:D Men sorry töser, vad tror ni egentligen ? Datorvana kräver tid och intresse, de flesta av oss "äldre - snart 60:p" har arbete, hus/gård, hästar, trädgård, i förekommande fall barnbarn etc och vi har inte riktigt tid att lära in olika funktioner på fb mfl ställen; sedan beror det på om man har ett arbete där man använder internet hela tiden. Själv har jag arbetat med nätet (är biblioteksansvarig) sedan sista barnledigheten -91 så man är faktiskt rätt uttråkad av det också.:yuck: Fast det är kul ibland ändå:sneaky:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Man behöver ju inte vara vän med sina vuxna barn på fb nödvändighetsvis, någon vill, någon annan vill inte. Det måste man respektera, förresten fungerar det så andra vägen runt också :meh:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Det handlar väl mer om intresse än att ha tid. Jag är ganska dålig på att laga mat eftersom jag inte har något intresse för det och således inte övat. Det gör att jag har gjort en del mindre intelligenta saker i köket. Men jag skyller då rakt inte på att jag inte har tid att lära mig laga mat för att jag har så mycket med min trädgård och mina djur (precis, jag har också sådana saker för mig även om jag är en "liten tös", 25 år gammal).
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

KL

Ingen av mina föräldrar använder facebook och jag är väldigt tacksam för det. Risken att de ska börja känns inte så stor. Min mamma måste komma ihåg alla telefonnummer utantill eftersom hon inte vet hur man använder kontaktlistan :p

Under en period när jag jobbade i Mexico och telefonerna inte fungerande blev min morfar facebookanvändare för att hjälpa mig med bankärenden. Eftersom han inte förstod hur något fungerade la han ut och delade allehanda uppgifter som absolut inte ska komma ut på facebook.

Men min pojkväns pappa är värst. Han delar porr på sin sida - antagligen utan att fatta att han gör det - och när man påpekar att alla ser det säger han bestämt att han inte har gjort det :banghead: Pojkvännen är vän med hela sin släkt på fejjan och håller på att skämmas ihjäl :o
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Men gud, har vi samma mamma? Min annars väldigt privata mamma skriver VAD SOM HELST på Facebook. Jag har pedagogiskt och tålmodigt fått förklara att "mamma, tänk att allt du skriver på min vägg är som om du kom till mitt jobb och sa det framför mina kollegor" men det tog SÅN tid innan det gick in. Innan dess skrev hon heltokiga privata grejer överallt på Facebook, för alla att se.

Dessutom verkar hon få lite drag av dyslexi/analfabetism när hon skriver på Facebook. I vanliga fall har hon jättegott språk men på Facebook skriver hon som hon gör i SMS: "Hur är det med dig idag????????" och "Vad trevligt att träffa dig för fika!!!!!!!!!!". Hon ser liksom helt galen ut när nån skriver nån tramsig kryptisk status i stil med "Spännande!" och hon skriver "Vad menar du???????".

Lilla mamma. Det är inte lätt alla gånger! :) Jag får lite dåligt samvete när jag skäms för mamma på Facebook.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag får lite dåligt samvete när jag skäms för mamma på Facebook.
Det får jag också :crazy: Men det kan inte riktigt hjälpas.


Tidigare idag skrev hon ett meddelande till mig (på sin egen vägg givetvis) med efterföljande försök till hjärtan. Det blev ett hjärta, sedan .9.9.9.9
Vet inte vad hon försökte åstadkomma men det blir alltid massa konstiga symboler och siffror bara :D

Hon skrev första meningen på en sångtext på sin vägg och frågade om någon kunde mer, jag skrev första versen och då delade hon sin status, 2 gånger!
Jag frågade vad hon gjorde och hon sa att hon ville spara texten jag skrivit. Umm.. :cautious:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Även om jag använder fb i jobbet också så känns det inte okey att lära sig olika funktioner under arbetstid, sådant känns mer som ngt för fritiden. Den privata tiden måste användas till nyttigheter (arbetar heltid, studerar deltid och har egen gård:nailbiting: ) och inte egentligen för nöje enligt min syn på saken. Så visst har du rätt, fb:s olika funktioner blir nedprioriterade, fixar man de vanligaste så ....:o Osså gillar jag smilies.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Mamma är bara drygt 50 så hon är ingen gammal tant direkt :P

Men hon har aldrig kunnat med tekniska prylar eller varit intresserad av det.
Pappa lärde sig desto fortare, men han är ju intresserad av sånt också. :D

Jag är 67,och har inga som helst problem med facebook eller annat heller.
Ålder behöver inte vara en nackdel,utan snarare en erfarenhetsfördel.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Nej men precis, det är ingenting du prioriterar och det är ju helt upp till dig. Precis som att jag inte prioriterar att lära mig avancerade maträtter. Klarar man sig hjälpligt så är väl det tillräckligt ;)
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min mamma gör samma sak.
Jag börjar misstänka att det är en generationsgrej. De som var unga och koola (tonåringar) under 1970-talets första hälft verkar ha en förkärlek till att använda larvigt många utrops- och frågetecken och blir helt lyriska när de upptäcker symboler och smileys.

Precis som att det för dem är väldigt logiskt att en smiley som ser ut såhär =))))))))) är jätteglad eftersom den har så många glada munnar... Man ba: : + D much?


Edit: Och ännu värre: "Vad ska vi äta idag??!??!!!??"
:banghead:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

*kl*

Många verkar inte ens känna till att det trots allt var de som idag är 50 - 60+ är den generation när datorerna började komma på bred front och har varit med hela vägen sas ... Jag var intresserad av data när jag började gymnasiet i början av 80-talet och mina lärare var ju de som höll utbildningarna för oss "glin". :p
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

kl

Min mamma har facebook "så man kan hålla lite koll på vad ni gör", och då syftar hon på sina barn. Övervägde faktiskt några dagar innan jag godkände henne som vän ;)

Men jag har faktiskt aldrig behövt skämmas över något hon skrivit, för hon skriver aldrig något, delar inget och trycker inte ens på gilla. Jag har lagt ut en del bilder när jag rest, men de har hon aldrig kommenterat där utan kommenterar gör hon via mail.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Ang smileys
Min kompis begick det stora misstaget att skicka följande sms till sin då 20-åriga dotter. -Är du färdig? Inga ändrade tider?

Dom skulle åka någonstans och min kompis ville bara kolla så inte dottern var försenad till den gemensamma mötesplatsen.
Hon fick svaret: - VAD ÄR DU SUR FÖR?!?! JÄKLA TJAT!!!

Kompisen hade begått misstaget att inte sätta dit en söt smiley eller två. Inte lätt ibland. Nu är hon dock smileytränad.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag är 67,och har inga som helst problem med facebook eller annat heller.
Ålder behöver inte vara en nackdel,utan snarare en erfarenhetsfördel.

Måste hålla med lite där. När jag skaffade mig en egen dator frågas det efter erfarehet och jag sa väl att det var inte så mycket. Men när jag tänkte efter så jobbade jag med datorstöd sen många år tillbaka. Men det var liksom inte samma sak. :meh:


Min son och sonhustru har jag inte på facebook. Den distansen vill jag ha, sen tror jag inte dom är med där heller fast dom är mycket datorkunniga. Eller just därför.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

kl

jag märker direkt när mamma varit inne (det är rätt sporadiskt) för då har jag 22 likes och kommentarer :D
Typexemplet är att 1 person gillat min status "fy sjutton vilken migrän jag har". alla skriver "usch och fy", en gillar.
gissa vem? :D
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Yes, men det hade underlättat om typ fb hade en enkel kolumn på en enda plats som var lätt att hitta med kortinstruktioner ex: dela eget meddelande - tryck här, dela annans meddelande - tryck här, gilla - tryck här, ogilla=tumme ner - tryck här etc. Skulle gå fort att lära sig och man slapp ropa på tillgänglig ungdom :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp