Pinsamma föräldrar på facebook?

Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

*kl*

Många verkar inte ens känna till att det trots allt var de som idag är 50 - 60+ är den generation när datorerna började komma på bred front och har varit med hela vägen sas ... Jag var intresserad av data när jag började gymnasiet i början av 80-talet och mina lärare var ju de som höll utbildningarna för oss "glin". :p

Fick du undervisning i DATA i början av 80talet?
Själv gick jag gymnasiet åren 86-88 och fick typ 3 h "data" som ingick som en del av matten. Vi fick lära oss att programmera en loop i det där enkla programspråket *vad det nu hette*. Mer "data" fick vi inte. Och då gick jag en treårig teoretisk linje.
Som en anekdot kan jag berätta att vi hade en lärare i samhällskunskap som var oerhört rädd för "datorerna" och hela tiden talade om hur vi skulle bli granskade, övervakade, och tänk om någon skulle "trycka på knappen" - då kunde hela jorden sprängas. :p

Jag hade dock en mamma som utbildade sig till programmerare det första året som den utbildningen fanns (början av 80talet). Hon försöket influera mig och brorsan och få oss att inse att detta var framtidskunskap. Brorsan blev lite intresserad, inte jag då.

Jag blev självlärd istället; dels via viss kunskap via jobb mot stordator med löner efter gymnasiet och sen när jag läste på högskolan och lärde mig använda mac. Sen flöt det liksom på.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Joo, det kanske kan hända att barna tycker man är pinsam ibland... men ni får väl lära dem vad som är okej och inte på fejan? Och jag stämmer in i alla gamlingars kör om att bara för att man levt en aning längre behöver man inte vara helt borttappad när det gäller internet eller fb eller instagram eller nåt annat. Det finns faktiskt de som tar reda på hur sakerna funkar innan de använder dem...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp