Pinsamma föräldrar på facebook?

Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min mamma har någon kompis som skickade förfrågning till mig, men det var tydligen för att hon ville ses :eek: mamma undrade varför jag nekade henne. Err... Jag umgås gärna med någon av mammas kompisar men den här har jag inte sett på flera år.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Säkert? Jag har fem flikar uppe i detta nu.

Bytte nyss från FF då min data är knäpp i huvudet (windows 8...) och ville få bort ett problem som hade blivit jobbigt med FF.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Måste va nåt med din dator. Använder alltid Chrome och har inha problem att ha omkring 20 flikar (har aldrig fler än så men gissar att jag kan det utan problem).
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Måste va nåt med din dator. Använder alltid Chrome och har inha problem att ha omkring 20 flikar (har aldrig fler än så men gissar att jag kan det utan problem).
Ja, jag vet bara inte vad.

Trycker jag Ctrl+Alt+Delete visar det sig alltid att Chrome har fem-tio processer igång och alltid minst en som ligger och äter minne.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Opera ska man ha. Once you go opera you never go back. Har IE till facebook, FF till deviantart. I början av min laptops levnad blev det bara kolsvart i rutan med chrome så det gick ju inte heller. FF äter minne på alla mina datorer jag haft hittills.

För övrigt så kan min mamma facebook hyfsat, hon hittar inte i navigeringen riktigt men det är inga pinsamheter direkt. Min mormor hatar datorer och internet, men var gång hon hamnar vid facebook börjar jakten på gamla klasskompisar :D Ändock är hon livrädd för att själv ha konto där eftersom hon antar att det skulle väcka hennes stalkerskills.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Lite (mycket) OT, men: Hur i hela fridens namn får ni ihop till 30-50-80 flikar?!?! Hur många hemsidor besöker ni egentligen på en gång? Och stänger ni aldrig av datorn då, så att de inte försvinner liksom, eller öppnar ni upp så många flikar varje gång ni sitter med datorn? Jag har väl max 5 flikar uppe åt gången eller så (Facebook, Buke, Bloglovin, mailen och nån till) men stänger ner allt och stänger av datorn när jag är färdig. Har jag fler än 5 flikar samtidigt känns det väldigt ovant och nästan lite stökigt/rörigt!

Hoppas jag inte missförstått något gravt nu och gjort bort mig inför hela Buke... :p
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Och för att svara på TS fråga: Min mamma har Facebook, och är väl lite sådär lagom pinsam. Hon har rätt bra koll på hur det funkar så det blir inte så mycket sådana misstag, men hon skriver så himla mycket! Ibland postar hon 2-3 långa statusar inom en timme - förvisso ofta ganska fyndiga och intressanta, men ändå... Och ibland skriver hon sådant som hon själv tycker är jätteroligt/spännande/logiskt men som ingen annan förstår sig på och där man verkligen inte ser poängen. Hon har ett lite speciellt tankesätt ibland, min mor... Och så tycker jag att hon skryter lite ibland, men det kanske bara är jag som är lite svenskt blygsam och Jantelaglig av mig.
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Lite (mycket) OT, men: Hur i hela fridens namn får ni ihop till 30-50-80 flikar?!?! Hur många hemsidor besöker ni egentligen på en gång? Och stänger ni aldrig av datorn då, så att de inte försvinner liksom, eller öppnar ni upp så många flikar varje gång ni sitter med datorn? Jag har väl max 5 flikar uppe åt gången eller så (Facebook, Buke, Bloglovin, mailen och nån till) men stänger ner allt och stänger av datorn när jag är färdig. Har jag fler än 5 flikar samtidigt känns det väldigt ovant och nästan lite stökigt/rörigt!
Stänger ytterst sällan av datorn. Startar om den ca. en gång i månaden. Med tio-femton jobb man funderar på att söka, tio-femton böcker man funderar på att köpa och sedan 20-30 flikar om senaste problemet man försökte lösa (senast: hur man skapar en bootdisk på USB och formaterar hårddisken på en skitgammal WinXP-dator) blir det lätt väldigt många flikar.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Ibland får hon inte till smileys och då kan det bli en lång radda med olika symboler för att försöka få till det, och sedan ett "skit också" och några försök till. Hon förstår inte att man inte kan radera och skriva igen.

Muahahahaha!!!! Din mamma är min nya idol! :rofl::rofl::rofl::bow:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min systers man, blir väl min svåger då?, kan inte stava. Han är helt otrolig på att skriva så man inte fattar alls. Tänk dig en skåning som skriver å talspråk och som har missat måååånga år i skolan...

Jag brukar inte svara honom så ofta eftersom jag många gånger inte ens begriper vad han menar...:o

Jag har ju sett det och det ser ut som om en 10-åring från Tensta som skolkat sen dagis skrivit inläggen ibland. :angel: :p


Jag har gudskelov inga vänner eller bekanta som är pinsamma eller dryga på fejjan, tack och lov.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Stänger ytterst sällan av datorn. Startar om den ca. en gång i månaden. Med tio-femton jobb man funderar på att söka, tio-femton böcker man funderar på att köpa och sedan 20-30 flikar om senaste problemet man försökte lösa (senast: hur man skapar en bootdisk på USB och formaterar hårddisken på en skitgammal WinXP-dator) blir det lätt väldigt många flikar.

Hört talats om bokmärken? ;)
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag brukar inte svara honom så ofta eftersom jag många gånger inte ens begriper vad han menar...


Syftade mest på detta, och, nej, jag begriper inte heller vad personen menar ibland. Varför undrar du det egentligen?
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jo, jag förstod vilket inlägg du svarade på. Men jag förstår inte vad 10-åringar från Tensta (som enligt dig har skolkat sen dagis) har med dålig stavning att göra. Förklara gärna!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp