Piercingar

Sv: Piercingar

Kl eller nåt

ear.jpg

:d Mmm vad snyggt :d

Jag har faktiskt redan idag kunnat proppa i mig massor med mat! :eek: jätteskönt eftersom jag igår låg och skrek om att jag skulle ta ut "skiten" :D

Javisst är det snyggt! :love: Tycker du det är snyggast att ha taggarna utåt eller innåt?
Jag har inte den där snygga delen av örat som går in emellan ringarna som han har, men jag antar att det kommer se okej ut på mig iallafall :o

*kl*

Kan inte nån göra en "piercingordlista" och förklara labret, septum m.m m.m? :idea:
Sen efterlyser jag bilder på piercingar i öronen, fast gärna i brosket. Vad som nu kallas :p Blev helt plötsligt jättesugen på en sån, det är ju jättesnyggt :d

Vad kan en sån kosta månntro?

Eeh... testat googla? :p Finns väldigt utförligt beskrivet på wiki t ex, med bra bilder.

hmm. Bra grej där.

haha, tänkte inte ens på det :p

Men om jag inte vet vad d kalals äre ju svårt att googla?

Kl

Någon som har Septum som kan berätta hur man lättast få i kulan från en sån här piercing?

septum.jpg

Min kula lossnade och det känns som en omöjlighet att få dit den igen :p

Skaffa en låsringstång, den bänder upp ringen så att du kan sätta dit kulan. :) Gå annars till närmsta piercare och be om hjälp?

Sen används inte den typen av ring bara till septum ;)

Haha^^

Bänd försiktigt bara, annars finns risken att ringen böjs ut och blir för stor för kulan. Lite knepigare att stänga den och få den rak så länge man inte har en sådan tång som är till för det.

Lycka till :)

Massor massor av tålamod kan också behövas. :p

Har sån i örat, innan det hade jag en sån i näsvingen. Kulan lossade sällan men när den gjorde det så tröt ofta mitt tålamod när den skulle tillbaka! :p

Åhh vilken underbar tråd! :D
Jag har bara en i naveln men oj vad jag gillar den :love:
Efter att ha läst här har jag även blivit ruggit sugen på tre dermal anchors på höften :d Men hur är det med dem, sitter de kvar där för alltid eller går de att ta bort om man så skulle vilja?
Innan sommaren lär jag ha dem! :bump:

Ska du ta bort dermals måste man "snitta" ut plattan/plattorna.

KL

Några dagar innan nyår gjorde jag en vertikal labret, det mest smärtsamma jag varit med om! Jag har/har haft piercing i näsan(2 ggr), mouche (stavning?) och tunga men denna tog fan priset. Men nu sitter den där den sitter och jag är mer än nöjd :)

Här är en ful bild, ni kan ju rikta blickarna åt läppen istället.
20667_454157780036_626305036_11051887_6612213_n.jpg

(Vertikal labret är alltså en labret som går rakt upp igenom läppen, så kulan som är längst upp är där staven går ut genom läppen.)

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka