Piercingar

Sv: Piercingar

Jo jo, men då får du ju skippa dermal anchors och allt sånt.

Val man får ta, antingen har man eller inte.

Jag vet att jag är emot tänderna med mina kulor på staven (inte för lång men mixtrar ofta med min tunga) så jag har tagit valet att använda plastkulor av den orsaken. :)

KL

Har beställt tid för att ta om hålet i naveln och ta hål i tungan, men håller på att bli sjuk. Är det "farligt" (och isåfall, hur farligt) är det att ta om man är lite förkyld och har lite feber?

kl

Haha, gick och tog hål i öronen idag, var inne i stan så jag passade på. Lite kul att jag redan har piercing i nacken men inga hål i öronen :o Nu har jag iallafall tre, ett i vänstra och två i högra.

ear.jpg

Vill ha två sådana som han har i mitten på örat och tre eller två sådana där taggar fast vända in i örat. Men sen vet jag inte.. vad ska jag ha i det andra örat liksom? Kan ni inte lägga in bildre på era snygga öron? :D

KL

Har beställt tid för att ta om hålet i naveln och ta hål i tungan, men håller på att bli sjuk. Är det "farligt" (och isåfall, hur farligt) är det att ta om man är lite förkyld och har lite feber?

Saken är ju den att de kan läka segare då kroppen redan försöker återställa förkylningen samt febern. Jag skulle rekomendera dig att pierca dig när du är helt frisk - det rekomenderar många piercaren också! :)

Saken är ju den att de kan läka segare då kroppen redan försöker återställa förkylningen samt febern. Jag skulle rekomendera dig att pierca dig när du är helt frisk - det rekomenderar många piercaren också! :)

Okej, men jag ska åka utomlands snart också så jag vill att det ska hinna läka tills det :)

Hur snart är "snart"? Naveln kan ta upp till 6 månader att läka så du kan bada, och är du sjuk när du piercar dig (vilket såklart inte är att rekomendera) tar det längre tid och risken för infektioner ökar.

Hur snart är "snart"? Naveln kan ta upp till 6 månader att läka så du kan bada, och är du sjuk när du piercar dig (vilket såklart inte är att rekomendera) tar det längre tid och risken för infektioner ökar.

+1 på den.
Finns en sida här som däremot säger första 2 veckorna. Naveln kan ta upp till ett år dock. Jag skulle inte chansa om det riskerar en fördröjning i läkandet och det tillkommer massor av bakterier i hålet..

Carat hann före mig :d

pfft! carat med ett litet c om jag får be :angel: haha.

Ang.
Om man gör en intimpiercing, inte på klitoriskappan - utan vid vecket ungefär. Hur lång tid efter det kan man rida? (alltså rida häst och inte kille, haha).
Antar att det inte där så bra att rida i lätt sits/få slag från sadeln på piercingen eller att det är bra att sitta ner under traven.. ska man vänta tills det har läkt?

Jag har 3 hål i öronen. Vanliga, 2 i höger öra och 1 i vänster. (Brukar ha vanliga små diamanter som smycke)

1 piercing i läppen, "mouche" eller vad det kallas. (stav med diamant :love:)

1 ring med diamantkula i klitoriskappan! :love: Sitter horisontellt!

Jag har 3 hål i öronen. Vanliga, 2 i höger öra och 1 i vänster. (Brukar ha vanliga små diamanter som smycke)

1 piercing i läppen, "mouche" eller vad det kallas. (stav med diamant :love:)

1 ring med diamantkula i klitoriskappan! :love: Sitter horisontellt!

Första:
Överläppen, eller underläppen? I mitten eller på sidan? ;)
Om det är i på mitten i överläppen så är det en medusa och om det är vid sidan så är det en mouche :)

KL

Jag har i fem åt velat ha en tungpiercing, men aldrig vågat. Igår tog jag mod till mig, och nu sitter den där, är otroligt nöjd över att jag vågade. Men vilken plåga att inte kunna äta! :D

F ö. har jag ett hål i varje öra :angel:

Du kommer kunna äta som vanligt igen inom 1 vecka.

Jag gjorde min efter lika lång väntan innan som du, fast jag gjorde min i somras.
Ångrar inte en sekund att jag gjorde den, älskar den! :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka