Piercingar

Sv: Piercingar

:(

Idag så var det rött runt mina anchors. Inte svullet eller ömt. Jag sköter dom exemplariskt, så jag undrar lite varför dom blir så?
Om dom inte är bättre imorgon får jag, om jag får möjlighet, ta mig en tripp till piercingsalongen och kolla upp dom!

Ok, tack för svaret :)

Självklart kan jag ju gå ner och fråga piercaren, men efter kl. 18 så släpper de inte in en. :D :p

kl

Vet någon hur det är med träning när man har piercat naveln? Ska man ta det lugnt ett tag? Om man ska det, hur länge typ?

kl*
Försöker putta tråden genom att lägga ut bilder på mina nyaste piercingar!
Picture354.jpg

Picture353.jpg

Gjorde dem med hjälp av min syster! Aja baja enligt alla här inne verkar det som.
Sjukt nöjd, kunde inte blivit mer perfekta!
Första piercingarna jag verkligen älskar:love::love:

Jag hade nog hoppat över träning 1 vecka sedan kan du ju fortsätta ta det lugnt ett tag tills det har läkt, och inte duschat i allmänna duschar, man vet ju aldrig :p

NotLikeI - Grymt läckert! Men...det känns väldigt opraktiskt :D

Okej, tack för svaret. :) Efter att ha velat i typ ett år (helt seriöst) så piercade jag min navel i fredags! :D

Gjorde dem med hjälp av min syster! Aja baja enligt alla här inne verkar det som.
Tja det beror ju på hur kunnig din syster är. ;) Surfacepiercing är ju inte direkt den enklaste att få att läka.

Dina var iaf väldigt snygga och jag hoppas att läkningen går bra (även om oddsen tyvärr inte är stora)!

Vi har väl piercat oss själva antal gånger samt vänner :angel:
Tror inte det blir några problem faktiskt, min kropp är inte den som stöter ut smycken som tur är:laugh:

Ser helt sjukt bra ut för att vara inne på dag 3, inte det minsta svullet/rött, har inte kommit "sårvätska"
Helt torrt, kan flytta "staven" (banan formad) hur som helst utan att det gör ont, trycka på det (fast det undviker jag ju ändå att göra:p) duschade och schampoonerade inte håret som vanligt, inga problem. Sved inte det minsta.

Kan böja handen som vanligt, ha vantar på mig. Ja jag är som sagt sjukt nöjd:eek:
Går över förväntan, känns som om dem alltid suttit där, och har inte lyckats haka fast i något än, tar på min tröjor som vanligt:) men vantar är jag lite försiktigt med, bara för att vara på säkra sidan;)
Funderar redan på att göra en till och ev. andra handen :angel:

Med en bananformad stav kommer piercingarna ganska garanterat att stötas ut, tyvärr. Efter tre dagar går det inte att säga ett smack, vänta du tills det har gått i tre månader. ;)

Hursom så borde du definitivt byta ut stavarna mot sådana som är avsedda för surfacepiercing (om du vet hur de ser ut?), så du ökar dina chanser så mycket som möjligt!

Surfacepiercingar kan som sagt vara väldigt svåra att få att läka. Framför allt om de sitter på ett så pass utsatt ställe som dina gör. Den enda surfacepiercing jag har haft satt på ett betydligt mindre utsatt ställe och gjordes av en med mycket erfarenhet (dvs rätt placering, rätt smycke) men klarade sig ändå bara i ca tre månader.

Jag vill inte vara en partypooper men det är ju tråkigt om du blir onödigt besviken. :)

Jo kan vara bra att vara lite redo iaf. Kan lägga ut en bild på en piercing jag hade i 4 månader i handen som satt betydlig sämre.
Picture348.jpg

Som sagt 4 månader, över senan. Men den stannade kvar utan problem. Tog ut den i samband med att jag gjorde dessa, så vem vet om den skulle stötas ut efter kanske ett halv år?
Min kropp har mer en tendens till att få piercingar att växa fast :p

Men men skulle jag märka att dem stöts ut är det ju bara att ta ut dem. Låta läka och göra om;)
Kan inte ha smycken avsedda för surfacepiercing, då skulle jag stoppa blodtillförseln :D Speciellt på den ena då blodkärlet lagt sig precis under till och kan knappt vidgas som det är:angel:

*kl*

Slänger in bild på mina piercingar :) (följer med en på tatueringen, samlade alla mina kroppssmycken på en bild så..)

hmta-1.jpg

Läppen är min äldsta, 2007, sen tungan 2008, och sen näsan 2009, näsan gjordes hemma i mitt datarum, första gången han piercade näsa, men de gick bra, fick den gratis, annars hade jag aldrig gått med på de, dem andra är hos utbildad piercare..

Jag har inget att komma med då jag inte har några piercingar och inte heller känner mig manad att skaffa några, men vill ändå känna mig lite delaktig (som en bortkomna tonåringen jag är) och kastar upp en bild på min mesiga pojkvän.
n2y4id.jpg

11mm i läppen.

Gillade skarpt den du har i läppen.. hade lätt bytat:angel:
Ångrar att jag tog i sidan, hade hellre haft i mitten:(

hehe :P nackdelen med mitten är att man (läs jag) bara kan ha den, inge mer i läppen, anser att jag inte passar i mer, har för snällt ansikte för det eller hur man ska säga. Har man sida kan man lätt göra snakebite utan att det blir för mycket :)
tre i läppen blir lite väl, iaf på mig ^^

Träffade några gamla kompisar från högstadiet i fredags. Och ena tjejens pojkvän är piercare så nästa gång han kommer ner ska han pierca min bröstvårta och ev läppen :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka