Piercingar

Sv: Piercingar

Jag har inget att komma med då jag inte har några piercingar och inte heller känner mig manad att skaffa några, men vill ändå känna mig lite delaktig (som en bortkomna tonåringen jag är) och kastar upp en bild på min mesiga pojkvän.
n2y4id.jpg

11mm i läppen.
Satan vad läcker kille du hade! :eek:
Klockrent min smak utseendemässigt! :d

Kul att se så många varianter på piercingar! =)

Nu fick jag en massa idéer.. :P

Har bara i mitten av läppen och i bröstvårtorna nu. Hade i naveln när jag var yngre, men den gillade inte bakteriefloran i Australien, så den stöttes ut. Kunde iofs kvitta, den var mest ivägen! :P

*kl*

ska försöka idas lägga upp en bild på naveln snart... :p

Och jag vill ha en ring i övre delen av örat! (vad det nu kallas :p) Så GALET snyggt! :love:

Glömde iofs att jag har 11 i öronen, men räknar inte de som piercingar. 3 i "övre delen" och resten där nere.

*kl*

Mina piercingar:
*naveln
*tungan
*näsan
*vä bröstvårta
*intimpiercing (kappan)

Har tagit ur:
*hö bröstvårta (slog i den så jag tog ur den)
*dermal anschor på magen i tatueringen (slog ur den)
*överläppen

Intim piercingen gjorde jag idag :bump:

en fråga till allmänheten:

hur många av er som har piercingar i läpp och/eller tunga har fått tandproblem? jag är sugen på typ tunga, men mamma bara skriker du kommer få jättedyra tandläkarräkningar!!!!

Måste fråga...

Jag vill ta hål i naveln, fyller 18 den 28 april. Det är för sent...
Och i Ystad så missar jag piercaren hela april ut, så det går inte hemma.
Tänkte då om jag kunde göra den i stockholm hos pojkvännen.
Dock så är jag inte 18, och mamma är inte med. Kan de prata med henne? Kan hon ge fullmakt över mig till annan myndig?

Hur löser jag det?!
:crazy:

hur många av er som har piercingar i läpp och/eller tunga har fått tandproblem? jag är sugen på typ tunga, men mamma bara skriker du kommer få jättedyra tandläkarräkningar!!!!

Enligt min piercare så är det inte några problem med sånt om man sätter den rätt. Jag har aldrig haft problem med tänderna pga min pirecing. Sätter man den fel är risken däremot stor att den skaver.

Jag har i överläppen och underläppen och det enda som hänt är att jag har bitit av en flisa ur en tand på den i underläppen eftersom jag har för lång stav i ;) Annars har det inte varit några problem.

När jag hade läkstaven i läppen gnagde jag jättemycket på plattan på insidan, och fick ilningar i tänderna. Satte liksom de 4 framtänderna runt den och bet till och snurrade den. Har haft ring i sedan jag fick byta, och sedan bytet har det inte varit några som helst problem.

Men O_o
Hur sitter de där? I nacken alltså. Det är ju 3 kulor... :confused:

edit: Nu såg jag vad du skrivit innan, om plattorna under. Jag är lätt funderas hur plattorna fås in dock :O

kl

Jag hetsar på sambon att han ska pierca sig, han är lite sugen, men vågar nog inte riktigt. Jag tror han hade varit skithet i det :D

Senast ändrad:

Måste fråga...

Dock så är jag inte 18, och mamma är inte med. Kan de prata med henne? Kan hon ge fullmakt över mig till annan myndig?

Hur löser jag det?!

själv tycker jag att det låte lite... överjobbat iom att du faktist fyller arton om en månad...
men jag vet inte hur det är i stockholm då jag aldrig varit där, men här om kring där jag bor finns det ställen som antingen kräver målsmans närvaro, bara underskrift och nått/några ställen som inte ens frågar om åldern utan bara gör det. så nått av det finns nog i stockholm med skulle jag tro.:)

ont;
själv har jag...
*sammanlagt nio i öronen, fem i ena, fyra i andra. (på bilderna nedan som jag slänger med "fattas" det ett hål som togs senare efter bilderna.^^)
*en i naveln
2d8qa2o.jpg

2qixsgn.jpg

(tillägger att alla dessa har jag gjort själv förutom de två första hålen i öronen i nedersta örsnibben, SOM DESSUTOM, håller på att vandra ut! vet inte om det syns, men den ena hänger bara i en skinbit nu. tagna på sallong och allt...:()

planerar att skaffa:
*industrial
*en i tungan
*en i ögonbrynet
*två jämte varandra i underläppen. INTE snakebite utan två som sitter på höger sida precis jämt varandra.
*ev. i nacken. tycker det är GRYMT snyggt, men tror att den mest kommer vara i vägen tyvärr...
*en monroe i överläppen.

är dock osäker på om den sista passar med det andra, men det får jag fundera på och planera mer...xD

btw, är det någon har som har sk. hips-piercings? tycker det är jättesnyggt med!:d;)

Senast ändrad:

Man gör ett hål i skinnet :D Man använder sig av en punch.
När den lilla hudbiten är borta så är det bara att peta in metallplattorna under huden. :)
Sedan så sitter plattorna där, och man kan skruva i och ur själva smycket.

Jag fick tandläkarräkning på 2500 drygt, + förstört tandkött och sköra tänder pga piercingar i läppen, både center labret och "snakebites"... Nu kör jag på tatueringar istället :D

Måste fråga...

Hur löser jag det?!

Eller så låtsas någon vara din målsman...:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 588
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka