Pfiff Amaretto

Zolimita

Trådstartare
Har sökt på gamla trådar och tycker det råder delade meningar om den.Vill höra mer om den sadeln då jag behöver en ny dressyrsadel och sadelutprovaren trodde bla att Pfiff och Kieffer kan passa.
Jättetacksam för synpunkter:)

Sv: Pfiff Amaretto

Ingen? Har iaf beställt en sådan nu och det ska bli spännande att se om den passar:)

Jag provade en pfiff amaretto här nyss, väldigt skön att rida men tyckte sitsstrlken var liten, testade en 17½a som var lagom till mej, har annars 17 men kan även rida i 16½ utan problem.
Fick också länga stiglädren jämfört med min andra derssyrsadel, hela två hål för att sitta bra, men eftersom hästen är liten och inte så djup så fick jag för långa ben och det blev väldigt obalanserat, spec i trav då.
Så tyvärr passade den inte mej, inte med den hästen iaf. Mycket skön annars och bra pris.

Jag har en sån till min stora häst och jag älskar den. Den skönaste sadel jag haft trots att mina tidigare sadlar kostat dubbelt så mycket som den. Den ligger bra på hästen och är mjuk att sitta i och man hamnar automatiskt i en bra sits. Jag köpte min eftersom jag har en unghäst och tänkte att det var dumt att köpa en dyrare sadel när han troligtvis skulle bredda sig och jag skulle behöva byta sadel så småningom. Men nu önskar jag att den kommer att den kommer att passa i all evighet. Jag är kär...

Låter bra att den är mjuk att sitta i då jag måste sälja förra Trainerssadeln som också är mjuk i sitsen:)
Inte roligt att gå från mjukt till hårt;)

Jag har en Amaretto som jag köpte efter årsskiftet för min unghäst. Är jättenöjd. Den är mkt skön, trots att det inte är någon dyr sadel. Lagom djup och bra knästöd. Man får en bra sits. Har en 16"...
Fast så småningom när pållan är färdigväxt så blir de nog en med lite bättre kvalitét på lädret. Det är absolut inget fel på lädret men en dyrare sadel känns ju mer exklusiv om man tar i den tycker jag. Jämför med min Prestige. Men prova den, tror du kommer gilla den :)

Det lilla jag hittills ridit i sadeln så är jag nöjd.Men Trainers sadeln är aningen mjukare i sitsen.

har du bild på din som du tagit själv, ej bild från butiken. Är lite nyfiken på den sadeln då den finns i en sån underbar öjusbrun färg och kostar nte heller en förmögenhet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 558
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 644
Senast: Blyger
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
44 619
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 310
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit