Personlighetsstörning 301

Sv: Personlighetsstörning 301

Det är ju inte säkert att det är läkarhjälp som barnet behöver för att må bra, det kan vara tydliga gränser och ställda krav också.
Det är väl det som man kommer underfull med tillsammans på bup, man får luska fram vad det är som gör att konflikter och allt sånt uppstår osv.

Men då krävs det ju att båda föräldrarna samarbetar och inte kastar skit på varandra bara utan får bortse från deras åsikter om varandra och samarbeta på nåt vänster iallafall.

Men eftersom inte mamman ens kan/får träffa sonen utan övervakande så känns det som att det handlar om mera än att han inte kommer iväg till skolan.
 
Sv: Personlighetsstörning 301

Oftat bäst om man inte tar tonåringens humörsvängningar för personligt och allvarligt utan tänker att -det är som det brukar vara i den åldern och behåller sin vuxna tillförsikt och säger till honom att -det ordnar sig. Inget särskilt med det, det gäller alla barn.
visst, det kan vara helt vanliga tonårs-svängningar. Men det kan också vara en depression. De yttrar sig på ett helt annat sätt hos barn/tonåringar än vad de gör hos vuxna - och det kan vara livsfarligt att inte vilja se det, bagatellisera eller generalisera. Ibland finner barnen ingen annan lösning än döden (barn, speciellt deprimerade sådana, har inte samma kapacitet som vuxna att se alternativ o lösa problem).

. Nu har hon börjat träffa sin son en timma i taget tillsammans med någon från soc. Så soc förstår att pojken har haft problem med mamma. Ändå vet jag inte vad dom kan tänkas göra vad det gäller rättegång...
Soc kan öppna en utredning och följdaktligen ge sin rekommendation till rätten - de tenderar att väga rätt tungt.
Att mor+ son träffas med någon från soc är ju definitivt ett tecken på att modern tar hjälp som erbjuds för att förbättra kontakten sinsemellan och lösa situationen. Det ses med andra ord som positivt.

Det enda goda det här för med sig är väl att folk får jobb! Men dyrt för sammhället.
med andra ord, alla andra är dumma i huvudet, ingen som förstår något trots att soc, rätten och en psykiatrisk klinik är involverade?? :D
 
Sv: Personlighetsstörning 301

...och det viktigaste verkar vara att mamman inte får ensam vårdnad. Oavsett hur barnet mår.:cautious:
 
Sv: Personlighetsstörning 301

Förtydligar bara att soc antingen gör en s k barnavårdsutredning efter anmälan om att barnet kan tänkas fara illa eller en vårdnadsutredning på uppdrag av domstol. För att de ska göra det krävs att en förälder stämt den andra på vårdnad, boende och/eller umgänge.
 
Sv: Personlighetsstörning 301

...och det viktigaste verkar vara att mamman inte får ensam vårdnad. Oavsett hur barnet mår.:cautious:
Eller också befarar TS att barnets mående och funktion skulle bli mycket sämre om mamman får ensam vårdnad, baserat på hur barnet fungerat och mått tidigare hos mamman.

Jag har, utan att veta mer än vad som skrivits här, svårt att tänka mig att en förälder som umgås med barnet tillsammans med personal från soc en timme i taget, skulle förordas som ensam vårdnadshavare.
 
Sv: Personlighetsstörning 301

KL

Varför skulle en diagnos på pojken gynna mamman? Okej, hon kan skylla på diagnosen att hon inte får iväg pojken till skolan, men pojken har väl kvar diagnosen när han är hos pappan och pappan får ju iväg pojken till skolan. Det borde väl gynna pappan om någon, diagnos eller inte. Han klarar av det mamman inte klarar av. Risken att hon skulle få ensam vårdnad när pappan enligt TS gör ett så bra jobb förefaller ju osannolikt liten.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 019
Senast: alazzi
·
Småbarn Jaha, då var det dags. Första gången man får SKÄMMAS som förälder! Pappan till sonen (4 år) hörde av sig idag och sa att sonen hade...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 357
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 257
Övr. Barn Jag har en väninna som har en son som går i nian.Sonen skolkar och är skoltrött och skolan bryr sig,så långt är det väl bra men... De...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp