Pensionärshund?

vallhund

Trådstartare
Leon är född -07 o visar inga ålders tecken. Min hunderfarenhet består mestadels av BCs. Jag kan tänka mig en kastrerad avelstik. Valp finns inte på kartan. Tankar?

Det är jag som blir äldre o inte orkar så mycket längre, funderar på Hundstallet eller liknande.

Hundstallet är väl en jättebra idé! Dock är det ju inte jätteofta det finns hundar med vallhunds-mentalitet där.. Mest små grupp 9-hundar eller amstaff/schäfer/rottis-korsningar av olika slag. Men kan du tänka dig en sån och inte nödvändigtvis vill ha en vallhund så varför inte ?! :)

Hundstallet tycker jag också är en bra idé om rätt hund dyker upp. Vad är du annars sugen på för typ av hund? Om jag skulle skaffa mig en sällskapsjycke skulle bedlingtonterrier och whippet ligga bra till.

Jag tycker Hundstallet rätt ofta senaste tiden haft hundar som verkar vara trevliga sällskapshundar. Just nu finns en kastrerad tik av rasen dvärgschnauzer t ex :) Sen beror det ju helt på vad för raser man söker hund från :)

Jag är kluven, är mer inne på individ än på ras, dessutom måste den accepteras av Leon som varit ensamhund i många år. Innan dess växte han upp med en BC o en schä/terv blandis. Småfluff intresserar mig inte, hellre en stor fluff à la Tibetansk mastiff. Jag bor ödsligt med stor tomt o stor hundgård, ca 70 kvm. Utsikt i alla väderstreck o tillgänglig dygnet runt via hundlucka.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 469
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar