Pedigree better by nature?

paradiset

Trådstartare
Jag har ingen hund, men en dag så...har läst lite om hundmat osv och av ren nyfikenhet så undrar jag om det fortfarande är ren skit eller om nya pedigree kanske börjar lite bättre?
Sedan har jag hört gott om Lidls dyrare hundmat, ngn som fodrar med det?

Sv: Pedigree better by nature?

Jag mailade Pedegree för jag hittade inga näringstabeller.
Fick inte svar...
Kan ju vara bra o veta vad fodret innehåller...

Jag mailade Pedegree för jag hittade inga näringstabeller.
Fick inte svar...
Kan ju vara bra o veta vad fodret innehåller...

http://www.pedigree.se/Produkter/better-by-nature/better-by-nature.htm välj junior eller vuxen hund o sen ingredienser

Vuxen hund
Ingredienser:
Spannmål (min. 4% ris i gula bitar, min. 4% majs), Kött & köttbiprodukter (min. 4% kyckling alt. oxkött i bitar med kyckling alt. oxkött), Oljor & fetter (min. 0,1% solrosolja), Vegetabiliska biprodukter, Vegetabiliskt proteinextrakt, Mineraler, Fröer (min. 4% linfrö i gula bitar), Grönsaker (min. 4% morötter i gula bitar, min. 4% bönor i bruna bitar), Frukt (min. 2% äpple i gula bitar).

Näringsgaranti (%):
Protein: 23, Oljor & Fetter: 13, Aska (mineraler): 8, Växttråd: 3, Kalcium: 1.3, Fosfor: 0.9, Omsättbar energi/100 g: 1519 kJ (363 kcal), NFE (kolhydrater): 44, Vatten: 9, Vitamin A: 6000 IE/kg, Vitamin D3: 600 IE/kg, Vitamin E: 160 mg/kg

Att spannmål står först på ingredienserna säger ju en hel del om fodret...

Det där better by nature är bara ett säljtrick, sen när kom kött och grönsaker inte från naturen? (tänker på reklamen)

Det är väl det att det ska vara naturligt, utan koncerveringsmedel etc.

Men jag är iiiiinte särskilt imponerad :smirk:

Att spannmål står först på ingredienserna säger ju en hel del om fodret...

Det där better by nature är bara ett säljtrick, sen när kom kött och grönsaker inte från naturen? (tänker på reklamen)

håller me du:grin:

jag har provat både "vanliga pedigree" och better by nature, tycker det är samma sak förutom att better by... är mer färgstark, inget min vovve är jätteförtjust i...
purina Beneful tycker hon bättre om

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 091
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 864
Senast: Jahopp
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 249
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka