Undviker i vissa fall. Men det är när personalen på riktigt är ett problem. Dvs är väldigt påflugna och blir sura om man inte köper någonting så man går därifrån med lite ont i magen. Har varit lite sur på en butik där de var ohjälpsamma och sura också men jag handlade där ändå.Jag är lite halvirriterad på att den butik som har mina hundars färskfoder är den djurbutik med sämst personal. Jag vill verkligen inte sponsra dom, vill inte handla där men måste ju. Det känns lite för fånigt att byta ut hundarnas mat mot en sån grej.
Men personalen har verkligen noll serviceanda. T.ex om två står i kassaområdet, en packar upp varor och en står i kassan, och de har en konversation så slutar de inte prata med varandra när kund kommer och ska betala. Det gäller vid privata samtal också. De säger "hej" och tar varorna men pratar med kollegan medan de slår in priset. Sen säger de summan och tar betalt, återgår då till sitt samtal. När de fått betalt och varan är i kassen får man kassen och sen fortsätter de sitt samtal. Det är ju sjukt otrevligt. Det har hänt flera gånger, både mot mig och vänner.
Är det en kund där som de känner och pratar med så kliver den kunden åt sidan från själva kassan, men personalen fortsätter samtalet med den kunden medan de hjälper mig. Återigen kan det vara privat samtal.
De säger aldrig hej när man kommer in och de frågar aldrig om man behöver hjälp.
En sak som mest ser osnyggt ut också är att någon/några ur personalen tydligen dricker massa läsk. Kassaområdet är fullt av 1.5 liters pantflaskor, tomma eller halvfulla. Det kan stå 4-5 tomma flaskor där.
Så jag önskar den andra butiken hade rätt foder också. Hade ju hellre handlat där.
Hur känner ni när det är dryg personal. Undviker ni stället eller spelar det ingen roll för er?
Justja, när jag köpte bil så valde jag efter personal också till del. Ett av ställena kunde inte släppa min man med blicken, till och med när han gick ut ur rummet tittade han över min axel mot min man hela tiden. De ville verkligen verkligen sälja en bil till min man (som inte har körkort), inte till mig. Det blev bil från stället som bara pratade med mig när min man visat att han inte frågade någonting och inte visste någonting . Samtidigt kan det ju berott på att jag fick svar på mina frågor också då iofs...
Senast ändrad: