Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut.Tycker dock att deras tolkningar om vem som hör hemma i butiken ibland avslöjar en ganska begränsad och kanske lite skev världsbild. Beroende på vem de själva är blir det ibland tydligt att de har långt mindre koll än vad de tror. Vilket i sin tur förtar min känsla av verklig lyx.
Har också riktigt usel erfarenhet av Siba. Skitkedja!Kom på att jag nästan blev pålurad nåt slags kreditkort på siba en gång. Hade köpt en tv via webben och sen blev det rea på den så jag gick till en fysisk butik för att få tillbaks 1000 kr.
Tjejen i kassan gjorde en retur in på mitt kort och skrev ut 1-2 A4-sidor med text som hon la fram för mig att skriva under.
Jag skriver inte under nåt jag inte läst igenom så jag sa att jag vill ta hem och läsa igenom. Då tog hon det ena pappret och la undan det. Det andra pappret tog jag med mig.
Väl hemma visade det sig att det var ett avtal om ett kundkort. Minns inte exakt vad det stod men det var inget jag ville ha iaf så jag slängde det.
Har för mig att det kom ett siba-kort med posten sen men det klippte jag och slängde.
Det var den kedjan jag skrev om tidigare när jag skrev om väldigt olika bemötande mot kvinnliga och manliga kunder.Har också riktigt usel erfarenhet av Siba. Skitkedja!
Åh gud. Jag är nog glad att jag aldrig varit in i en lyxbutik i så fall Det där låter som min mardröm. Jag vill in, prova kläderna, bestämma mig för om de är något jag vill ha eller inte och sedan gå iväg. Inget onödigt tidskrävande, så jag går helst dit på udda tider för att undvika kö och hade besöket tagit längre tid bara för att någon i personalen ska "ge service" så hade jag blivit sjukt rastlös och obekväm.En person (eller fler) är med dig hela tiden, tar fram kläder i rätt storlek (endast en av varje plagg hänger framme), du får ibland lite dricka, sitta ner, diskutera allt möjligt, prata om stil och prova lite olika om du vill, mer småprat, du betalar oftast när du sitter i soffan, saker ska packas fint, kanske skickas på ändring om det är en sån butik. Om du måste fråga om hjälp har de i princip sagt åt dig att du inte hör hemma där och bör lämna butiken utan att handla (ja, de behandlar människor olika beroende på utseende m.m.).
Har också riktigt usel erfarenhet av Siba. Skitkedja!
Visst köpte Netonnet siba? För siba finns väl inte längre?Det var den kedjan jag skrev om tidigare när jag skrev om väldigt olika bemötande mot kvinnliga och manliga kunder.
Jag har för mig att det var tvärtom. Men Siba finns inte längre.Visst köpte Netonnet siba? För siba finns väl inte längre?
Visst köpte Netonnet siba? För siba finns väl inte längre?
Ni gjorde mig nyfiken, så jag googlade Det var Siba och NetOnNet som gick ihop i någon gemensam koncern, senare blev allt NetOnNet.Jag har för mig att det var tvärtom. Men Siba finns inte längre.
Som ung var jag inne i en sådan i London och blev helt ignorerad, blev tydligen insorterad i rätt fack som fattig student. Ingen risk för vare sig snattande eller inköp. Priserna var ändå hyggliga, om valutasymbolen efteråt hade varit SEK.Åh gud. Jag är nog glad att jag aldrig varit in i en lyxbutik i så fall Det där låter som min mardröm. Jag vill in, prova kläderna, bestämma mig för om de är något jag vill ha eller inte och sedan gå iväg. Inget onödigt tidskrävande, så jag går helst dit på udda tider för att undvika kö och hade besöket tagit längre tid bara för att någon i personalen ska "ge service" så hade jag blivit sjukt rastlös och obekväm.
Jag ska köpa bil just nu och bara att ringa bilhandlare tar emot något oerhört. Guess Why...Det var den kedjan jag skrev om tidigare när jag skrev om väldigt olika bemötande mot kvinnliga och manliga kunder.
Jag tycker att detta är det viktigaste, att kunna känna av sin kund, personen framför sig. Säger den nej tack och att den bara kikar och viker undan med blicken så tycker jag man kan låta den vara tills den lyfter blicken och då genast vara där. Det märks ganska tydligt när man som kund vill ha hjälp, i alla fall märks det på mig.Själv uppskattar jag nog lite mer service än många andra, men jag tycker också det viktigaste är att känna av och respektera de signaler man får om kundens önskemål.