Passar mycket igen...

J

janta

Varmblodet som tidigare har haft problem med ryggmusklerna efter att hon gick omkull i hagen, blivit behandlad med massage och laser, har åter igen börjat passa mer och mer.
Hon blev behandlad för en månad sen och då var hon ok efteråt.
Ifs har jag börjat både rida och kräva mer nu.
Upplevde samma sak förra sommaren när hon gick på ett plant sommarbete, vinterhagen är väldigt kuperad. Några ide`r, förslag eller egen erfarenhet?

Sv: Passar mycket igen...

Lustigt, det är samma med min. Jag får känslan att när han går i för plan hage glömmer han bort i vilka hörn benen sitter osv och kommer av sig. Förmodligen är jag som vanligt hel fel ute och cyklar, men men ;)
Kräver du inte för mkt så att han inte orkar? Är utrustningen utprovad och passar?

Nja jag tror inte jag kräver för mycket, typ att ta sig runt på en volt
med diameter på 300 meter och liknande.
Allt är på löjligt låg nivå, har bara börjat kräva att hela kroppen och alla ben ska gå åt samma håll när jag vill eller att gångarterna ska hållas rena utan inslag av galopp i skritten osv.
En annan ide jag har är att betet är på ett annat ställe och vi rider på helt andra ställen. Huvudet snurrar hela tiden och kollar in allt...benen passar... :angel:
Äsch jag vet inte. Ska få henne igenom kollad igen och har hon inte ont så bara klarar hon inte av att gå på ett plant bete och hålla koncentrationen kvar när hon går. Hon är inte den klyftigaste hästen jag har haft precis. Huvudet är enormt...det ryms mycket tokigheter där :smirk:
Nej men allvarligt nu. Utrustningen sitter bra nu under uppbyggnaden, bara hon musklar på sig lite mer får vi se. Jag rider inte hårt bara skritt i massor och yttepytte trav. Variera hemskt mycket med att klättra, trafikträna, gå över broar, genom får och kohagar, longerar osv.
Det är mycket som är helt nytt för henne nu med tanke på att stallet ligger utanför all civilisation och det kommer en bil per dag där.Det enda nya hon ser där omkring är om ett får är på vift eller en ny myrstack har vuxit upp.

Nä, det låter ju inte som du rider ihjäl honom direkt :D
Haha, låter som en kopia på min.... förlåt Rex ;) :angel:
Nä, då har jag nog tyvärr inget klokt att komma med.... *s*

Har du åxå fått din kollad under såna här perioder utan resultat? Har passandet försvunnit sen?
En arbetskompis sa till mig idag att det är jättesvårt att passa på en volt, att även islänningar har bekymmer med det. Det har jag ingen aning om jag bara vet att min klarar det utan problem. Det ser vääääldigt mysko ut men det går tydligen bra.

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 723
Senast: emma-vsm
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 827
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar