E

Elington

Har alla här inne fått sitt/sina pass från asrp ??:confused:
Nu menar jag alla som skickade in 2005 !!!???
Det har nämnigen inte jag. Alla papper skickades in 10 dec 2005. Någon dag innan jul kom ett gult papper hem, ett besked om att handlingarna var mottagna och att väntetiden beräknades ta 12-14 veckor. Nu har det gått 13 MÅNADER :confused: :confused:

Vad händer ? Jag vet att de har haft otroligt mycket att göra och jag har ingen användning av passet mer än vid vacc och eventuell veterinärvård + att man ska ha det. Därför har jag inte jagat efter det, andra har haft mer nytta av sitt/sina pass. Och jag har kollat lite då och då efter information hur det går med hanteringen av dessa. Det tog tid innan information fanns att hitta och det har i stort sett varit omöjligt att nå någon per telefon.

Därför undrar jag - är det någon mer än jag som skickade in papper 2005, som fortfarande inte fått pass ?

Sv: Pass

Vår ponny (ASRP) som vi skickade in handlingarna på i oktober 2005 fick sitt pass först i början av nov 2006, efter att ha ringt och tryckt på. Vi var tvungna att få passet eftersom ponnyn skulle säljas. Över ett år tog det alltså. Rasföreningarna har varit överhopade med ansökningar. Du kan nog räkna med att få din ponnys pass snart i alla fall. :)

De säger på sin telsvarare att de just nu behandlar de pass som skickades in dec 2005! Sedan kan man ju betala extra och få det på en vecka. Gissar att många gör det, så får de andra vänta! Skickade precis in vårt, ska bli spännande att se när vi får det!

Mm. Det blir väl till att vänta lite till.
Jag har ingen brådska, som jag sa tidigare. Men när det gått över 1 år börjar man ju undra.
Jag tror inte att det tar så lång tid för de som skickar in nu. Det måste ju ändå vara en annan "kö" på tex 2006 års föl, eller ?
Vi får väll se, det dimper väll ner något i brevlådan någon gång ?

Jag fick en avi igår på troligen någons pass men vet inte om det är från ASRP eller från shettisföreningen ska lösa ut det så får vi se, jag skickade in ansökningarna i Dec-05 till ASRP.

Har alla här inne fått sitt/sina pass från asrp ??:confused:
Nu menar jag alla som skickade in 2005 !!!???
Det har nämnigen inte jag. Alla papper skickades in 10 dec 2005. Någon dag innan jul kom ett gult papper hem, ett besked om att handlingarna var mottagna och att väntetiden beräknades ta 12-14 veckor. Nu har det gått 13 MÅNADER :confused: :confused:

Vad händer ? Jag vet att de har haft otroligt mycket att göra och jag har ingen användning av passet mer än vid vacc och eventuell veterinärvård + att man ska ha det. Därför har jag inte jagat efter det, andra har haft mer nytta av sitt/sina pass. Och jag har kollat lite då och då efter information hur det går med hanteringen av dessa. Det tog tid innan information fanns att hitta och det har i stort sett varit omöjligt att nå någon per telefon.

Därför undrar jag - är det någon mer än jag som skickade in papper 2005, som fortfarande inte fått pass ?

Menar du december 2006? Annars får jag inte ihop det med 13 månader. :)

Jag skickade in mitt till asrp i början av december 2006, och har inte heller fått mitt. Enligt beskedet med mottagarbekräftelsen skulle det vara klart i september, men än inget i syne..

Precis !!
Det var nog jag som menade rätt :idea: December 2005, det blir 13 månader.:angel:

Jag fick meddelande idag ang passet, som någon sagt tidigare här arbetar de just nu med pass inkomna dec 2005. Så snart har vi det;)

*kl*

Jag vill inte störa eller nappa tråden.
Men min häst har finskt pass.
Gäller detta här eller måste jag göra om det till svenskt?
Importerades 2001 till sverige. Vbl-travare.
Hon är chippad och blodtypad. Allt sånt är i sin ordning.
Bara att passet är på finska.
Men finland är väl med i EU?

Ingen som har en bild på ett vanligt svenskt pass så jag får se om det ser likadant ut...:confused: :D

Tack på förhand!

// Ika77
Helt pass-okunnig

*kl*

Jag vill inte störa eller nappa tråden.
Men min häst har finskt pass.
Gäller detta här eller måste jag göra om det till svenskt?
Importerades 2001 till sverige. Vbl-travare.
Hon är chippad och blodtypad. Allt sånt är i sin ordning.
Bara att passet är på finska.
Men finland är väl med i EU?

Ingen som har en bild på ett vanligt svenskt pass så jag får se om det ser likadant ut...:confused: :D

Tack på förhand!

// Ika77
Helt pass-okunnig

Vi köpte en häst som är importerad från Holland i höst och hans pass fr Holland lär vara giltigt här. Du kan be exempelvis en veterinär läsa av din häst chip så att det överensstämmer med passets nr. Jag antar att även ett pass fr Finland gäller här. :)

Jag har ingen bild.
Men det är ett blått med en liten ruta högst upp där man ser hästens namn och reg. nr.
Sen står det Svenska Islandshästförbundet och deras logga på det... men det är väl bara för oss raggsocksmänniskor...:rofl:

pass.jpg

Precis !!
Det var nog jag som menade rätt :idea: December 2005, det blir 13 månader.:angel:

Jag fick meddelande idag ang passet, som någon sagt tidigare här arbetar de just nu med pass inkomna dec 2005. Så snart har vi det;)

*host* Jag har år 2008 i mitt huvud.. :angel:
Så givetvis stämmer dec 2005.

Jag väntar också, är i samma sits som dig.
Har skickat alla rätta papper, fått den gula lappen om att de mottagit allt och att det ser rätt ut vid första anblicken men sedan har jag inte hört ett dugg.

Det stod att det beräknades ta ca 16 v innan jag skulle få passen, men nu har det ju gått just 13 månader.

Förvisso så har jag ingen panik, men det vore ju bra om allt kom så man kunde få sina papper i ordning.

Jag gjorde om passet till det nya när jag köpte honom... tog typ 1 vecka. Tror att på SIF så har dom gjort klart "alla" pass...

Men är det inte så att man måste ha svenskt reg nr för att t ex få mäta en ponny? Annars hade ju vårt holländska också gällt. Jag tror det är så att de som har ett giltigt pass får behålla detta, men får en stämpel i det och ett svenskt reg nr. Gäller i alla fall ponny som måste ha giltigt svenskt mätintyg, om jag förstått det rätt.

Kontakta STC dom kan detta bäst. STC är snabba med passen om du behöver byta Ett "nytt" pass kostar kring 500 eller om det var 700 men vet inte om du "byter in" om det blir samma

Men är det inte så att man måste ha svenskt reg nr för att t ex få mäta en ponny? Annars hade ju vårt holländska också gällt. Jag tror det är så att de som har ett giltigt pass får behålla detta, men får en stämpel i det och ett svenskt reg nr. Gäller i alla fall ponny som måste ha giltigt svenskt mätintyg, om jag förstått det rätt.

Du har säkert rätt. Jag har inte satt mig in i det så väl. Men jag antar att det är viktigare för en ponny än en storhäst. Eller varför skulle min häst behöva registreras om här i Sverige egentligen? Han är ju chippad och chippet överrensstämmer med passet. D v s det intygar ju att det är rätt häst. Funderar annars på fördelar eller varför det skulle vara nödvändigt, någon som vet? Obs! Det gäller en valack. :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023