Sv: Pass

Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få ägarbeviset (från asrp när man köpt ny häst??

Jag har en häst hos mig och har precis fått besked av ägaren att alla passansökningar som kom in mellan vissa datum (minns inte vilka) i december 2005 kommit bort.
Så nu ska jag hjälpa henne med att göra ny id-koll, kolla tänder och allt annat och sen skicka in alla papper igen.
ASRP skulle stå för 800:- i kostnader, om man skickar in kvitton.

Så ni som inte fått era pass från ASRP: RING dom och fråga!

/M

Nu undrar jag vad står ASRP för?
Jag har nämligen en shettis som jag skickat in papper på för 2år sedan och har inte hört ett ljud ifrån man blir ju lagom glad när man läser sånt här.

*kl*
det finns säkert här någonstans men orkar inte leta!
Hur funkar det om hästen inte har pass och man åker till en klinik?

tjohooo...jag fick mail idag, efter att ha skickat några stycken..., de säger att min ponnys pass blir klart i veckan, jag skickade in papprena i december 05.....så det finns hopp.....kan detta vara jklart nu efter 23 månader så är väl resten på väg med....:D

är det någon här som skickade in sina papper i början av december -06? jag har fortfarande inte fått passet, inte heller en bekräftelse på att dom mottagit papprena jag skickade in.. det verkade vara fler som inte ens fick en bekräftelse. har ni fått passet än eller betyder avsaknaden av bekräftelse att allting har försvunnit?

Mina andra hästar har jag skickat och har aldrig fått en bekräftelse på posten men när jag ringde och kollade så fanns dom där.

Jag skickade in det gamla reg beviset (SPR-T) samt nygjord signalementsbeskrivning på min ponny hösten -05 och hade faktiskt totalt givit upp hoppet (och bett en bön att flickan som rider henne inte skulle råka ut för startförbud e d på tävling) när passet dök upp för några veckor sedan. snacka om glatt överraskad! Så det finns hopp...

där ser man. vilken tur, får hoppas att mitt (eller jaa.. ponnyns) också dyker upp så småningom.. man tycker ju ändå att dom inte borde vara så klantiga att dom tappar bort alltsammans. jag tävlar ju inte heller, så det är inte bråttom därför, men man blir ju lite nervös när man helt plötsligt kommer på att man inte fått det än.

har ingen aning om vad jag skulle göra isf, är inte så insatt i detdär med papper eftersom jag aldrig hamnar i situationer där jag behöver visa upp sådant. men vore ju typiskt om det dyker upp något man skulle vilja göra, men som man sen inte kan pga uteblivet pass/registreringsbevis.

Jag svarade på sida två i denna tråden
om att jag väntade på mitt pass, hade då redan väntat ett bra tag.. Det va nästan ett år sedan jag svarade på det..
Väntar fortfarande på det däringa jäkla passet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar