Sv: Pass

*Kl*

Jag vet att jag kanske är liiite OT nu, men jag har en liten fundering...
Jag har en polsk import, vars pass STINKER, jag menar stinker kattpiss och parfym! Man får ju skämmas ögonen ur sig. Dessutom har det ju blivit lite svårt att tyda. Det går ju, but still. Mailade asvh och frågade om det gick för sig att få ett nytt. Nähädu, sa dom. Dom utfärdar minsann inte nya pass till hästar med eu-godkända pass. *Mutter* Sen sitter jag nu och läser på deras hemsida, och även om det är lite svårtolkat, så tycker jag att texten under "importerade hästar med eu-godkända pass" skulle kunna innebära att jag kan få ett nytt. Dessutom står det ju med i prislistan, det ska kosta 500? :confused: Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig förstå det här...

Hur går det för er med era pass nu då?
Mina har fortfarande inte kommit:mad: Fick en lapp att dom skulle komma om 5-6 månader och det har det gått nu!

Jag har som sagt fått göra ny id-koll, idag kommer vet för att åldersbestämma på tänderna o skriva intyg på att hon är chippad. Sen skickar jag in mina ansökningar till ARAB o reggar henne där, litar inte på ASRP mer.
Jag har vid ett par tillfällen fått löfte om att mina pass skulle komma inom ett par månader o för nån månad sedan fick jag beskedet att de inte ens mottagit mina passansökningar. Jag har inget förtroende för ASRP.

Jag har inget förtroende för ASRP.

Håller fullständigt med dig. Skickade in alla handlingar i dec 2005. Har fortfarande inte fått något pass. Klarar man inte av anhopningen av ansökningar får man väl ta in mer folk. Hur svårt kan det vara. ASRP kan packa ihop...
Skickade in papper till Ardennerföreningen en onsdag på måndagen veckan efter låg passet på posten. Tack ardennerföreningen, ni är guld.

Jag har en häst hos mig och har precis fått besked av ägaren att alla passansökningar som kom in mellan vissa datum (minns inte vilka) i december 2005 kommit bort.
Så nu ska jag hjälpa henne med att göra ny id-koll, kolla tänder och allt annat och sen skicka in alla papper igen.
ASRP skulle stå för 800:- i kostnader, om man skickar in kvitton.

Så ni som inte fått era pass från ASRP: RING dom och fråga!

/M

Är nyfiken på er som skickat in en ny ansökan efter er kommit bort mellan datumen 1 - 10 December 2005. Har ni fått nåt än? Jag skickade in för ett tag sedan och man skulle ju märka ansökan "Kravponny".

Jag har en häst hos mig och har precis fått besked av ägaren att alla passansökningar som kom in mellan vissa datum (minns inte vilka) i december 2005 kommit bort.
Så nu ska jag hjälpa henne med att göra ny id-koll, kolla tänder och allt annat och sen skicka in alla papper igen.
ASRP skulle stå för 800:- i kostnader, om man skickar in kvitton.

Så ni som inte fått era pass från ASRP: RING dom och fråga!

/M

Jag har ringt och frågat ett flertal ggr. Inget händer........:mad:

Håller fullständigt med dig. Skickade in alla handlingar i dec 2005. Har fortfarande inte fått något pass. Klarar man inte av anhopningen av ansökningar får man väl ta in mer folk. Hur svårt kan det vara. ASRP kan packa ihop...
Skickade in papper till Ardennerföreningen en onsdag på måndagen veckan efter låg passet på posten. Tack ardennerföreningen, ni är guld.

Jag fick passet igår, efter 1 år och 9 månaders väntan. Det är minsann snabbt...:confused:

Jag fick passet igår, efter 1 år och 9 månaders väntan. Det är minsann snabbt...:confused:

Skillnaden mellan ASRP och ardennerföreningen är nog ett par tusen registreringar om året :smirk: Ang ASRP så har de ju gått ut med att de harft problem med ett viss årtals passansökningar.

Japp, vi har inte fått vårat heller....Blir så tröööött:devil:
Även vårat var inskickat i december 05 och snart är det 24 månader!!

I dec -05 blev två av mina D-ponnies chippade och slutmätta. Jag skickade in deras handlingar i samma kuvert ett par dagar senare. Efter 6 veckor fick jag den ena ponnyns pass, men det andra lyser med sin frånvaro. Mycket märkligt tycker jag.

Så, se man på.

Idag då jag tog mig en titt i postlådan så låg där en avi från posten..(läs ICA ombudet)

Jag hade ju inte beställt något, inte min sambo heller, det tog ett bra tag innan jag fattade att det måste ju vara passet.. ÄNTLIGEN, som vi har väntat på Crusses pass..

Nu lär det bli att boka en tid med veterinären så att han får fylla i de mediciner som vi använt under dessa år vi väntat på pass.

Vilken tur att du fick ditt pass! När skickade du in ansökan?

Mitt har fortfarande inte kommit. Mailade aspr häromdagen men har inte fått något svar ännu...

Våran shettis gamla ägare skickade in passansökan okt -05 och förra veckan kontakta ec ägaren mig och sa att passet hade kommit. Nästan två års väntetid! :eek: Ring och kolla hur det går, vet ja.

Skillnaden mellan ASRP och ardennerföreningen är nog ett par tusen registreringar om året :smirk: Ang ASRP så har de ju gått ut med att de harft problem med ett viss årtals passansökningar.

Har man ett par tusen ansökningar om året då får man väl sätta in resurser efter det. Annars är det ju bara att inse att de har tatt sig vatten över huvudet. Jag tycker fortfarande att det är dåligt att man ska vänta så länge, det är inte för många ansökningar det är för lite personal. Det är ju ungefär som att i bara köra med en buss i Stockholm, skit i att passagerarna får vänta.

Hur går det med era pass?

Har ju skickat in min som kravponny då tidigare ansökning försvunnit/slarvats bort eller hur det nu ligger till.

Jag fick svaret för fyra veckor sen att mitt pass höll på att fixas att jag skulle ha det veckan där på. Ringde två veckor senare när jag fortfarande inte hade fått det. Blev lovad att det skulle komma förra veckan. Tror ni det kom nåt? Nä...:(

Inget pass här heller ännu. Mailade dem i september men har inte fått något svar från dem...

Mycket dåligt skött av dem!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023