Sv: Pass

*KL*
Iförra ridsport stog det att ett stort antal inskickade passhandlingar till asrp har kommit bort. Jag skickade oxå in i dec-05 o har inte ens fått nån gul lapp.

I detta nummer av Ridsport menar du?

Det stod inte alls att de kommit bort. Den förra registratorn påstår att hon packat ner dem och väntar på att ASRP ska komma och hämta dem.

SNART ÅKER JAG SJÄLV OCH HÄMTAR MITT PASS.

Det där ASRP verkar vara ena riktiga slarvskallar! Jag skickade in mina passhandlingar i Decenber 2005 men har inte hört så mycket som ett pip från de. Har inte fått nån bekräftelse på att de fått papperna heller. Jag läste på deras hemsida för ganska länge sen att de behandlar passansökningar som kom i dec05 men jag har då inte fått min passansökan behandlad. Börjar bli ordentligt irriterad!

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*

Jag skickade in mitt pass i maj 2006 då sa de att det var 6 månaders vänte tid.

Ringde nu i juni och undrade var passet var ,och får till svar att det tar 18!!!!månader till!!!:eek:

Nä du ,vänta i 2 år ,då hinner ju hästen dö.

Nä jag gav upp min princip och sa att jag pröjsar de 500 kr extra och får det fortare. Det kom 2!! dagar senare. Så får de stålar kan de vara ruskigt snabba.:mad:

Jag undrar hur de gör om man inte löser ut det?
Går det till inkasso?
Jag menar om man inte löser ut det och säger att jag hade inte råd den här månaden jag väntar hellre. Hur länge får man vänta då:devil:
Passet är ju klart och de vet man . Lägger dom undan det i 18 månader ?
Fast man får väl någon straffavgift om man inte löser ut det . Och det går tillbaks till dom. :confused:

*KL*

Jag köpte ponny med pass på väg i nov -06 (mer än ett år efter att handlingarna skickats in) så jag ringde ASRP och bad de ändra ägarbytet. Då upptäcktes att förra ägaren inte skickat in reg.beviset. Tyvärr kunde förra ägaren inte hittat det så vi fick ansöka om ett nytt. Den ansökan skickade jag in i mars och igår kunde jag hämta ut passet :bump:

jag vet att två hästar från mitt stall inte har fått sina. och det var väldigt längesen dom skickade in dom ! jag hörde ochså att någon där hade fått sparken , och det var tjafs,och många pass hade kommit bort? detta kan vara rykten men min ridinstruktör sa detta till mej iallafall. Men det vore dumt om ett misstag som dom gjort så behöver vi betala nya pass? men hoppas ni får era pass! :)

Jag har idag mottagit mail ifrån ASRP där dom säger att de inte ens mottagit mina passansökningar, vad f*n ska jag göra nu?

Hur 17 gör jag med chippet? Hästen är chippad o jag skickade ju in alla streckoderna när jag skickade in passansökningarna.
Tycker det är dåligt av dom o inte tala om detta tidigare då jag skickat ett 20tal mail till dom

*kl*
Jag fick mail igår att mitt pass inte är behandlat än... De är just nu på de som inkom i januari - 06 o min ansökan kom in i februari. Så har jag tur kommer det kanske innan jul!

delvis knapplån

På tal om chip, hur lång tid skall de egentligen ta på sig på ASRP innan chipnumret blir registrerat så man kan söka efter det på Svenska Hästavelsförbundet?
Skickade in i februari-mars någon gång?? :confused:

Innan jag fick mitt pass så mejlbombade jag också dem, de hade ingen aning om vart min pass var eller så svarade de inte eller så svarade någon annan som inte hade en aning om något överhuvudtaget.

Sista gången jag ringde fick jag tydligen prata med den som har lite mer ansvar, för den gången kom det fram att hon haft min hästs pass färdigt i en hög på skrivbordet och glömt bort det :crazy: hur slarvigt är inte det? när man som jag skickat massor av mejl och ringt flertalet gånger utan resultat?

Nåväl nu har jag det iallafall :)

Jag fick från asrp på fem månader, men då låg jag på dem, mailade och ringde och var allmänt "besvärlig." Det var iofs 2005, vet inte hur det är nu.

När jag köpte min arab skickade vi in för pass, chipmärkte och allting. Jag köpte henne år 2001!!! :mad: . Sedan dess har vi haft kontakt med svenska arabhästföreningen till och från och dom sade att vi skulle vänta 13 månader från då och sen ringde vi igen. Då säger dom plötsligt att de behöver de förra ägarnas underskrift på att vi äger hästen :crazy: . Det jag blir mest irriterad på är att de har sett ägarbytespapprena, kontrakten men ändå proppsar de. Det hade varit mycket enkelt om det nu varit så att det gick att få tag på de förra ägarna, vilket inte går :smirk: .

Alltså varför kunde dom inte bara skickat ett mejl för några år sedan och sagt detta tidigare? :confused:

Till min gamling fick jag passet redan efter en månad då när man blev tvungen att skaffa det. Vilket år det nu var kommer jag inte ihåg:confused:

Köpte min åring i början av december 2006, papperna till passet skickades in någon månad innan, alltså i november 2006.
Jag har fortfarande inte sett skymten av något pass.:crazy:
Löjligt att det ska behöva ta sådan tid!!

I detta nummer av Ridsport menar du?

Det stod inte alls att de kommit bort. Den förra registratorn påstår att hon packat ner dem och väntar på att ASRP ska komma och hämta dem.

SNART ÅKER JAG SJÄLV OCH HÄMTAR MITT PASS.
Enligt ASRP själva så är det tydligen faktorer som krävt rättsliga åtgärder från föreningen mot fd registratorn som är orsaken till att ansökningar från slutet av 2005 saknas. Har själv hamnat bland dem och är tokförbannad för att de inte svarar på mail och telefonförfrågningar från folk som drabbats pga sådant som deras egna inbördes konflikter orsakat. :mad:

Jag fick den 19/6 reda på att mina passansökningar inte kommit fram, då har jag mailat ett 20tal gånger o ringet vet hur många ggr. Nu får jag göra om hela ID-kontrollen o ta ut vet för tandkoll o för o skriva intyg på chippet. Kommer inte skicka ansökningarna till ASRP igen utan till ARAB.

Vårat skickades in i dec 05 och vi har heller inte fått det ännu!! Det ska tydligen vara på gång vilken vecka som nu:devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse