Sv: Pass

jag har inte fått mitt heller ännu, skickade in det december 05...suck...i januari 07 fick jag första livstecknet från dem, 13 månader senare alltså, att jag skulle komplettera med mitt personnummer , som redan var ifyllt...suck. gjorde detta,och skickade iväg det samma dag. sedan har det varit tyst minsann. stod iof på lappen med kompletteringen att tid efter komplettering var inne var 4-6 månader...hrmm, inte klokt egentligen,nu har det gått16 månader sedan de fick ansökan!

Varan Timon ( korsningsponny utan stam) har foljande pass status

Allting skickades in hosten 2005. Sommaren 2006 kom ett brev med bifogad ANSOKNINGSBLANKETT, dar jag skull fylla i mitt namn adress telenr och personnr.

Jag skickade in detta med vandande post och nu i mars 2007 har fortfarande inget hant.

Nu ar Timon 5 ar och kan inte lanas ut till nagon liten tavlingsryttare pga av att han inte har nagot pass.

Jag tycker det ar forbaskat daligt! Egentligen skulle dom ge hastagarna passen GRATIS om man fick vanta mer an en 6-8 manader pa passet.

/KT

Passet har fortfarande INTE kommit. Har jag inte fatt nat innan ! juni sa kommer jag bli valdigt otrevlig mot ASRP eller vad dom nu kallar sig!

/KT

Oj, vad lång tid det tog för er.
Jag tog mig äntligen tiden och skickade in mitt pass, och nya papper i slutet av mars. Beredde mig på flera års väntan, men fick det en vecka senare.
Kan kanske vara för att han hade ett tyskt pass innan, men nu blev han reggad som svensk ridponny istället för tysk. Tycker det var lite tråkigt :crazy:
Kom på nu att jag ville regga honom som welsh partbred, menmen. Nu får han vara en tysktalande svensk ridponny!

Jag har ringt jordbruksverket och frågar vad dom ger avelsförbunden för resurser. Eftersom de är dom som ligger bakom detta borde de fanken se till att de som behöver får resurser till alla pass...

Jag lyckades komma fram till ASRP pa telefon idag. Dom kollade timon pa datorn och kan ni gissa vad? Jo hans pass har varit clearat sedan augusti 2006.

Dvs dom ha haft all formalia fixat i 9 manader! Och sa inte lyckats fa tummarna loss och gora fardigt passet sa jag kunde fa det!!!!!!!!!!!!!

Jag blev RATT sur kan jag lugnt saga och talade om att Timon missat tva tavlingssasonger pga att dom inte gor sitt arbete och att vi hastagare som forsoker leva pa att ha hastar etc etc minsann inte borde bli motarbetade pa det har viset.

Nu lever jag iofs ej pa hastarna men faktum ar att flera som varit intresserade att ha Timon pa foeder och ha honom som tavlingsponny har dragit sig ur nar han inte haft sitt pass.

Dessutom talade jag om far tanten pa kansliet att det var RIKTIGT pinsamt att gang pa gang nar man har tex veterinaren ute for vaccinationer etc fa forklara att man FORTFARANDE inte lyckats fa ut ponnyskrallets pass.

Resultatet blev att tanten sa att dom skulle ta tag i hans pass genast for dom prioriterade tavlingsponnyer och att jag skulle ha hans pass inom 2 veckor.

Pa det svarade jag att det blir bra om dom nu verkligen kan halla det, men att jag minsann kommer tro pa det hela nar passet ligger har hemma!

/KT

Grattis! Själv fick jag svar på mail idag att de vill ha kontakt med mig och ville ha mitt telenummer. Känner på mig att papperna är bortslarvade :eek:

Jag har inte fått mitt än...men o andra sidan så skickade jag inte in det förens i juli/augusti 06.. men man borde kanske säja att hon är en tävlingsponny? :angel:

Nån som vet hur långt de kommit?

Jag har mailat med lästkvitto tre gånger o försökt nå dem via telefon ett antal gånger...
Sålde vår ena ponny sommaren -06 o lovade skicka passet till dem så fort det kom. Det skulle ju ta 20-28 veckor stod det på kvittot jag fick från asrp o det var i feb-06.

Känns jättetrist eftersom det får de nya ägarna att tappa förtroende för mig... Har skickat mottagningsbeviset till dem (kopia) så de ser att jag verkligen skickat in handlingarna!

Får väl göra nya försök att få tag i dem!

fortfarande?! :eek: Hur många ansökningar skickades in egentligen?

Annars borde väl någon kunna åka dit med en blåslampa så dom får lite fart :angel:

Vad för info? *nyfiken*

Tänker ringa dem på onsdag o höra hur det går med mitt pass... Om jag nu får tag i dem däruppe...:cool:

Du skojar???
Vad händer nu då?
Gäller det även oss andra som ej har fått pass?

Jag fick till svar att det gällde handlingarna kring det datum som mitt mottogs dvs. 5:e december 2005. Fick till svar att antingen vänta eller göra en ny ansökan (om jag gjorde en ny) så skulle de stå för utgifterna och vara rädd om min gula lapp som är ett bevis på att det mottagits. De kunde inte se i sitt register någonstans att min ansökan fanns:(

Jag blev faktiskt väldigt förbannad och besviken! Här skickar man brev själv rekomenderat för att absolut inget ska hända. Så är det någon som anar oråd och inte fått sitt pass och skickade in i den vevan så maila/ring till dom!

Det kan ju hända att dom har ditt men ring för säkerhets skull eller maila. Jag fick svar på mail efter en dag. Har du fått den gula lappen?

Ja, har fått lappen.

Mailade nyss. Fick bita mig i läppen för att INTE svära.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 049
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar