Sv: Pass

Skrev du med ditt telenummer? De har det nog jobbigt där på förbundet nu. Väldigt trist sits för många skulle jag tro.

Fan, glömde det. Jaja, de får maila tillbaka om de vill ha det. De har haft ganska lång tid på sig att ordna upp i förbundet....

Jo det är sant. Jag är i alla fall tacksam för att få ett besked om varför det dröjer i alla fall även om det inte var positivt!

Helt sanslöst... Undrar hur många de "blivit av med"... De har nog en del att göra o det är inte utan att man faktiskt tycker lite synd om dem på asrp.
Men det är ju trist för oss om går o väntar på våra handlingar. De får helt enkelt anställa mer personal!
Har ingen lust att behöva skicka in allt en gång till om de slarvat bort papperna... Knappt man vågar ringa nästa vecka ju! :(

Jag är inte tacksam alls! De kunde faktiskt meddelat via hemsidan t.ex. Det är inte meningen att man ska behöva jaga dem, men det är precis vad jag tänker göra hädanefter.

Jag är i samma sits, dec 05 började jag med inskickad ansökan, id-kontrollblankett, chipnr, tagelprov för härstammningskontroll (fel av mig skulle skickat det till SLU). Sommar 06 inför kvalitets var alla papper + tagelprov försvunna, ny id -kontroll, nya chipnr samt nytt tagel. Jag fick mail för ett par veckor sen att jag skulle få mitt pass så snart SLU skickat härstammningskontroll till mig.
Jag kommer att betala 500 kr för snabb behandling så jag får det:devil: passet.
Suck och suck. Undra om man kan gå till konsumentverket.
Kanske ska vi skriva till Plus?

Nu har jag inte läst igenom hela tråden men när jag pratade med ASRP i fredags så höll de fortfarande på att behandla de passansökningar som kom in dec 05 :eek:
De är ju inte lätta att få tag i per telefon heller, jag har ju tur som i regel är ledig de tiderna o kan sitta o ringa gång på gång för att komma fram men jag tycker synd om de stackarna som har ett jobb att sköta de tiderna o inte har möjlighet att jaga dom.
Konstigt att de inte tar in extra personal för att få färdigt passen...
Nu har jag ju fått mitt pass (okt 05 o då tog det 5 mån) men jag ska göra ändringar o undrade därför hur lång tid det tog så det blir väl till att betala 500 för att få snabb behandling.

Senast ändrad:

Har alla här inne fått sitt/sina pass från asrp ??:confused:
Nu menar jag alla som skickade in 2005 !!!???
Det har nämnigen inte jag. Alla papper skickades in 10 dec 2005. Någon dag innan jul kom ett gult papper hem, ett besked om att handlingarna var mottagna och att väntetiden beräknades ta 12-14 veckor. Nu har det gått 13 MÅNADER :confused: :confused:

Vad händer ? Jag vet att de har haft otroligt mycket att göra och jag har ingen användning av passet mer än vid vacc och eventuell veterinärvård + att man ska ha det. Därför har jag inte jagat efter det, andra har haft mer nytta av sitt/sina pass. Och jag har kollat lite då och då efter information hur det går med hanteringen av dessa. Det tog tid innan information fanns att hitta och det har i stort sett varit omöjligt att nå någon per telefon.

Därför undrar jag - är det någon mer än jag som skickade in papper 2005, som fortfarande inte fått pass ?

jag skickade in mina papper i slutet av december 2005 och har fortfarande inte fått nåt pass :mad: men jag fick nog inte nåt gult papper heller så det kanske inte kom fram :crazy: men det kvittar väl egentligen för till veckan ska hon bort :cry:

Jag tycker att de har hållt på med passen från dec-05 ett bra tag nu! Närmare ett år om det räcker... Då tycker man att det kanske hade varit läge att plocka in lite mer folk o beta av högarna så folk får sina pass...

Kanon att du fått tag i dem, då kan jag ägna tid åt annat än att försöka få tag i dem själv! Tack!:D

Det har nämnigen inte jag. Alla papper skickades in 10 dec 2005. Någon dag innan jul kom ett gult papper hem, ett besked om att handlingarna var mottagna och att väntetiden beräknades ta 12-14 veckor. Nu har det gått 13 MÅNADER :confused: :confused:

Vad händer ? Jag vet att de har haft otroligt mycket att göra och jag har ingen användning av passet mer än vid vacc och eventuell veterinärvård + att man ska ha det. Därför har jag inte jagat efter det, andra har haft mer nytta av sitt/sina pass. Och jag har kollat lite då och då efter information hur det går med hanteringen av dessa. Det tog tid innan information fanns att hitta och det har i stort sett varit omöjligt att nå någon per telefon.

Därför undrar jag - är det någon mer än jag som skickade in papper 2005, som fortfarande inte fått pass ?
Makes two of us!;) Skickade också in dec 2005 och har trots telefonkontakt och löften om att de ska kolla upp och ringa ej varken hört något eller fått passet. DÅLIGT! Det förbättrar ju inte den tidigare litet negativa inställningen som många hade till pass. Personligen tycker jag att det är en bra tanke men uppenbarligen klarar personalen inte av hanteringen på vissa ställen.

Senast ändrad av en moderator:

<

Jag har inte sett skymten av passet.
Och vi skickade in papper i oktober -05.

Hurra!

Gissa vad som kom pa posten for ett par dagar sedan och som jag hamtade ut idag... ...

Joooo

Timons PASS!!!!!

WOOOOOOOT!

( Nu ska jag bara jaga ratt pa veterinaren som gjorde beskrivningarna pa nordsvenskarna och som GLOMDE att markera in hastarnas tecken pa diagrammen......Sa nordisarnas passansokningar har kommit i RETUR! Mutter mutter!!!! Jag menar man betalar nagon som ska vara utbildad att gora signalementsbeskrivningarna..och.....GAH! Dessutom skot hon in ett chipp i stackars Vickes haks som inte fungerar- hon glomde att kolla av chipet innan hon forde in det sa hon fick satta in ett chip till, och hon var sa klumpig att Vicke blev JATTERADD!!! Och han som aldrig varit radd nar veterinarer varit har och meckat innan.....)

/KT

*knapplån*

Hur har det gått för er alla, har ni fått era pass? Det står på asrp.se om att passansökningar som inkom 1-12 december är borta och att man ska kontakta dem i så fall.

Jag vet dock inte var jag har min bekräftelse, men jag tror att jag skickade in min passansökan lite senare än så. Dock så har inget pass kommit ännu... Snart ett år sedan jag sålde ponnyn är det dessutom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 540
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar