Påslakanset

keramin

Trådstartare
Apropå diskussionen om kvalitet på lakan. Min fundering är varför nästan alla påslakanset bara innehåller ett örngott. Är det verkligen bara jag som använder två kuddar? Som det är nu måste man köpa ett örngott till som inte hör till utan har en annan färg/mönster och det går sällan bra. Jag gillar färger, hade jag kört med vitt vore det ju ingen konst. En liten stilla undran bara egentligen...

Sv: Påslakanset

Jag använder också två kuddar (och min sambo tre) men tycker inte att det är något problem. Brukar köpa enfärgat i en liknande basfärg.

Vi har också två kuddar var. Får köra med nån matchande basfärg, men nog hade det varit roligare med samma färg/mönster...

Jo, så får man ju göra. Frågan är ju ändå fortfarande varför man inte kan få två örngott i ett set.

Skriv till någon tillverkare/försäljare och fråga? :idea:
Tittade på IKEAs sida nu, om det möjligtvis finns lösa örngott att köpa till de olika påslakanseten, men det gör det ju inte heller.
Hemtex däremot hade några lösa som matchade befintliga set.

Det här får du driva vidare! :bump:

Har man tur kan man hitta en del påslakanset med 2 st kuddfodral men det hör inte direkt till standard.

Håller med dig helt och hållet, här används 2 st kuddar.

Vi har sammanlagt tre kuddar (jag har två, maken en) men det stör mig inte så mycket att örngotten inte "räcker till". Jag köper vita/annan neutral färg och så får maken ha det på sin kudde ;).

Tillägg: Om man kikar in på Ellos.se hittar man faktiskt en hel del bäddset som består av 6 delar, dvs två påslakan och fyra örngott.

Senast ändrad:

De flesta lite dyrare sängkläder köper man påslakan och örngott för sig och kan då välja hur många örngott man vill ha :)

Men även Åhlens och Hemtex brukar ha lösa matchande örngott om man vill ha flera.

Jag och mannen har varsinn kudde, varför har man två?
Det finns ju så otroligt många modeller så det borde gå att pröva ut en perfekt kudde.
Men vi har en tredje kudde i mitten som reserv, jag brukar köpa på HM de har med lite roliga motiv.

Jag har köpt flera påslakanset på Jotex med två örngott. Och det var ett av de starkaste skälen till att jag köpte just de

Jag vill, t.ex., kunna "palla upp" kuddarna bak mig om jag ska ligga och läsa en stund. Och så har jag märkt att jag ibland gillar att ligga lite högre (överlappar kuddarna) med huvudet och ibland lite lägre (ligger bara på en kudde). Valmöjligheter, med andra ord :D!

Okej :-)
Min man brukar ta mitten kudden som extra när vi ser på tv i sängen. Jag föredrar att ligga platt även då.

Jag har alltid fyra kuddar i sängen, två 50x90 och två 50x60. Jag tycker att de ofta brukar sälja lösa örngott i samma serie och är det enkelt att köpa till fler om man skulle vilja, annars kan det ju vara meckigt att hitta matchande.

Jag köper påslakan för dubbelsäng och då får man ofta två örngott med, sen får jag komplettera med två stora separat.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 690
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 972
Senast: valpköpare
·
Hemmet Har ni någon/några saker som ni så gott som omedvetet hamstrar? Såg en Instagram story från Lisen B-F igår där hon i sin kryddlåda i...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
11 141
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar