Potatisskalare, har typ 12 stycken men använder bara en, den första jag köpte för över tio år sen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh det är som jag på IKEA, köper alltid ägg-grejen för jag är övertygad om att jag inte sett den på länge.Potatisskalare, har typ 12 stycken men använder bara en, den första jag köpte för över tio år sen
Du kanske är överkänslig? Snarare än allergisk. Allergiska reaktioner brukar väl inte visa sig i lungorna?Jag får säga det till 112 om det händer någon mer gång då. Livsmedelsverket brukar ha rätt men i det här sammanhanget har de fel. Eller så har vården fel och mina lungor med.
Ibland är det orimligt seg uppdateringslatens på lagersaldot i minnet, trots att man personligen var och köpte samma vara veckan innan…..Det är ju olika beroende på vad jag glömmer för tillfället. Jag är i affären och kommer på att "Ja, just det vi hade slut på X." Och så köper man det. Tills man har orimligt mycket curry/ketchup/tvättmedel/vetemjöl/bakpulver eller whatever.
Eller samma dagIbland är det orimligt seg uppdateringslatens på lagersaldot i minnet, trots att man personligen var och köpte samma vara veckan innan…..
Exakt så!Ibland är det orimligt seg uppdateringslatens på lagersaldot i minnet, trots att man personligen var och köpte samma vara veckan innan…..
Jag har ett öppnat paket ris med bäst före år 2013.Vi har fyra paket ris hemma just nu. Oöppnade. Och så ofta äter vi inte ris.
Annars brukar tacobröd kunna finnas i flera förpackningar här .
Om man utsätts för ett ämne man är allergisk mot kan det ge astmaanfall.Du kanske är överkänslig? Snarare än allergisk. Allergiska reaktioner brukar väl inte visa sig i lungorna?
Hahaha inte om du hade knaprat alvedon eller panodil som min mormor gjorde...Då hade de varit slut tämligen snart....Typ.Lasagneplattor och alvedon
Alvedonet sen jag bröt revbenen och min läkare skrev ut två uttag om 7x100 tabletter. Min sambo hämtade båda och genom en miss i kommunikationen så fattade jag inte att det var så många per uttag. Så nu har jag alvedon för en livstid..
Du vet väl att alvedon har bästföredatum? Vissa matvaror kan man lugnt äta efter att datumet gått ut men mediciner är skumma grejerLasagneplattor och alvedon
Alvedonet sen jag bröt revbenen och min läkare skrev ut två uttag om 7x100 tabletter. Min sambo hämtade båda och genom en miss i kommunikationen så fattade jag inte att det var så många per uttag. Så nu har jag alvedon för en livstid..
Har ni någon/några saker som ni så gott som omedvetet hamstrar? Såg en Instagram story från Lisen B-F igår där hon i sin kryddlåda i köket visade sig ha sex-sju nästan fulla burkar med Dragon och en viss igenkänningsfaktor infann sig. Jag har två saker som jag titt som tätt inser att jag ”ofrivilligt” hamstrar. Saker som jag då och då råkar stoppa ner i kundvagnen när jag handlar för min hjärna tänker att ”det här håller nog på att ta slut eller kan alltid vara bra att ha” men när jag sedan kommer hem och packar upp så har jag redan flera årsförbrukningar hemma.
Den ena i mitt fall är handtvål. Visserligen blir den sällan dålig men den tar upp en massa plats i badrumsskåpet. Vet inte om det är något omedvetet underliggande om att jag inte vill ha slut på tvål men vad sjutton, skulle det inträffa så kan jag ta diskmedel eller schampo någon dag innan jag hinner köper ny tvål så det hade gått att överleva. Ett säkerhetslager på fem tvålflaskor som jag har i dagsläget känns lite överdrivet.
Det andra som ofta slinker med är krossade tomater. Detta är ett ännu större mysterium då jag för ca fem år sedan insåg att jag egentligen inte gillar krossade tomater särskilt mycket, så det är sällan jag lagar mat som innehåller det. Visst, de brukar också ha lång hållbarhet, men med tanke på hur sällan jag använder det borde jag ju försöka lära om och ett enbart köpa det de gånger jag planerar att laga något som innehåller det. Men det sitter uppenbarligen djupt rotat att ”det är alltid bra att ha hemma”.
Till saken hör kanske att jag sällan handlar strikt efter inköpslista men jag fascineras över att det bara är dessa två saker jag ofrivilligt hamstrar. I mitt kryddskåp finns det tex enbart en av varje så där har jag koll. Har ni några saker som ni ofta inser att ni har onödigt många av men ändå slinker det med nytt från butiken då och då?
Just Alvedon ska tydligen vara lugnt enligt ngn forskningsrapportDu vet väl att alvedon har bästföredatum? Vissa matvaror kan man lugnt äta efter att datumet gått ut men mediciner är skumma grejer
Att påstå att något som inte är en allergen är "starkt allergiframkallande" är desinformation och sånt är ju onödigt att det sprids som nån sanning.Man behöver ju inte vara otrevlig…
Jag har förstått att många kan reagera trots att man inte ”borde”, kan man inte vara acceptera det? Det är väl inte fel att informera?
Tacokrydda. Jag tror alltid att det är slut hemma, men vi har minst 4 påsar i skåpet.Har ni någon/några saker som ni så gott som omedvetet hamstrar? Såg en Instagram story från Lisen B-F igår där hon i sin kryddlåda i köket visade sig ha sex-sju nästan fulla burkar med Dragon och en viss igenkänningsfaktor infann sig. Jag har två saker som jag titt som tätt inser att jag ”ofrivilligt” hamstrar. Saker som jag då och då råkar stoppa ner i kundvagnen när jag handlar för min hjärna tänker att ”det här håller nog på att ta slut eller kan alltid vara bra att ha” men när jag sedan kommer hem och packar upp så har jag redan flera årsförbrukningar hemma.
Den ena i mitt fall är handtvål. Visserligen blir den sällan dålig men den tar upp en massa plats i badrumsskåpet. Vet inte om det är något omedvetet underliggande om att jag inte vill ha slut på tvål men vad sjutton, skulle det inträffa så kan jag ta diskmedel eller schampo någon dag innan jag hinner köper ny tvål så det hade gått att överleva. Ett säkerhetslager på fem tvålflaskor som jag har i dagsläget känns lite överdrivet.
Det andra som ofta slinker med är krossade tomater. Detta är ett ännu större mysterium då jag för ca fem år sedan insåg att jag egentligen inte gillar krossade tomater särskilt mycket, så det är sällan jag lagar mat som innehåller det. Visst, de brukar också ha lång hållbarhet, men med tanke på hur sällan jag använder det borde jag ju försöka lära om och ett enbart köpa det de gånger jag planerar att laga något som innehåller det. Men det sitter uppenbarligen djupt rotat att ”det är alltid bra att ha hemma”.
Till saken hör kanske att jag sällan handlar strikt efter inköpslista men jag fascineras över att det bara är dessa två saker jag ofrivilligt hamstrar. I mitt kryddskåp finns det tex enbart en av varje så där har jag koll. Har ni några saker som ni ofta inser att ni har onödigt många av men ändå slinker det med nytt från butiken då och då?
Hur gör du i toaletten? Behöver verkligen hitta nått sätt att ta bort missfärgningarna i min (i botten, de försvann inte ens med flyttstädet innan jag flyttade in)Tostolen och vattenkokaren. Häller i nån tsk i vattenkokaren och låter stå över natten. Den är blänkande inuti nästa morgon.