Haha, kusinens man hade inplastad inköpslista när han var ungkarl och bodde ihop med sin bror.Inget.
Jag är så anal att jag alltid handlar strikt efter lista som är skriven efter ordningen i butiken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, kusinens man hade inplastad inköpslista när han var ungkarl och bodde ihop med sin bror.Inget.
Jag är så anal att jag alltid handlar strikt efter lista som är skriven efter ordningen i butiken
Haha, kusinens man hade inplastad inköpslista när han var ungkarl och bodde ihop med sin bror.
Haha, jag visste inte ens att det såldes citronsyra i så stora förpackningar!Citronsyra
Skrev upp på inköpslistan ”2 pkt” och menade två småpåsar men maken köpte två literförpackningar. Några veckor senare skulle jag använda citronsyra, letade bland kryddpåsarna men hittade inga så jag skrev upp det på inköpslistan… Maken tyckte det var lite märkligt att jag redan använt så mycket citronsyra men köpte snällt två förpackningar till. Så det lär vi väl inte behöva köpa igen på en 5-6 år
Det är ju husmorstipsmedlet nr 1.Haha, jag visste inte ens att det såldes citronsyra i så stora förpackningar!
Inte jag heller. Hade älskat att hitta det. Har ständigt slut. Jag kalkar av med det.Haha, jag visste inte ens att det såldes citronsyra i så stora förpackningar!
Gissar att ÖoB är din vän här.Inte jag heller. Hade älskat att hitta det. Har ständigt slut. Jag kalkar av med det.
Det är ju husmorstipsmedlet nr 1.
Följt av bikarbonat och kokosolja.
Edit: Glömde ättika. Ättika har en särställning hos nutida husmödrar.
Det hade jag missat, kanske vi kan få användning för den ändåInte jag heller. Hade älskat att hitta det. Har ständigt slut. Jag kalkar av med det.
Jag tydligen snoddar till att fläta manen Har tre förpackningar med typ tusen i varje (nej, men många är det!). Används också väldigt sällanGrimskaft
Det är lite det här jag är ute efter. Att mer eller mindre medvetet hamstra t ex toapapper eller tvättmedel på kampanj är sin sak, men just de där sakerna som hjärnan tydligen inte kan få in att man redan har hemma fascinerar mig. Jag har också ofta en inköpslista med det viktigast jag ska handla, sedan kan det bli lite utöver det på infall och vad som är på kampanj, men sedan så tänker min hjärna ändå att visst var det väl så att det snart börjar ta slut på handtvål och krossade tomater så det är nog säkrast att köpa lite till. Det kanske finns ett uppslag till en doktorsavhandling här ifall någon är sugen? Vilka människotyper hamstrar omedvetet krossade tomater och vilka hamstrar florsocker?Och du ser ALDRIG något extra och tänker: "Är det kanske slut på x....?" (t.ex. florsocker ).
Mvh, Hon som köpte florsocker idag TROTS att det inte stod på listan...
(Fast det behövdes faktiskt eftersom jag bara hade ett öppnat paket kvar i skafferiet. Men jag hade glömt att skriva upp det på listan idag.)
Vi har nån app så att båda kan redigera samma lista. Mycket smidigt!Smidigt
Jag har i mobilen så jag kan bocka av
Vi också! Himla bra! Har kalender i samma också (annars vet jag aldrig när ni man ska på jobb resa osv)Vi har nån app så att båda kan redigera samma lista. Mycket smidigt!
Det vill jag ha med mig själv i mina två telefoner. Vad heter appen?Vi också! Himla bra! Har kalender i samma också (annars vet jag aldrig när ni man ska på jobb resa osv)
Tostolen och vattenkokaren. Häller i nån tsk i vattenkokaren och låter stå över natten. Den är blänkande inuti nästa morgon.Det hade jag missat, kanske vi kan få användning för den ändå
FamilywallDet vill jag ha med mig själv i mina två telefoner. Vad heter appen?