Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Jag har önskat mig turkosa och plommonlila uniformer men inget gehör för det :( Staten är verkligen konservativ! :p

När butlern har arbetat klart hos dig kanske du kan skicka hit den? ;)

@cili Jag har önskat mig turkosa och plommonlila uniformer men inget gehör för det :( Staten är verkligen konservativ! :p

När butlern har arbetat klart hos dig kanske du kan skicka hit den? ;)
Ooh plommonlila vore nåt!
Själv önskade jag mig en bandana, men det fanns tydligen inte bland de godkända kläderna. Tur det, för min förfrågan var mycket oseriös.

Butlern behåller jag!

Dagens i-landsproblem: Jag har massor med mat i kylskåpet/frysen, men är inte sugen på nåt som finns där. Jag vill mest äta jordgubbar, men det känns som en typiskt dålig lunch när man ska iväg och rida (eller ja, dålig lunch oavsett vad man ska göra)

Dagens i-landsproblem: Jag har massor med mat i kylskåpet/frysen, men är inte sugen på nåt som finns där. Jag vill mest äta jordgubbar, men det känns som en typiskt dålig lunch när man ska iväg och rida (eller ja, dålig lunch oavsett vad man ska göra)
Mmmmm jordgubbar :d

Vad har du för mat hemma då? Jag är sugen på pastasallad. Det jag har hemma är två halva gurkor och en fjösen champinjon som sett sina finare dagar :cautious:

Jag har ett litet annorlunda problem. Jag är sååå sugen att tugga på nåt, men fortfarande vansinnigt mätt sen frukosten, så jag orkar inte.

Mmmmm jordgubbar :d

Vad har du för mat hemma då? Jag är sugen på pastasallad. Det jag har hemma är två halva gurkor och en fjösen champinjon som sett sina finare dagar :cautious:
Det slutade med att jag åt två fläskkotletter med några cocktailtomater, bara för att det fanns färdigt att värma i micron (ja inte tomaterna då, dom låg i en burk på bänken).

Men det blir samma problem nu med en sen middag. Jag sitter som bäst och äter upp mina jordgubbar och är egentligen inte ett dugg sugen på mat (och speciellt inte att tillaga den).
I kylen finns grillkorv, typ hundra burkar kvarg (det var en överdrift, men tio är nog ingen lögn), färdiga pannkakor (som jag gjort själv i förrgår). I frysen hittar man bl.a. hamburgare, schnitzlar, nötfärs, en stor klump entrecôte, kycklingfiléer, hamburgerbröd och korvbröd. Och blåbär. Finns säkert ännu mer, men så långt lyckas jag inte gräva (har inga utdragbara lådor)

Men röööv. Jag som tänkte "äh, jag kan äta knäckemackor" kom på att jag ju inte fixat matlådor till de tre kommande jobbdagarna. Och jag jobbar aslånga pass och kommer hem sent = kommer inte orka fixa matlåda på kvällen. Tänker inte äta ute tre dagar i rad. Nu blev det ju ännu mer jobbigt. Just nu känner jag mest för att svänga ihop tre lådor med pulvermos, men det är en typiskt dålig idé (och inte är det gott heller).

Men röööv. Jag som tänkte "äh, jag kan äta knäckemackor" kom på att jag ju inte fixat matlådor till de tre kommande jobbdagarna. Och jag jobbar aslånga pass och kommer hem sent = kommer inte orka fixa matlåda på kvällen. Tänker inte äta ute tre dagar i rad. Nu blev det ju ännu mer jobbigt. Just nu känner jag mest för att svänga ihop tre lådor med pulvermos, men det är en typiskt dålig idé (och inte är det gott heller).
Alltså, hade du inte bott så långt bort hade jag lätt kunnat komma hem till dig och laga matlådor åt dig för du har en miljon ggr roligare ingredienser hos dig än vad jag har :p

Alltså, hade du inte bott så långt bort hade jag lätt kunnat komma hem till dig och laga matlådor åt dig för du har en miljon ggr roligare ingredienser hos dig än vad jag har :p
Vad hade du gjort för matlådor då? Jag är i desperat behov av inspiration. Just nu lutar det åt att göra ris i riskokaren och steka tre schnitzlar. Och steka nån korv eller två att äta idag.

Gör korvstroganoff av grillkorven, servera med ris.
Entrecôte med ugnsbakade grönsaker och kokt sparris, servera med en kall sås gjord på kvarg (blanda ut kvargen med vatten till typ yoghurtkonsistens och krydda sedan med kryddor eller färdig dipmix)
Sen kan du ju faktiskt äta kvarg också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 864
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 107
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10