Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn Jag vet nog ett stall i väse där du omgående kan få plats om du fortfarande håller till i Värmland och genomför det där impulsköpet ;) (flera sidor gammalt ämne I know)

Seriöst vilken dag idag! Vi har njutit till max, varit och kollat på djur i vår lokala "djurpark" (getter, får, grisar, ko och liknande) sen mjukglass och nu på kvällen grillning. Vädret är fortfarande underbart och är så sugen på att dra på mig ridkläderna då jag ändå ska till stallet efter mini somnat.

@Hedinn Jag vet nog ett stall i väse där du omgående kan få plats om du fortfarande håller till i Värmland och genomför det där impulsköpet ;) (flera sidor gammalt ämne I know)
Tack! Men jag vet stall här i närheten också där jag kan ha hästen, det är bara det att jag inte vill. :p Är så förbannat kräsen på den fronten också och tycker liksom inte att något riktigt når upp till den standard som är i stallet jag vill stå i. :)

@niphredil Nu när två av hästarna går på lösdrift så är det åtminstone betydligt enklare än jag har haft det tidigare. Den jag har dåligt samvete gentemot är unghingsten. Han är för liten för mig att rida på men det är uppenbarligen sjukt svårt att låna ut honom :(

10262215_10152721136801102_5809468713021254608_n.jpg

Vad är det för stall? Det där med standard är ett aber, visserligen är det stallet inte helt "bra" (skulle vilja ha ridhus t.ex.) men människorna :love: Det gör allt för mig!

Nej men så är det ju. Det är såpass dyrt att ha häst att om inte hästen känns perfekt är det ju inte värt det. Så var det med min senaste, jag bytte till mig honom osedd och även om det var en trevlig häst så var han inge riktigt min typ av häst och då kändes det inte värt det. Speciellt inte i kombination med jobb i stall där jag redan red runt fyra om dagen och sen skulle rida honom efteråt, på fritiden... Blev lite mycket häst, och för dyrt i jämförelse med vad det gav.

Japp, vill ha häst att tävla med. Annars vet jag vilken häst jag hade köpt (den med samma pappa som hästen jag hittade på annons förut), men han börjar bli lite för gammal, tyvärr.
Ja, precis, håller med dig helt och hållet. Jag har lagt mycket tid på hästar som liksom lite hamnat på mig och ska jag ha häst igen ska det vara en häst jag verkligen valt, som verkligen passar mig.

Angående att ha en eller flera hästar så är en häst (i jämförelse med flera) ren lyx för mig, allt däröver bara en plåga typ. Det är så underbart och lyxigt att bara ha en häst att fokusera på och lägga all energi på.

@niphredil Nu när två av hästarna går på lösdrift så är det åtminstone betydligt enklare än jag har haft det tidigare. Den jag har dåligt samvete gentemot är unghingsten. Han är för liten för mig att rida på men det är uppenbarligen sjukt svårt att låna ut honom :(
Synd på så söt häst! :(

Vad är det för stall? Det där med standard är ett aber, visserligen är det stallet inte helt "bra" (skulle vilja ha ridhus t.ex.) men människorna :love: Det gör allt för mig!
Ett i Norrtälje, där jag jobbat tidigare. Där är det både människor OCH ridhus, stor paddock, bra instruktörer med mycket kurser och milslånga grusvägar. :)

@Kethets Hade jag kunnat tänka mig att kastrera honom så hade jag hellre lagt ut honom till försäljning så får köparen välja själv. Jag vill ju prova att visa honom på premiering igen eftersom jag tror mycket på honom, trots att han är såpass liten.
Jag vill ju att han ska tränas och tävlas av någon som är bra på ungponnyer och/eller hingstar, inte lånas ut som avelshingst. (Om det var så du menade?)

@niphredil Det är en väldigt trevlig ponny! Går i hage bredvid ston, står i samma stall som ston, går fint att leda i vanlig grimma och vanligt grimskaft. Hoppar utomordentligt bra också.
Jag försöker hålla igång honom med lite tömkörning och sådana saker men jag vill ju helst att han ska ridas.

@Hedinn Det är en connemara. Jag äger både mor och mormor också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 865
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 108
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka