R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha jaså? Ja, inte för min del, jag kommer inte ha häst igen på flera år. Har ruggans höga krav på hur jag vill ha hästen och det finns liksom inte en chans att jag kan ha råd att ha det som jag vill nu. Så för min del är jag av den anledningen OK med att vänta@niphredil: Det är ju jättefarligt att läsa annonser, helt plötsligt har man en häst eller två![]()
Fast ett år är ju inte så farligt?@niphredil Alltså, jag vet inte, känns omöjligt att svara på. Egentligen inte, för jag vill flytta först och gärna ha en säker inkomst (åtminstone mer säker än nu) så det beror ju lite på hur snabbt det blir av. Men ska jag vara realistisk lär det väl dröja som minst ett år innan det blir aktuellt, tyvärr.![]()
Hahaha! Nähädu kära Mammas, det är icke aktuellt för mig! Jag är inte lika tuff som du är vet du
Hahaha! Nähädu kära Mammas, det är icke aktuellt för mig! Jag är inte lika tuff som du är vet du![]()
![]()
Ja alltså, det är ju under förutsättning att det går snabbt dit, det är ingen garanti. Jag har också höga krav, lyckas jag inte ha en jäkla tur och hittar rätt unghäst eller ramlar över ett jäkla kap så är det väl i princip 150'000 som gäller för inköp och det är bara ett stall som är aktuellt att stå i (därav att det måste bli flytt innan) och det är inte gratis. Men värt det.Fast ett år är ju inte så farligt?Alltså förstår om du vill ha en nu - nu - nu - men ett-två år är ju ändå rätt överskådligt? För min del snackar vi typ minst fem. Minst. Vill ha råd att 1) köpa precis exakt rätt häst, den perfekta hästen för mig. Inga kompromisser, 2) ha hästen på überfantastiskt stall med helskötsel. Dvs = om en sisådär 10 år eller så blir det aktuellt för mig
![]()
Haha jaså? Ja, inte för min del, jag kommer inte ha häst igen på flera år. Har ruggans höga krav på hur jag vill ha hästen och det finns liksom inte en chans att jag kan ha råd att ha det som jag vill nu. Så för min del är jag av den anledningen OK med att vänta![]()
Ah okej, då förstår jag. Då är vi lite i samma sits då tror jag, dessutom ligger de hästarna jag kikat på ligger i samma prisklass typ.Ja alltså, det är ju under förutsättning att det går snabbt dit, det är ingen garanti. Jag har också höga krav, lyckas jag inte ha en jäkla tur och hittar rätt unghäst eller ramlar över ett jäkla kap så är det väl i princip 150'000 som gäller för inköp och det är bara ett stall som är aktuellt att stå i (därav att det måste bli flytt innan) och det är inte gratis. Men värt det.
Så ja, det är inget som säger att det blir inom fem år för min del heller, tyvärr...
Ja, det är fan en hel del att tänka på alltså.Jag kommer nog aldrig våga ha egen egen häst, allt ansvar och kunskap som man borde ha![]()
Jo. Speciellt när man har höga krav på dem... Jag ska ha en BRA häst, annars kan det kvitta. Det är det negativa med att ha ridit topphästar de senaste åren... Högt bedömda avelshästar, VM-medaljörer osv, svårt att sänka nivån och ändå behålla ridglädjen då, tyvärr.@Hedinn Du vill ha en islandshäst va? Kostar inte dem multum?
Jag förstår absolut att du känner så. Jag har inte suttit och ridit VM-medaljörer men skulle ändå inte köpa något annat än en häst som känns perfekt för mig. Är inte intresserad av att hitta 'fynd' att jobba med så att säga, vet exakt vad jag vill och att det kostar därefter.Jo. Speciellt när man har höga krav på dem... Jag ska ha en BRA häst, annars kan det kvitta. Det är det negativa med att ha ridit topphästar de senaste åren... Högt bedömda avelshästar, VM-medaljörer osv, svårt att sänka nivån och ändå behålla ridglädjen då, tyvärr.
Jag pluggar ju nu, under våren. Därav att inkomsten är lite för osäker. Visst, jag har ju sparpengar om det skulle krisa så, men inte så sugen att börja i den änden, liksom.
Haha! Så kan det gåFan. Råkade nämna det för min vän som äger stallet jag ska ha hästen i i framtiden och får givetvis veta att hon har ett gäng bra till salu... Skit också, jag ska ju dit om en månad.![]()
@niphredil De har inte lagt upp några tider alls ännu, men det är möjligt, om jag har det så får du så gärna komma för att titta.![]()
Förstår dig! Har själv haft flera hästar tidigare och aldrig igen alltså, för min del lockar det inte alls. Att ens ha en häst har inte lockat mig på längre, förrän nu då när jag stött på alla dessa vackra gråa hästar här. Men generellt tycker jag nog ändå att det är galenskap att ha häst@Hedinn @Mirre @niphredil Och jag försöker bara bli av med mina hästarEller åtminstone två hästar. En häst räcker faktiskt för mig just nu
![]()
Jag förstår absolut att du känner så. Jag har inte suttit och ridit VM-medaljörer men skulle ändå inte köpa något annat än en häst som känns perfekt för mig. Är inte intresserad av att hitta 'fynd' att jobba med så att säga, vet exakt vad jag vill och att det kostar därefter.
Njae, jag personligen skulle inte heller skaffa häst som student så jag förstår hur du tänker. För min del är det bara aktuellt om jag har ett stabilt jobb med en schysst inkomst. Men fan vad jag skulle önska att vi faktiskt kunde försörja oss här i framtiden, vill så tusen gånger hellre ha häst här än i Sverige. Vädermässigt suger ju verkligen Sverige
Haha! Så kan det gåVill du ha häst att tävla med förresten?
Haha ja, har man jobb och annat så brukar en häst vara nog, jag har haft två egna som mest samtidigt, men där bara ena var ridbar (och knappt det) så det var ju lugnt så sett. Två skulle jag kunna sträcka mig till, typ kunna skaffa en unghäst att börja utbilda när den första är "färdig", under förutsättning att man har nära till stallet och helinackordering och inte familj och sånt som tar massa tid, givetvis. Annars räcker gott och väl en...@Hedinn @Mirre @niphredil Och jag försöker bara bli av med mina hästarEller åtminstone två hästar. En häst räcker faktiskt för mig just nu
![]()