Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn & @cili:
Jag citerar Wikipedia!

"Korvkaka är en typisk västgötsk maträtt. En finländsk motsvarighet till korvkaka är leverlåda."

:eek:O_o:cautious:

Men vad är det du säger?! Vad gör mina landskapsmän för dumheter?! (det gick inte att använda ordet landsmän där, så jag modifierade det). Och så läste jag "nerverlåda" istället för leverlåda, det lät riktigt snuskigt, nerver är nog inte gott alls, och segtuggat.

@Hedinn Här ska inte varas tyst! Köpköpköpköpköpköp ;)

@LadyCovergirl Jag gör mitt bästa! :D

@Reykjavik Jadu, säkert nån bonne från boråstrakten som inte hade ingredienser till att göra en sockerkaka. "Nej men jag tar den här korven istället! Det kan säkert ersätta både socker och mjöl!". Dumme fan.

@Hedinn Fast jag tänkte mig nerver hos någon som inte lever (åh, där kom lever igen... nerverlåda som lever). I don't have the nerves! Oh, yes I do!

(Köööööööööööööööp)

Jag lider av ett ilandsproblem. Resårbandet i midjan på mina mjukisbyxor har vikt sig. Så istället för att vara sisådär 6 cm brett och sitta asskönt är det nu 3 cm och håller emot alldeles för hårt. Obekvämt som fan att sitta i soffan med dom. Och mina andra, där resåren är bra, kan jag inte hitta så dom ligger säkert i tvätten :(

Fan då @Mirre jag som tänkte bjuda laget runt på denna fantastiska nervlåda! Det skulle bli en riktig rysare (nej nu måste jag lägga ner mina dåliga skämt, det kommer bara gå utför inatt annars)

@cili: Det verkar vara ännu värre än så! :nailbiting:

"Korvkaka är en maträtt som bland annat innehåller lever, korngryn, ägg, mjölk, russin, och ibland fläsk. Rätten innehåller paradoxalt nog inte korv."

Måste ha varit någon som tittade i sitt skafferi och bah: "Jaha! Här är lite saker som blev över från förra året. I med dem också :up:"

@Reykjavik
RUSSIN?! var i helvete fick man den idén från?! Som om det inte var illa nog, så petar man in dessa otäcka prylar i maten.
Känner mig oerhört glad över att jag aldrig stött på denna otäcka maträtt tidigare. Den slår till och med grynkorven!

Nerverlåda är ju givetvis ett resultat av resterna efter kroppkaka. Bara nerverna blev över, liksom...

@Hedinn Smart! Så måste det vara! Och så petar man ut resterna mellan tänderna med benflisor.
"Faan också, nu är det ben i kroppkakan igen" *drar upp ett revben*

@Hedinn Smart! Så måste det vara! Och så petar man ut resterna mellan tänderna med benflisor.
"Faan också, nu är det ben i kroppkakan igen" *drar upp ett revben*
:rofl:

Trots den här mindre aptitliga diskussionen så är jag vansinnigt godissugen. Inte ätit nåt godis i påsk än... Men jag orkar ju inte gå och handla..! :(

@cili haha du tänkte det va?

@island uäck låter riktigt vidrigt!

@Hedinn det är ett bra tag sedan nu, red på ridskolan ett tag men det är väl alla fall ett år sedan. Minst.
Hehe ;)
Men ha lite span på hästen alla fall, den kanske inte blir såld på ett tag.

@Mirre Åh, det är ju plågsamt länge! Jag har inte petat på en häst sen slutet av sommaren och tycker det är vansinnigt jobbigt...

Jo, lite span ska jag ha, men han är väl på G att ridas in strax så priset lär ju stiga en del, tyvärr. Om han blir kvar vill säga, vilket jag också tvivlar på. Åtminstone länge nog.

@cili Nej, jag har inte köpt något... Funderar på att måla några påskbrev och gå över till några grannar, det borde väl funka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 865
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 108
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka