Påsktråden aka HELGTRÅD!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bör vara vaken så länge som möjligt. Projekt vända dygnet pågår :p (Och sen hålla tummarna för att dottern sover länge imorgon. Idag sov hon iaf till 10 så det var godkänt :) )

Här är man borta några timmar och då hinner ni vända det hela till en hästtråd. Jag vill också köpa häst!

Sitter och tittar på annonser på frieserhästar nu.
Vilken dröm det vore! De är ju såå vackra!

Men varför lägger man ut en annonsbild där hästen bara går emot handen och ser otroligt spänd ut? Bra intryck det ger liksom..

@Hedinn sant! Jag ska åtminstone komma iväg på söndag för att rida medryttarhästen :bump: Har tillgång till henne några dagar innan också, men vet inte hur pigg jag är då. På fredag är det ju sista nattpasset så jag planerar att vara mycket mer med i huvudet efter det :D

@Hedinn Ett halvblodssto på 17 år. På banan gör vi inga under, men i skogen har vi himla roligt och där har hon bjudit mig på den mest samlade och fantastiska galoppen jag upplevt i hela mitt liv. Nästan bättre än den gången jag drömde att jag fick rida Totilas ;)
Hon har dessvärre inte lika mycket talang som sin bror (på mammans sida), som gått VM med Brink en gång i tiden. Men vi roar oss mest med uteritter ändå, så det gör inte så mycket

Såhär ser hon ut:
319418_474447469241452_1048497344_n.jpg

532119_489781154374750_657109032_n.jpg

@Hedinn: Men fusk! :p

@cili vad fin hon är! :)

En clydesdale är ju såklart en dröm att ha igen också.
Men samtidigt vill jag nog ha en häst som inte är fullt så stor.

Kan visa valacken jag hade förut
139802130064.jpg

@cili Ser trevlig ut! :)

@Mirre Haha, det var bara för att min kära vän tyckte att det vore såååå roligt att se lilla mig på en stor häst... Det roliga var dock att den inte kändes stor. Ja, när jag väl kommit upp, vill säga. :angel: Ingen modell av häst jag är så imponerad av dock.

@Mirre @Hedinn
Hon är jättefin och trevlig när hon vill :)
Dessvärre vill hon inte alltid :p Det här är en typisk sån häst jag absolut inte skulle köpa. Hon är livrädd för stenar (speciellt när hon inte sett just dom stenarna på ett tag, för att man ridit andra rundor), vill inte alltid gå fram ordentligt för skänkeln och är en latmask på ridbanan. Men hon är speciell, har sina fina stunder och jag tror ärligt talat att det är omöjligt att hitta en bättre häst med samma fördelar i övrigt (ingen avgift, inget stallarbete, inga fasta dagar), dessutom är ägaren+familj riktigt bra och det är guld värt!

Men jag skulle så himla gärna köpa mig en egen. En dressyrhäst som reagerar för små hjälper, så mina knän skulle klara sig igenom ett helt dressyrpass.

@niphredil Det är inte aktuellt nu alla fall, finns inte pengar till det i nuläget.
Men ja det är en ren plåga. Sitter också och drömmer (självplågeri?) bland hästannonser stup i ett.
Ah, då är vi i exakt samma sits då ;) :D Självplågare och drömmare!

Och så himla fint att du är med en annan snubbe nu! Stor :up: på det!

@Hedinn Hehe :p

@cili Är ju super med en bra ägare :)
Jättejobbigt och vara medryttare på en häst och inte komma helt överrens med ägaren.

@niphredil Japp hehe, ena dan drömmer man om en fin dressyrhäst och nästa en maffig nordis :D
Eller jag gör alla fall :p

Ja :) Skönt med en kille som är vaken haha, exet somnade ju hela tiden var vi än var. Tror han fejkade många gånger för att inte behöva vara social. Dessutom är nuvarande riktigt bra på att laga mat och baka :d

@Mirre Oj då, men då har du mycket att välja mellan i alla fall ;) Jag är helt och hållet inriktad på en ras; PRE. Detta helt utan att ens ha suttit på en :D Förhoppningsvis blir det åtgärdat snarast dock.

Haha ja, en kille som är vaken och inte somnar hela tiden är väl att föredra ;) Kul att det känns så mycket bättre :)

@Mirre men verkligen! att ha en hästägare man inte trivs med förstör ju hela grejen, är oerhört glad över "min" hästägare :D Det kommer nog bli en av de tråkigaste sakerna med att byta stad i höst, att påbörja jakten efter en annan medryttarhäst där allt funkar lika bra.

Nya killen låter betydligt roligare än förra! :D

@niphredil Haha ja, en islandshäst vore ju något också.
Killens mamma är duktig på islänningar så där har man ju bra hjälp om det skulle behövas.
Oh ja PRE är riktigt fina! Skulle jag också kunna tänka mig, eller en Lusitano.
Har länge drömt om en Percheron också, finns en till salu här i Sverige just nu. Varför nu?! Bah!

Ja det blev ohållbart till slut. Var vi hos mina föräldrar svarade han inte på tilltal, satt och såg sur ut, somnade (hmm "somnade") vid bordet eller satt med mob framför ansiktet. Var vi hos hans föräldrar lade han sig antingen på soffan och sov, eller gick upp till hans brors rum och satt framför datorn. Yay vad kul för mig liksom..

Så det är mycket bättre nu :) Han är glad, social med allt och alla och blir snabbt populär och omtyckt av alla.

@cili Ah tråkigt och byta, men hoppas du hittar en bra häst med vettig ägare igen.
Ja o ja haha

Jag ska i alla fall inte ha en travare igen, det vet jag.
Inget emot dem och har haft travare som varit jättetrevliga. Men nej, vill ha en mer färdigskolad häst som jag kan lära mig mera på.

@cili Jag är här! Är lite uttråkad, väntar på att min sambo ska bli klar och komma och lägga sig. Varför är du uppe?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 865
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 108
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag vet att jag har pratat om det här med er förut, men behöver nu ert stöd åter igen :( Jag och min exsambo köpte Bruce tillsammans...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 343
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka