Sv: Parelli inte så bra?
Man skaffar sig inte en brukshund som kräver mkt arbete o motion om man bara tänker öva konster med den- en pudel kan man ta.
Ursprungligen postat av speedie
Om man åker ut några gånger just för att få lära sig med en ryttare som inte sk..er på sig, så går det fort.
Man hör ju att det beskrivs som läskigt. Klart att hästen känner av det.
Negativa erfarenheter för att människan inte är trygg i sig själv. Hem o drilla... hästen.
Jo en del.
En hund är ju inte heller gjord för det vi har dom till idag
Man skaffar sig inte en brukshund som kräver mkt arbete o motion om man bara tänker öva konster med den- en pudel kan man ta.
Ursprungligen postat av speedie
Men snälla. Ge hästen en chans att skaffa sig erfarenheter. De kan o ska inte vara fullfjädrade hästar i en icke naturlig miljö.För mig är förtroende att hästen faktiskt gör det jag ber den om oavsätt om vi är hemma eller på en tävling, brister det någonstans så får jag helt enkelt träna mer på förtroendet. Det krävs stort förtroende av både häst och människa att gå in i ett fullsatt ridhus tex och få hästen att göra det man så länge tränat på hemma, går det inte då ja då får man ransaka sig själv och inte hästen.
Om man åker ut några gånger just för att få lära sig med en ryttare som inte sk..er på sig, så går det fort.
Man hör ju att det beskrivs som läskigt. Klart att hästen känner av det.
Negativa erfarenheter för att människan inte är trygg i sig själv. Hem o drilla... hästen.
Senast ändrad: