Sv: Pappor och små barn
Nu är det precis en månad till sambon tar över hemma. Han tar henne mycket när han är hemma just eftersom hon är en sån action-bebis så jag tycker att det är jätteskönt med en paus och slippa jaga henne bakom granen eller hitta på hyss med henne när hon är uttråkad av leksakerna. Vi har hela tiden kunnat dela på uppgifterna eftersom vi har gett henne ersättning som komplement under perioder och började med mat när hon var 4 mån. Hon har aldrig varit särskilt mammig eller pappig men jag måste erkänna att jag är lite rädd för att hon ska glömma bort mig nu när sambon tar över.
Det här argumentet har jag hört förut att första året är de ju bara ett paket som man inte kan kommunicera med typ. För mig är det obegripligt eller så har vi fått ett annorlunda barn. Vår dotter är 7 månader och när pappa ropar i dörren så kryper hon dit och sträcker upp armarna. Hon "babblar" och undersöker allt. Det vore helt enkelt inte sant om min sambo hade tyckt att han inte fick ut nåt av henne.Första året var det jag som tog den största biten, men det var jag medveten om redan innan jag blev gravid. Min man är ingen bebispappa, han tycker att det är jättesvårt, och tycker att han inte få så mycket ut av dem...
Nu är det precis en månad till sambon tar över hemma. Han tar henne mycket när han är hemma just eftersom hon är en sån action-bebis så jag tycker att det är jätteskönt med en paus och slippa jaga henne bakom granen eller hitta på hyss med henne när hon är uttråkad av leksakerna. Vi har hela tiden kunnat dela på uppgifterna eftersom vi har gett henne ersättning som komplement under perioder och började med mat när hon var 4 mån. Hon har aldrig varit särskilt mammig eller pappig men jag måste erkänna att jag är lite rädd för att hon ska glömma bort mig nu när sambon tar över.