Sv: Pappor och små barn
*kl*
Jag är hemma heltid med sonen. Sambon jobbar heltid.
När han kommer hem lagar han mat åt oss och tar sedan sonen så jag kan få lite barnfri tid.
Jag tar sonen om nätterna.
När sambon är ledig delar vi ganska lika på det.
Dock är vi lite olika...
Sambon tycker att N kan skrika/gnälla ngn minut eller två, så han hinner äta upp eller avsluta cad han håller på med. Jag rusar upp det första jag hör ett litet gnyende.
Vi pratade om det och förstod varandra. Nu kan jag lägga band på mig och inte kasta mig upp när N vaknar & sabon kan vara mer tydlig "ett ögonblick, så går jag och hämtar honom", så vet jag att han är på väg.
Jag låter de vara själva vid skötbordet och jag håller klaffen när sambon valt kläder som inte matchar, eller en body för natten istället för pyjamas. Det spelar ju faktiskt inte så stor roll.
Jag ser dessutom till att lämna dem ensamma några timmar emellanåt.
Jag ammar ordentligt och åker till stallet/stan/bekanta.
Är borta ca tre timmar, då jag vet att N kommer behöva äta igen.
Vi har dessutom bestämt att jag ska gå & simma 1-2 dgr/vecka för att jag ska få mer "bebisfri" tid.
Ihelgen var en häst sjuk. Jag var borta mellan 13,30-18,30 ca. Var bara hemma och ammade en gång emellan. Allt hade fungerat så bra och sambon var glad, nöjd och stolt.
Eftersom amningen av naturliga skäl fallit på min lott, har vi gjort så att badningen är sambons grej.
Det föll sig också naturligt i och för sig, då N bara skrek när jag skulle bada, men var urlugn näa sambon tog över.
Tror alla inblandade tycker att det är skönt arr de också har en speciell "grej", som är bara deras, som också är en stllsam, mysig upplevelse, precis som amningen.
På förlossningen lade man upp N på mitt bröst. Men han och jag var snart insmorda i bebisbajs, så sköterskorna torkade av N och lämnade honom sedan till sin pappa (sambon).
Det var skönt för honom och för mig.
Hade nog inte mått bra om de suttit i ett annat rum, men nu fanns de ju nära mig, båda två