Eftersom familjer idag lyckas snåla med kvinnans dagar nästan oavsett ekonomisk situation så tror jag verkligen inte på det här generellt.Klart han kan! Jag tycker bara helt enkelt inte att det ska behövas av den anledningen jag nämner ovan. Har man ekonomi och möjligheter är det ju toppen, tycker i alla fall jag, om man kan snåla lite (gäller båda eller den som har möjlighet - oavsett kön) så att det finns dagar att t ex förkorta fsk-veckan för en liten eller sommarlovet för en större.
Sen kan det ju vara så att man har ett jobb som gör att man är mycket ledig ändå - t ex om man jobbar sovande natt och gör många timmar så och därav har många lediga dagar, eller om man är lärare och har sommarlov. I de fallen behöver man ju inte ta ut så mycket f p för att vara ledig med barnen och där känner jag väl också att det vore shysst om en partner med typ 9-17- jobb och 5 v semester kan ta fler föräldradagar etc.
Och man kan liksom inte ha regler som ska gynna samhällsutveckling och samtidigt ha flexibilitet för varje litet undantag..