Det här är ngt av en hjärtefråga för mig. Om du vill tolka det som att jag är en besserwisser så får det stå för dig.Fast jag tycker nog faktiskt att det är just mästrande att så stenhårt hålla fast vid att ens egen åsikt är den ENDA rätta att man knappt ens vill respektera andras åsikter, och likaså detta med att ”skriva på näsan” med att ”jag har rätt och du har fel och du lever inte alls jämställt för du vill inte dammsuga i stereo” (om än lite tillspetsat och förkortat här)som jag faktiskt uppfattar att du tar till mot mig.
Sedan vet jag ju sedan tidigare trådar att jag inte är ensam om att uppfatta dina inlägg som lite mästrande och besserwisser- lika.
Jag har svårt att se varför jag skulle ändra ståndpunkt bara för att min ståndpunkt verkar kännas fel för dig. Du har hittills inte lagt fram några argument för varför din åsikt skulle vara mer än typ din magkänsla/ideologi?
Jag länkar gärna till vetenskapliga artiklar och rapporter om du skulle vara intresserad till att läsa underlaget bakom min ståndpunkt.