Enya
Trådstartare
Sv: Pappa-funderingar.
* Alla tre barnen är blonda och blåögda
* Elin är ganska lik sin bror Isaac
* Alla tre har samma efternamn- mitt ( bytte innan Elin föddes för att jag inte ville att hon skulle heta som pojkarnas pappa och jag ville inte ensam byta namn då vi är en FAMILJ vilket innebär att ALLA ska ha samma efternamn.
* Alla tre går på samma dagis än så länge tills den stora börjar förskoleklass i höst.
* Alla tre går och lägger sig samtidigt på kvällen.
* ganska ofta nuförtiden badar alla tre tillsammans.
* De har samma sorts bilbarnstolar alal tre och sitter bakåtvänt alla tre.
Jag kan nog komma på fler likheter syskonen emellan.
Skillnaden är att jagi nte kan säga till Elin att mamma och pappa älskar henne som jag säger till pojkarna varje kväll. Skillnaden är att hennes pappa har valt bort henne, är totalt ointresserad ( när det inte finns nån i närheten som vill lyssna på berättelser om hur underbar dotter han har och att han ska ta hand om henne för att jag inte vill) av henne.
Tyvärr är inte livet rättvist för oss alla, och att Elins pappa inte är död eller inte bryr sig, kan man väl säga att det är en av livets orättvisor. Risken är dock större att pojkarna känner avundsjuka på att Elin HAR en levande pappa och det har inte dem. Hur ska jag göra för att skydda dem?
Jag skulle aldrig ljuga för mina barn på det viset! Fy farao vad falskt att göra så! Barn kan acceptera sanningen, men det är bra mycket lättare att växa upp med den från början istället för att inse långt senare att morsan ljög om honom.
Nej tack, det kommer inte upp ett foto på honom förrän den dagen han bevisat att han är värd det! Och det kan han börja att göra genom att vara en pappa till det barn han så stolt skryter om att han har!
Likheter:Fast jag blir lite så här faktiskt. För mig känns det som att detta med pappa/foto är ett sätt att skapa likhet mellan barnen. De har alla pappor som inte är närvarande av olika anledningar. Om du pratar med pojkarna om pappor och det är helt självklart att de ska ha foton av honom men Elin ska helst inte ha någon pappa alls, kommer inte hon att känna sig väldigt utesluten då? Anledningen till varför han inte är där behöver man väl inte gå in på förrän långt senare, de flesta barn nöjer sig länge med en väldigt kortfattad förklaring typ "hans jobb är långt bort" eller vad som helst som inte är osant men ändå lätt att acceptera. Sätt upp honom på väggen, titta inte själv på fotot och svara på frågorna den dag de kommer. Du kan ju tyvärr inte ta bort honom ur ditt liv utan att ta bort halva Elin samtidigt.
* Alla tre barnen är blonda och blåögda
* Elin är ganska lik sin bror Isaac
* Alla tre har samma efternamn- mitt ( bytte innan Elin föddes för att jag inte ville att hon skulle heta som pojkarnas pappa och jag ville inte ensam byta namn då vi är en FAMILJ vilket innebär att ALLA ska ha samma efternamn.
* Alla tre går på samma dagis än så länge tills den stora börjar förskoleklass i höst.
* Alla tre går och lägger sig samtidigt på kvällen.
* ganska ofta nuförtiden badar alla tre tillsammans.
* De har samma sorts bilbarnstolar alal tre och sitter bakåtvänt alla tre.
Jag kan nog komma på fler likheter syskonen emellan.
Skillnaden är att jagi nte kan säga till Elin att mamma och pappa älskar henne som jag säger till pojkarna varje kväll. Skillnaden är att hennes pappa har valt bort henne, är totalt ointresserad ( när det inte finns nån i närheten som vill lyssna på berättelser om hur underbar dotter han har och att han ska ta hand om henne för att jag inte vill) av henne.
Tyvärr är inte livet rättvist för oss alla, och att Elins pappa inte är död eller inte bryr sig, kan man väl säga att det är en av livets orättvisor. Risken är dock större att pojkarna känner avundsjuka på att Elin HAR en levande pappa och det har inte dem. Hur ska jag göra för att skydda dem?
Jag skulle aldrig ljuga för mina barn på det viset! Fy farao vad falskt att göra så! Barn kan acceptera sanningen, men det är bra mycket lättare att växa upp med den från början istället för att inse långt senare att morsan ljög om honom.
Nej tack, det kommer inte upp ett foto på honom förrän den dagen han bevisat att han är värd det! Och det kan han börja att göra genom att vara en pappa till det barn han så stolt skryter om att han har!