B

Bakir

Hej!

Jag och min sambo har funderat på att skaffa fiskar igen och han vill så gärna ha en Pansarål. Jag undrar nu vilka fiskar man kan ha tillsammans med en sådan hemsk varelse? :D

Vi har ett 550 liters stort akvarium och vill helst ha bara stora fiskar, men även kanske små.

Så, vilka fiskar kan man ha tillsammans med en Pansarål?
Vi vill inte ha för mycket blodspill! :o :)

Tacksam för svar!

Hälsningar
Goldpilz

Sv: Pansarål

Haha, var det inte någon på buke för ett tag sen som ville ge bort en sån för h*n inte vågade gå i närheten av akvariet för att den hoppade ur eller liknande?:rofl:

*OT*

haha det var jag det :p :D
men jag har löst det bekymret genom att jag har gett bort honom ;) pappa kom och hämtade äcklet.

men jag ska berätta lite om dom där fiskarna också ;)

dom kan ta småfisk, ex neontetror och yngel, men jag tror det hör till ovanligheten eftersom mina aldrig gjorde det. de vill ha lummigt och mycket gömställen, helst finkornig sand också eftersom de gillar att gräva. heltäckande glas är ett defenitivt måste eftersom dom hoppar!! skulle dom hoppa ur så kan dom leva nån timme på land eftersom dom har lungliknande prylar. dom är flockdjur så man ska ha flera st. ganska varmt ska det vara också, ca 25-28 grader om jag inte minns fel. de äter bland annat räkor och mygglarver.

en ganska fredlig fisk måste jag säga! kan bli uppemot 90 cm som fullvuxen, men växer väldigt sakta.

dom är coola, riktigt coola! ser ut som en kinesisk drake tycker jag :) synd bara att dom får tokryck och hoppar ur akvariet :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 806
Senast: Cissi_ma
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 199
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar