Panik, skylift i Sthlm?

Förstår att det känns hemskt och att du oroar dig, men katter klarar ofta fall från höga höjder. Du kanske kan lämna kattens transportbur med något klädesplagg som luktar dig?

Jag tror att han har dragit därifrån, en stor gul hankatt sprang omkring där och jamade och vi tror att det var han som skrämde upp honom i trädet. Tyvärr är det ett stort område han kan befinna sig på.

Trädfällning24 kom ut (tack till dem!) men tyvärr föll katten ner och sprang snabbt iväg. Nu har vi letat i flera timmar och jag är livrädd att jag har en katt med inre blödningar som ligger någonstans, alldeles traumatiserad. Men jag kan inte göra mer ikväll. Jag får fortsätta leta, sätta ut lappar och efterlysningar imorgon.

Det är för jävligt alltså... :cry:

Men fy så hemskt. :( Jag håller tummarna att han inte är skadad. Jag förstår att du är förtvivlad.

Så fruktansvärt hemskt @Comatose :( Det enda tipset jag kan komma på är att ställa ut lådor med något som luktar hemma med lite mat i. Förhoppningsvis känner han igen lukten och går dit. Gå upp tidigt i morgon, vid 4-5 är katter oftast mest aktiva när de är utomhus och leta efter stackarn. Leta under buskar och andra ställen där han kan ha krupit under. Särskilt om en katt är skadad så brukar de vilja gömma sig.

Jag önskar dig/er massor med lycka till och hoppas verkligen att din katt kommer hem oskadd.

Kolla med något katthem om du kan få låna en fälla? Hoppas du får tag på kissen.

Jag vet inte om det är någon bra idé. Det är mitt inne i ett bostadsområde, men massor av katter. Just nu vet vi inte ens i vilket område han befinner sig i, vilket gör det hela ännu svårare. Vi tror att han har sprungit vidare mot en annan stadsdel och kommer att satsa på att fortsätta att gå och leta och sätta upp lappar i mängder.

Facebookgrupper har också visat sig vara väldigt effektiva, det var så de fick kontakt med oss till att börja med. Boende runt trädet hade sett honom i trädet i tre dagar och försökt ringa ut brandkår och annan assistans, locka med mat osv, men han klättrade bara högre upp. :( Så såg någon min bortsprungen-annons på Fb och ringde och berättade var han satt.

Om han landade på fötter är chansen stor att han är relativt oskadd, trampdynorna kan spricka men annars brukar de klara sig. Tänker på er och håller tummarna! Vet hur det känns.....

Min ena katt jagades av ett lodjur som kom in på gården och hon var borta i 4 veckor. När hon kom tillbaka hade hon halsbandet under benet, det hade gnagt sig in och orsakat ett stort och djupt infekterat sår.... Men hon kom hem till slut och hon klarade sig. En annan av mina katter var borta i 3 månader, han blev jagad av en annan katt som ville döda honom och vågade inte komma hem. Jag letade överallt, varje dag. Körde omkring med kattburen. Ropade när jag var ute och red. Ibland tyckte jag att jag hörde ett svagt jamande långt bort... Och det var nog min Tusen, för en dag i slutet på september satt han plötsligt mitt på grusvägen jag körde på! Lyckan var enorm. <3

Ge inte upp, katter är tuffa och kan klara sig länge. Fortsätt att leta, hänga upp lappar och knacka även dörr i olika områden.

Vilken jobbig situation! :( Min katt ramlade/hoppade från ett fönster på tredje våningen en gång och var sen försvunnen i tre veckor. Med hjälp av lappar i området kom han tillbaka oskadd, lite mager och full i fästingar bara.

En av mammas katter hoppade från fönstret,inte lika högt men det var i alla fall andra våningen. Det gick fint det med. Hoppas bara att kissen kommer hem.

Jag hoppas också att allt går vägen. Vet också många historier om vänners katter som varit borta en tid för att komma tillbaka sedan och som har klarat fall etc så hoppas på det bästa. :)

Hur har det gått @Comatose ?
Har tänkt på dig och missen idag!

Ingen lycka än tyvärr @tornblomma . Så svårt att leta eftersom jag inte alls vet var han kan hålla hus, just nu troooor vi att han stuckit ner mot Aspudden till, men det är ju omöjligt att veta. Satsar på att efterlysa på diverse Facebooksidor och har satt upp lappar i området.

Tror det är störst chans att någon annan hittar honom, eller att han hittar hem själv. Vårt letande känns ärligt talat ganska fruktlöst. Han är ju öronmärkt och har halsband med namn och telefonnummer, så om han hittas går det att leta upp oss.

PS. Är det någon som bor i området och kan tänka sig att dela efterlysningen av Nisse på Facebook, hör gärna av er. DS.

Har du anmält honom försvunnen på hittadjur.se, på blocket och till polisen? Om inte så gör det. Det är så fruktlöst när man hittar en katt och den inte finns efterlyst någonstans. Ring gärna till polisen en gång om dagen och fråga om någon har hittat honom. Försvunna katter har låg prio och glöms snart bort men ringer man varje dag så ökar chanserna även där att du ska få kontakt om någon hittar honom.

Jättebra att han är öronmärkt! Det ökar hans chanser jättemycket att komma hem igen :)

Håller tummarna för att ni snart är återförenade!

Ingen lycka än tyvärr @tornblomma . Så svårt att leta eftersom jag inte alls vet var han kan hålla hus, just nu troooor vi att han stuckit ner mot Aspudden till, men det är ju omöjligt att veta. Satsar på att efterlysa på diverse Facebooksidor och har satt upp lappar i området.

Tror det är störst chans att någon annan hittar honom, eller att han hittar hem själv. Vårt letande känns ärligt talat ganska fruktlöst. Han är ju öronmärkt och har halsband med namn och telefonnummer, så om han hittas går det att leta upp oss.

PS. Är det någon som bor i området och kan tänka sig att dela efterlysningen av Nisse på Facebook, hör gärna av er. DS.

Så himla tråkigt! :(
Jag bor inne i stan, men kan jag dela ngt på facebook så gör jag det gärna! Länka isf!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 368
Senast: Sel
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 673
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar